שוק ההון    

יצרנית מנועי המטוסים בית שמש: רווח נקי של כ-2 מיליון דולר

 המניה עלתה בכ-13%
בית שמש, יצרנית המטוסים,  דיווחה  על תוצאותיה לרבעון הרביעי של 2018 ועל עלייה של 16.4% בהכנסות וירידה של 22.5% ברווח הנקי. המניה עלתה בכ-13% בשנה האחרונה ונסחרת כעת במכפיל 20 על הרווח הנקי פרופורמה של 12 החודשים האחרונים  כרמל). עוד הודיעה החברה שתחלק  דיבידנד של כ-2.3 מיליון דולר.
הכנסות החברה ברבעון הרביעי ההגיעו לכ-28.4 מיליון דולר, עלייה של כ-16.4% לעומת הכנסות של כ-24.5 מיליון דולר ברבעון המקביל בשנה שעברה. העלייה נובעת מגידול בפעילות מגזר החלקים.
בשורה התחתונה דיווחה החברה על רווח נקי של כ-2.2 מיליון דולר, וירדה בכ-22.6% לעומת הרווח הנקי ברבעון המקביל אשר היה כ-2.8 מיליון דולר. הירידה ברווח הנקי,  לפי החברה, נובעת מהוצאות מסים אשר הושפעו מהתחזקות הדולר, ומחיסכון במס חד פעמי בתקופה המקבילה אשתקד.
 לאחרונה הושלמה עסקת רכישת חישולי כרמל.
נכון להיום, לקבוצת מנועי בית שמש הסכמי מסגרת ארוכי טווח של כ-1.8 מיליארד דולר, הכוללים הסכמי מסגרת בסך של כ-500 מיליון דולר של חישולי כרמל.
הרווח הגולמי ברבעון הרביעי הסתכם בכ-4.6 מיליון דולר, לעומת הרווח הגולמי ברבעון המקביל אשר הסתכם בכ-4.3 מיליון דולר, בהנהלת החברה מייחסים את הירידה בשולי הרווחיות הגולמית בעיקר להוצאות הקשורות להיערכות לגידול בפעילות.
למרות הירידה בשולי הרווחיות הגולמית, נוכח הגידול בהיקף הפעילות והעלייה ברווח הגולמי כאמור, שולי הרווחיות התפעולית נשמרו. הרווח התפעולי עלה בכ-16.5% ברבעון הרביעי של 2018 לרמה של כ-3 מיליון דולר על שולי רווחיות תפעולית של כ-10.8%, בדומה לשולי הרווחיות התפעולית ברבעון המקביל.
מרם דרורי, מנכ"ל מנועי בית שמש נמסר: "אנו שמחים לסכם את שנת 2018 בהצלחה ועשייה מרובה. הצגנו המשך צמיחה בכל תחומי הפעילות ושיא בהכנסות החברה אשר חצו לראשונה את רף ה-100 מיליון דולר, תוך שיפור מתמשך בשיעור הרווח התפעולי וה-EBITDA. תוצאות הפעילות הן פועל יוצא להיערכות החברה לצמיחה עתידית הצפויה בשנים הבאות בעולם התעופה. בתחילת שנת 2019 השלמנו את רכישת חברת חישולי הכרמל מחברת 'פראט אנד וויטני'. רכישה זו מצטרפת להשקעות נוספות של הקבוצה להרחבת תשתיות הייצור של הקבוצה. הרכישה  נועדה לתמוך בהיערכות הקבוצה לקראת הגידול בצבר ההזמנות העתידי, ולהעצים את יכולות הקבוצה בשרשרת הערך בתחום ייצור החלקים על ידי הרחבת סל המוצרים שהקבוצה מספקת ללקוחותיה תוך מיצוב הקבוצה כספקית פתרונות מקיפים ללקוחות (One Stop Shop)".