תוכן ממומן    

ילדים להורים מבוגרים? בואו לשמוע היכן חשוב להשקיע את כספיכם

עלייה בתוחלת החיים מביאה איתה המון אתגרים, שחלקם הם בתחום האחריות של הילדים להורים מבוגרים. עם זאת, גם המשאבים של הילדים מוגבלים – לכן כדאי להם לדעת על מה ואיפה להשקיע את הכסף

ילדים להורים מבוגרים צריכים לסייע להם בשיפור איכות החיים. מטבע הדברים, לדור הצעיר יש היכרות טובה יותר עם אמצעים טכנולוגיים, עם התנהלות מול מוסדות המדינה ועם כל מה שקשור למיצוי זכויות. מצד שני, לילדים ולמשפחה בכלל יש ברוב המקרים משאבים כלכליים מוגבלים – לכן הילדים חייבים לדעת על מה להוציא את הכסף ואיפה לחסוך. 

אז על רקע העלייה בתוחלת החיים והאתגרים המשפחתיים שהיא מביאה איתה, הנה כמה מקומות שבהם ההשקעה הכספית שלכם ושל ההורים תהיה משתלמת יותר:

  1. דיור מוגן או מטפלת

מובן מאליו שההוצאה על דיור מוגן או העסקת מטפלת היא משמעותית ואף מהווה נטל על משק הבית. עם זאת, אלו לא דברים שכדאי להתפשר עליהם: דיור מוגן יעניק להורים סביבת מגורים בטוחה, יאפשר להם להכיר אנשים חדשים וגם ימנע מהם תחושת שעמום או חוסר חיוניות. 

מנגד, מטפלת יכולה לעזור להורים בהתנהלות יום יומית והיא למעשה משמשת כפתרון האידיאלי עבור מבוגרים שעדיין מתפקדים. בפועל, את ההשוואה בין מטפלת לדיור מוגן חשוב לבצע בכל מקרה לגופו ולפי הנסיבות שעל הפרק – אך בכל מקרה לא להתפשר על ההוצאה וההשקעה באיכות החיים. 

  1. מוצרי ספיגה למבוגרים

גם ברמה היום יומית יש המון החלטות שילדים להורים מבוגרים צריכים לקבל כדי לעזור להם. אם הילדים רוצים לקחת אחריות על איכות החיים של הוריהם, כדאי להם להשקיע למשל במוצרי ספיגה ברמה גבוהה. 

מוצרי ספיגה למבוגרים מאפשרים להם לשמור על רווחה, שגרה ואיכות חיים. בעזרת מוצרי הספיגה המבוגרים כבר לא צריכים לחשוש לצאת מהבית, אלא יכולים לקיים פעילות חברתית סדירה לחלוטין. 

יתרה על כך, עצם השימוש במוצרי ספיגה מן הסוג הזה מקנה להורים המבוגרים את תחושת הביטחון שחסרה להם על רקע מצבים רפואיים מסוימים. כאשר להורים יש מגבלות של בריחת שתן, מוצרי הספיגה חייבים להיות חלק בלתי נפרד מרשימת הקניות. 

  1. אביזרי סיוע: משקפיי ראייה, מכשירי שמיעה וכן הלאה

היכולת של מבוגרים לבצע פעולות שנתפסות על ידי הילדים כסטנדרטיות לחלוטין תלויה באביזרים שבהם הם משתמשים. בהקשר הזה, כדאי למשל להשקיע במשקפיים שישפרו את יכולת הראייה של ההורים המבוגרים וכמובן גם במכשירי שמיעה. 

מלבד מכשירי ראייה ושמיעה, יש אביזרי סיוע ובהם מקלות הליכה, כיסאות גלגלים, משטחים למניעת החלקה במקלחת ועוד. בכל אחד מהאביזרים האלה, המטרה היא להשקיע את הכסף במשהו שיכול לעזור להורים ברמה הפרקטית. עזרה כזו היא מה שההורים צריכים ולילדים יש אחריות להציע אותה.