חדשות    

יזם שיקר לגבי שווי חמש דירות שמכר, ושוחרר בתנאים מגבילים

יזם נחשד בדיווח שקרי על חמש דירות שמכר. בינתיים בית המשפט בירושלים שחרר את היזם יוסף נבלסי בתנאים מגבילים. על פ יבקשת המעצר,  היזם רכש קרקע ועליה מבנה עם שש דירו ת.את חמש מתוך שש הדירות  מכר בסכום של כ-1.44 מיליון שקל על כל דירה, אך דיווח על שמכר כל דירה בכ-700 אלף שקל, כדי לשלם פחות מסים. הגילוי נעשה על ידי אחד מרוכשי הדירות, שסירב לדווח על קניית הדירה בסכום מופחת ממה ששילם בפועל .

צווי חיפוש הוצאו נגד הנאשם ונגד רוכשי הדירות בפרויקט, ולמחרת אף נתפסו מסמכים שמוכיחים זאת. נבלסי ורוכשי הדירות הובאו לחקירה במשרדי חקירות מס הכנסה בירושלים, מהן עלה, כאמור, כי הדיווח אודות סכום מכירת הדירות היה כוזב ושקרי.

סגנית נשיא בית משפט השלום בירושלים, השופטת דורית פיינשטיין, נעתרה לבקשת היחידה החוקרת וקבעה לנבלסי, בין השאר, התחייבות עצמית בסכום של 300 אלף שקל וכן הפקדת מזומן בסכום של 20 אלף שקל וצו עיכוב יציאה מן הארץ למשך 180 יום.

סעיף 98  בחוק מיסוי מרקרקעין קבע כעבירות על חוק מיסוי מקרקעין את המעשים הבאים:

• אי מסירת דבר שהייתה חובה למוסרו.
• אי מסירת הצהרה על מכירת זכות במקרקעין או עשיית פעולה באיגוד.
• מסירת הצהרה, ידיעה או הודעה שאינה נכונה ביודעין.
• הפרעה לאדם, אשר הוסמך לפי חוק זה לבצע את סמכויותיו או מניעה ממנו לבצע את סמכויותיו כאמור.

לאחר מכן נוסף תיקון:

"מי שסייע לאחר לערוך הצהרה, ידיעה או הודעה לצורך חוק זה, ביודעו שאינן נכונות, או שהתייצב כמיופה כוח של אחר ומסר הצהרה, ידיעה או הודעה כאמור ביודעו שאינן נכונות – דינו כמי שמסר את ההצהרה, הידיעה או ההודעה בניגוד לסעיף קטן )".

כך שגם בעלי הדירות שסייעו ליזם עברו את העבירה המדוברת, למעט האזרח שסירב לדווח את הדיווח השקרי.

למה היזמים עוזבים את תמא הריסה ובנייה לטובת חיזוק?

פינוי-בינוי: תושבי גבעת שמואל נגד העירייה והוותמ;ל, רוצים את התוכנית של היזם