מדריכי דירה ומשכנתא    

כמה עולה ייעוץ משכנתאות?

הון עצמי למשכנתא

מעודכן ל-04/2019

היכנסו למדריך המלא למשכנתא 

מבדיקת הון, מדריכים פיננסיים עולה כי ייעוץ משכנתאות שכולל את כל המכלול (לרבות הגשת הטפסים לבנקים למשכנתאות) עשוי לעלות בין 3 ל-7 אלף שקל, כשלרוב מדובר על 4-5 אלף שקל. עם זאת, אם ברצונכם בייעוץ, אך אתם מעוניינים לחסוך בתשלום,  אתם יכולים (אצל חלק מהיועצים) לעשות את עבודת הניירת – חתימות והגשה לבנקים (קצת ריצות, אבל לא מאוד נורא) וכך לחסוך בעלויות בערך כמחצית מהסכום.  לא כל היועצים מאפשרים זאת – ואם כן, זה בעיקר מקובל בעת מיחזור משכנתא, אז בעצם בודק היועץ את הנתונים שלכם, אומר לכם מה התמהיל הרצוי לדעתו, מה הריביות שניתן לקבל, מפנה אתכם לבנקים מסוימים ובזה תמה עבודתו (כמה שעות בודדות של עבודה, ולכן בהתאמה השכר יורד ל-1-2 אלף שקל) .

ייעוץ משכנתאות – עולה, אבל יש תועלת!

לא פשוט לעשות זאת לבד, אבל ייעוץ משכנתאות, זה לא פיסיקה גרעינית. זה פשוט עניין של עלות תועלת, קחו בחשבון שאם אתם לוקחים על עצמכם את הפרויקט מדובר גם – בטופסיידה מרובה שזה כמה שעות טובות של התרוצצות, טלפונים ופגישות. מנגד, קחו בחשבון – ייעוץ משכנתאות אצל יועץ משכנתא טוב מוריד ממכם "כאב ראש" גדול של התעסקות בטפסים, חתימות, קבלן, אישורים ועוד; והכי חשוב – הוא מספק לכם את המשכנתא המתאימה לכם (מבחינת תמהיל, צרכים ועוד), והוא חוסך לכם הרבה כסף גם בזכות השגת ריביות טובות – להרחבה: יועץ משכנתא – האם כדאי?  

ועצה: לפני שתפנו לייעוץ משכנתאות (ואולי זה כדאי) מומלץ לכם לקרוא את המדריכים באתר – אולי תגיעו לתובנות בעצמכם. אלא שזה לא פשוט, וליועץ משכנתא מנוסה ומקצועי יש יתרונות גדולים – הוא יודע לומר לכם בדיוק כמה משכנתא אתם מסוגלים לקחת, הוא מתכנן איתכם את המשכנתא הטובה ביותר, הוא משיג לכם ריביות טובות. חוץ מזה, הוא מתעסק עם כל הטפסים והבירוקרטיה וחוסך לכם הרבה זמן וכאב ראש, אז בהחלט שווה לשקול, רק תזכרו – מסתובבים בשוק הזה גם אנשים שלא מתאימים, ולכן חשוב שתבדקו את היועץ – ניסיון, וותק, מקצועיות, קשרים מול הבנקים, והדרך הכי טובה היא כנראה לקוחות עבר שממליצים – דברו איתם, זה אומר הרבה.

המחירים האלו נמוכים מהמצב לפני כמה שנים, במקביל לגידול המשמעותי בכמות היועצים. עם זאת, מדובר על שוק ענק, מסתבר שחלק לא קטן  (הערכות מדברות על בין שליש לחצי) מהלווים (רוכשי הדירות החדשות) לוקחים יועץ משכנתא, וכמחצית מהממחזרים נעזרים ביועץ משכנתאות,. מדובר על עשרות אלפים בשנה – סדר גודל של 50 אלף איש על פי ההערכות כעך שהשוק הזה מגלגל סדרי גודל מוערכים של 150-200 מיליון שקל.



 קרן צוריאל הררי מכלכליסט עשתה  סדר בתחום  ייעוץ משכנתאות. בכתבה שפרסמה מתארת צוריאל הררי את היקף השוק שהולך וגדל, את חוסר הרגולציה שבו, את הסיכונים בו ואת המחירים שגובים יועצי המשכנתאות – "ייעוץ סטנדרטי, של בניית תמהיל ובחירת בנק, עולה כ־6,000 שקל, ומשכנתא מורכבת יותר או שירותים נוספים מעלים את המחיר. יש כמה חברות שגובות סכום מופרז של 10-40 אלף שקל, ומנגד יועצים רעבים ללקוחות שגובים 1,000 שקל. המחיר מפתה, אבל לא בטוח ששירות כזה מציע ללקוח את הטוב ביותר". בכתבה מתראיינים יועצי משכנתאות שמתארים את השוק, לרבות  רונן עקיבא מארד משכנתאות שהגדיר את המחיר המייצג של שרות ייעוץ המשכנתאות – "קשת המחירים כל כך רחבה שזה מדהים. אני לא מבין שירות שעולה פחות מ־3,000 שקל, כי זה לא כדאי ליועץ. וסכומים של 30-40 אלף שקל הם מטורפים. אבל יש מי שמשלם"

לכתבה בכלכליסט

מחשבון משכנתא

חשוב מאוד – על ההבדל בין ריבית משתנה לריבית קבועה – חייבים לקרוא לפני שלוקחים משכנתא – הריבית המשתנה שאתם מקבלים מהבנק לא נמוכה כפי שניתן לראות במבט ראשון… 

כמה להחזיר כל חודש?