מדריכי דירה ומשכנתא    

ייעוץ משכנתאות בבתי השקעות – 6.5 אלף שקל! זה שווה?

מעודכן ל-06/2017

למדריך מעודכן – יועץ משכנתאות האם כדאי?

ייעוץ משכנתאות זה עניין חשוב לרוכשי דירה – חלק הולך וגדל של רוכשי דירה לוקח ייעוץ – ההסבר הוא שהחיסכון במשכנתא מלקיחת יועץ עולה על העלות שלו. אז ראשית, יכול להיות שניתן לעשות זאת לבד דרך קריאת מדריכים ודרך בדיקת ריביות הבנקים בעצמכם, אבל זה בהחלט נכון שיועץ שמכיר את המערכת הבנקאית יכול להשיג לכם תנאים טובים והוא גם לוקח ממכם את כל הכאב ראש של ההתרוצצויות בין הבנקים, לקבלן לעורכי הדין לצורך העברת אישורים ועוד. אז איזה סוגי יועצי משכנתא קיימים בשוק, כמה זה עולה? ועוד…

 

כתבה בגלובס סקרה  את מצב שוק ייעוץ המשכנתאות על רקע כניסתם של בתי ההשקעות לתחום – ב-2011  נכנסה לשוק קבוצת מיטב דש וב-2013  נכנסה לשוק קבוצת אקסלנס. גם אחרים נכנסו ומהכתבה עולה כי העלות הכוללת לטיפול במשכנתא הוא כ-6.5 אלף שקל – לא זול, ביחס לייעוץ משכנתאות אצל יועצים פרטיים או חברות פרטיות, ואולי זאת הסיבה שהחברות האלו יצאו ויוצאות בהדרגה מהשוק. מעבר לכך שהשוק – ייעוץ משכנתאות  הוא שוק צפוף עם מספר שחקנים גדול, המחיר של בתי ההשקעות היה יחסית גבוה.

כיום שוק ייעוץ המשכנתאות מחולק לשניים – יועצי משכנתאות עצמאיים פרטיים ומולם חברות פרטיות שמספקות ייעוץ משכנתאות. מדובר על חברות עם כמה יועצי משכנתאות. יש יתרונות וחסרונות לכל סוג. כאשר אתם לוקחים משכנתא מיועץ השקעות פרטי, אז הוא לבד, אין כתובת אחרת. אם הוא לא זמין אז הוא לא זמין ואף אחד לא יעזור לכם. אבל אם הוא זמין אז הוא בעצמו מספק לכם שירות ולרוב מדובר בשירות צמוד ומקיף.  כלומר, יש כאן חיסרון בהסתמכות על אדם אחד, אבל יש גם יתרון זו לא חברה גדולה עם הרבה לקוחות והרבה יועצים. אתם במרכז.

עניין חשוב נוסף זה העלות – כאן זה בהחלט לא מדעי ותלוי במקרה הספציפי, אבל אצל יועץ משכנתא פרטי יש לכם יותר גמישות במחיר מאשר בחברת משכנתאות.  כאן תוכלו לקרוא על – כמה עולה ייעוץ משכנתאות. 

חוץ מזה, יש את העניין של ההיכרות עם הבנקים. כאשר אתם הולכים ליועץ פרטי השאלה אם הוא עובד מול כל הבנקים היא קריטית. יכול להיות שיש לו שני מקומות שהוא עובד איתם ובזה מסתיים העניין. בחברות הגדולות לרוב יש קשר עם מספר גדול של בנקים , כלומר האפשרויות שניתן לספק לכם – תמהיל המשכנתא, הריביות, גדול יותר/ רחב יותר. וזה חשוב כמובן לשורה התחתונה שלכם – משכנתא טובה וזולה.

בחברות הפרטיות בתחום גם מסבירים שהם בגלל גודלם מסוגלים לספק ללקוח תנאים עודפים מאשר יועץ קטן שלא מגיע עם "כוח" מול הבנק. זה יכול להיות נכון, אבל זה גם תלוי בתקופה. כיום הבנקם ממש לא נלחמים על כל אחד, הם לא מורידים ריבית, הם די נצמדים לאפשרות הראשונה שם נותנים ללקוח, כך ש לא בטוח שיש בחברות הגדולות יתרון. ומבר לכך, אתם תמיד יכולים לפנות לכמה יועצים לבדוק להבין ובסוף לבחור. אלא שכאשר אתם בוחרים אין דרך חזרה. אתם משלמים מקדמה, אתם מתחייבם לתהליך. אז עד הבחירה תבדקו מכל הסוגים וכמה יועצים, אחריה כבר לכו על זה.

לאינדקס היועצים של אתר הון