חדשות    

יצחקי – "שוק הדירות מתקרר"

 

ראש מטה הדיור הלאומי, אביגדור יצחקי, טוען בוועידת הנדל"ן של גלובס כי מחירי הדירות ירדו בכ-1.5% – "אנחנו עובדים בסך הכול שנה וחצי, וצריך סבלנות כדי לראות תוצאות, אבל זה מתחיל. השנה תכננו 111 אלף יחידות דיור, והיעד של מינהל התכנון הוא 105 אלף יחידות דיור. גם בנושא אשראי יש התקדמות – עשינו כל שבכיכולתנו  כדי שבסוף יעבור החוק שמוריד את המע"מ מעלות המכר.

יצחקי מדבר על כך שצריך סבלנות, אבל הוא שוכח שהמחירים כבר עולים בשיעור חד מעל 10 שנים, וגם אם תהיה ירידה בתקופה הקרובה, הרי שהיא מקזזת את העלייה של השנים האחרונות, קשה לראות את המחירים יורדים בצורה דרמטית – "שנת 2030 זה מחר בבוקר מבחינתנו. לא מחרתיים. אנו נצליח, אני מאמין כאן, להביא למצב שכל שנה אנחנו מספקים את הצרכים של ישראל", אומר יצחקי ומוסיף – "הזלזול, לדעתי, חוטא למטרה ובעיקר חוטא לאנשים שעובדים ימים ולילות קשה. בסוף מישהו צריך לקחת החלטות. אנו עושים כל מה שאנו יכולים כדי להסתכל לא רק על השנה הקרובה אלא גם על 40 השנים הבאות. הסבלנות תשתלם, ואלה שימתינו יזכו, למרות שנראה שכעת מדובר ב'זכייה' למעטים יחסית בדירה במחיר מוזל.ברור שאף תוכנית לא מושלמת, אך אנו בטוחים בה ונמשיך בה בכל המאמצים. אני בטוח שכל הנרשמים לתוכנית מחיר למשתכן יזכו בסופו של דבר לדירה במסגרת התוכנית. כרגע מה שאנו נותנים זה לזוגות צעירים שאין להם דירה. לאחר מכן, ברגע שהדבר יסתיים, ואנו כבר נגיע לרוויה, נעבור גם למשפרי דיור וניתן להם דירות בהנחה.

"בסופו של דבר עוד ועוד חברות נכנסות לבנות במסגרת מחיר למשתכן. גם דימרי יעשה זאת. יש מדד אחד מקצועי שקובע שמחירי הדירות ירדו ב-1.2%, ובפועל מדובר ב-1.5%.אנו רואים במקומות שונים ירידות, ואני אומר שהדברים האלה מצביעים על כך ששוק הנדל"ן, שוק הדירות למגורים מתחיל להתקרר והקירור מתחיל להיות עמוק".