תוכן ממומן    

ייעוץ עסקי בעולם משתנה

קרדיט לתמונות PIXABAY

בשנים האחרונות מתרחבת ההבנה לגבי החשיבות של ייעוץ וליווי עסקי מקצועי והיכולת של תהליכי הלווי להשפיע על הצלחתם של עסקים חדשים. מלבד התרומה של ייעוץ עסקי לחברות בהקמה, הליווי יכול גם לחולל שינויים משמעותיים בעסקים וותיקים ולהביא להרחבה של הצמיחה העסקית והגדלת הרווחיות. במאמר זה נרחיב לגבי היתרונות של הייעוץ המקצועי, למי מומלץ להיעזר בהם ומהם תחומי המומחיות של היועצים.

 

ידע וניסיון

המקצוע של ליווי עסקי ושירותי ייעוץ מצריך ידע תיאורטי ופרקטי נרחב בתחום לצד ניסיון של ממש בניהול עסקים, לרבות, עובדים, כספים, שיווק ועוד.  הניסיון והידע הם שמאפשרים את היישום המעשי של כלים ושיטות עבודה  לשיפור של הפוטנציאל העסקי לעסקים חדשים או וותיקים. מידע נוסף על שירותי ייעוץ עסקי של המפתח לליווי והקמת עסקים תוכלו למצוא כאן.

 

מיקור חוץ ככל שניתן

כאשר מדובר על עסקים בתחילת דרכם, ליווי עסקי נדרש על מנת לבנות את החברה נכון מבחינת השדרה הניהולית, אופן העסקת העובדים ודרכי העבודה מול הספקים. בפעילות העסקית ניתן לקבל מגוון שירותים שונים בכל הרבדים, לרבות, ייצור, שיווק במיקור חוץ. חברות ייעוץ עסקי עשויה להמליץ לעסקים בתחילת דרכם להעסיק מספר מינימלי של עובדים בחברה עצמה.

 

הקטנת העלויות התפעוליות

הדבר נכון כלכלית, במקרים רבים, מכיוון שהעלויות של קבלת שירותים ממוקדים מספקים חיצוניים יכולה להיות נמוכה משמעותיות עבור השירות שהחברה החדשה נזקקת לו, בהשוואה לגיוס והכשרת עובדים  שיבצעו זאת בעצמם. ייעוץ עסקי יכול לסייע להבין מהם תחומי הליבה של העסק החדש בו יש להתמקד באופן פנימי ומה ניתן להשאיר למיקור חוץ בשלב ההתחלתי.

 

חשיבות התוכנית העסקית

לחברה בהקמה כדאי להיעזר בשירותי חברות ייעוץ עסקי עוד לפני ההקמה ותחילת הפעילות העסקית ולאורך תקופת ההרצה עד להתבססות של החברה בשוק. יש חשיבות גדולה להקים את החברה תוך בחינה של השוק, זיהוי המתחרים, הגדרה והבנה של היתרונות התחרותיים שהעסק החדש עתיד להתמחות בו. תהליך זה חיוני לבניית תכנית עסקית מבוססת שניתן להשתמש בה.

 

תוכנית במספרים

התוכנית העסקית חייבת להתבסס על ידע ונתונים מדויקים ולכלול את כל האספקטים הכספיים והניהוליים השונים של העסק. לעסק בשלבי הקמה, התוכנית העסקית צריכה לכלול גם את נושא המימון והאשראי שיידרש להנעת הפעילות השוטפת, לרבות המודל של החזרת ההלוואה או ההשקעה. הליווי עשוי להכיר מקורות מימון מתאימים וללוות את היזם בהשגת המימון.

 

תרומתם של יועצים עסקיים

מלבד בניית התוכנית העסקית וסיוע בהשגת מימון ניתן להיעזר בשירותי יועצים עסקיים בעת ההקמה בפועל של החברה ובהפעלתה הראשונית. הדבר כולל ניהול של כוח האדם הנדרש באופן פנימי או חיצוני לשם פעולות הייצור, השיווק, המכירות והניהול הפיננסי והחשבונאי. מדובר למעשה על ניהול של החברה בפועל לצד הבעלים וטיפול בכלל הסוגיות השוטפות.

קרדיט לתמונות PIXABAY

מיצוי הפוטנציאל

שירותי ליווי עסקי יכולים לתרום גם לעסקים שכבר התבססו בתחומם. עסקים רבים מאבדים את הלהט והרעב שאפיינו אותם ומתחילים לדשדש עם הזמן. לעיתים הדבר קורה עקב שינויים ניהוליים או שינויים בתחום הפעילות והחברות הללו, גם אם אינם במשבר של ממש, מפסיקות להיות השחקנים המובילים של התחום כפי שהם היו בעבר.

 

אסטרטגיית צמיחה

גם כאן ליווי עסקי יכול להיות תהליך משמעותי אשר יכול להביא למימוש מחדש של הפוטנציאל העסקי. לשם כך, חברות ייעוץ עסקי יתחילו בתהליך של מיפוי וזיהוי של הזהות העסקית והגדרה מחדש של היתרונות הליבתיים של החברה, על מנת לבנות אסטרטגיה חדשה שתרענן את העסק, תמקד אותו מחדש, תגדיל את הרווחיות ותמצב אותו מחדש מול המתחרים.

