מדריכי צרכנות    

ימי הולדת לילדים – איך חוסכים

ימי הולדת הפכו ליקרים יותר, ולא רק לבת מצוות ולבר מצוות. גם ימי הולדת של בני חמש הפכו לפרויקט שיכול לעלות אלפי שקלים. יש כמה דרכים להימנע מכך הנה כמה עצות וכלים לחסוך.

אפליקציות

קבוצות הוואטסאפ הפכו לכלי טוב לתכנון של המסיבה ובתוך כך את התקציב שלה.  ככה תדעו כמה יבואו. אפשר להיעזר גם בכלים כמו אפליקציות הזמנה דיגיטלית ואישורי הגעה.

רשתות חברתיות ואתרים

במקום לפנות לקונדיטוריה הקרובה, לסופר או לאפות בעצמכם, אפשר למצוא דיל טוב בקבוצות השונות ברשתות החברתיות. בקבוצות כמו "איך לעצב עוגות" או "אמהות מארגנות יום הולדת" תוכלו  להשוות מחירים, לוותר על רכישת הציוד ולקבל עצות בחינם.

חפשו גם קבוצה על "מפעילי יום הולדת" כדי לקבל  המלצות  טובות כולל תקציב שתוכלו לעמוד בו. חפשו גם קבוצות כמו "הורים קונים ביחד" לקנייה משותפת.

עשו זאת בעצמכם

העצה הכי טובה בענייני חיסכון היא שאם אתם יכולים לעשות משהו בעצמכם, עדיף לעשות את זה לבד מלשלם למישהו. הביאו בחשבון שתאבדו זמן יקר. אבל אפשר גם לבקש מחברים. היום לא לכל אירוע צריך צלם. אפשר לבקש מחבר שאתם סומכים עליו, כדאי למצוא מישהו הן לצילום הויידאו והן לצילום הסטילס.

גם את המוזיקה אפשר לערוך בעצמכם, ובוודאי שאת הכיבוד. אם אתם זוכרים את רוב ימי ההולדת שלכם, רובם נערכו בלי מפעיל, ומי שארגן את הפעילות היו ההורים או לפעמים הילדים. אין שום דבר רע בקצת רטרו

קניות ברשת

לאחר שיותר ויותר ישראלים קונים באתרים מחו"ל, כמעט מיותר להגיד את זה, אבל אפשר למצוא מציאות באתרי הסחר הגדולים כמו עליבבא, איביי ואמזון. אפשר להזמין קישוטים, בלונים, כלים חד פעמיים ועוד. הביאו בחשבון הן את זמן המשלוח והן את מחיר המשלוח.

שאלו את הילד

הרבה פעמים מה שנראה לנו כמתנה שווה, כי היא מנופחת יותר, ממותגת יותר או אטרקציה פופולרית יותר, היא לא בהכרח מה שהילד רוצה. אומנם ילדים לפעמים רוצים דברים שמחוץ לתקציב שלנו, אבל כיוון שהם לא יודעים להעריך מחירים, הרבה פעמים זה בדיוק להפך. והם ירצו אולי משהו זול ממה שתכננו. כך גם לגבי מתנות. בכל מקרה, מזל טוב.

איך לבנות תקציב למשפחה

כמה עולה אמן לאירוע – רוצים זמר, סטנדאפיסט, אומן חושים? הנה המחירים