 

מבנה ואופן הפעילות

תהליך המיפוי של חברה כולל בחינה מעמיקה של המבנה הניהולי והפיננסי של החברה ודרכי העבודה והפעולה בארגון. מיפוי דרכי הפעולה בהתאם למודל הכלכלי של העסק והשוואתו למקובל בתחום, מסייעת באיתור של כשלים ניהוליים, ארגוניים, פיננסיים ואחרים. התוכנית החדשה יכולה לכלול שינוי בהעסקת עובדים, בדרכי הייצור, באופן אספקת השירותים ועוד.

 

שיווק בעידן הדיגיטלי

במקרים רבים חברות ייעוץ עסקי מתמקדות בתהליכי השיווק והפרסום של עסקים על מנת להתאים את אופן עבודתם להתפתחויות של העידן האינטרנטי. הכלים השיווקיים החדשים בתחום והיכולת לאתר ברשת גולשים שכבר מחפשים מונחים רלוונטיים שינתה את כללי המשחק. ניתן לצמוח עסקית דרך הנעה של אוכלוסיות יעד בקמפיינים ממוקדים.

 

עסקים במשבר

תחום התמחות נוסף של חברות ייעוץ עסקי היא של עסקים במשבר. המשבר יכול לנבוע מסיבות רבות ומי שנצמא בתוך החברה עשוי שלא להבין את הסיבות העמוקות והמהותיות הגורמות למצב החברה. יועצים עסקיים חיצוניים יכולים לבחון את החברה בכלים ושיטות אמינות ומוכחות ולספק לבעלי החברה את התמונה המלאה לגבי מצבו של העסק ודרכים לשינוי.

 

טעויות של מתחילים

בתהליך ההקמה של עסק חדש רבים מבצעים טעויות בסיסיות, שניתן להימנע מהם באמצעות ליווי של יועצים עסקיים. הדבר אינו קשור לתחום הפעילות הייחודי דווקא אלא להגדרת מבנה החברה, האופן שבו היא תהיה רשומה רגולטורית ומבנה הניהול עצמו. תכנון מקצועי צריך לקחת בחשבון את המבנה והמנגנון המתאים ביותר עבור אספקת השירות או המוצר שבליבת העסק,

 

התאמת מודל להעסקה

כפי שציינו, כל פעילות עסקית בייצור או ממתן שירות מצריכה ניהול כספים, שיווק וכן הלאה. מרבית הפעולות יכולות להתבצע, הן על ידי החברה, תוך גיוס כוח אדם לעבודה בחברה והן באופן חיצוני בתשלום לספקים. יועצים עסקיים יכולים לסייע ליזם להבין אלו דברים לנסות ולעשות בעצמם ואלו במיקור חוץ. הדבר יכול להקטין את ההוצאות השוטפות של העסק בצורה דרמטית.

 

ניהול המעטפת הניהולית

יועצים עסקיים יכולים לסייע גם בתכנון והטמעה של המערכת המתאימה ביותר לניהול הפעילות השוטפת של העסק החדש. הללו יכולים לכלול את משרד ראיית החשבון שילווה את העסק באופן חודשי ושנתי עבור היבטי המיסוי וההעסקה. יש צורף להקים מנגנון יעיל ומסודר לטיפול במשכורות העובדים, הפרשות סוציאליות, תשלומי ביטוח לאומי וכדומה.

 

המפתח לליווי והקמת עסקים

חברת המפתח לליווי והקמת עסקים בעלת ניסיון רב בליווי יזמים בשלב ההקמה של החברה או העסק. החברה יכולה לסייע לכם להימנע מטעויות של מתחילים שעשויות לגרום לכישלון המיזם או לעלות לכם ביוקר בטווח הארוך. המומחיות של החברה באה לידי ביטוי כבר בשאלות כמו, איך לבנות את החברה מבחינת בעלות ואיזה סוג רישום של עוסק, פטור, מורשה וכן הלאה.

 

ניסיון רב תחומי

החברה מתמחה בתכנון אסטרטגיה עסקית כוללת בהתאם למאפיינים של תחום הפעילות ובנייה משותפת של תוכנית פיננסית, עסקית ושיווקית. הליווי המקצועי של יועצים עסקיים מטעמנו יכול לתת מענה לכל המעטפת העסקית הנלווית להפעלת עסק חדש.  החברה יכולה לסייע לכם להשיג אשראי ומימון, לבחור עורכי דין מתאימים, לסייע בחשבונאות ובאיתור ספקים ונותני שירותים.

 

סיכום ייעוץ עסקי

לסיכום הנושא, במאמר זה עסקנו בהרחבה בחשיבות של ייעוץ עסקי וביכולת של הליווי המקצועי להביא להצלחה עסקית לעסקים מכל תחום. כפי שציינו, בליבו של תהליך הליווי, הבנייה של תוכנית עסקית מעשית והיא עומדת בבסיס היכולת לבסס את החדירה של עסק חדש בתחום ובשינוי הכיוון של עסק במשבר. המקצועיות והניסיון של חברת הייעוץ חיוניים להצלחת התהליך.