שוק ההון    

מנועי בית שמש רוכשת את חישולי כרמל מפארט אנד וויטני בתמורה ל-58 מיליון דולר

מנועי בית שמש שבבשליטת פימי חתמה על הסכם לרכישת הון המניות של חברת חישולי כרמל בע"מ העוסקת בתחום ייצור החלקים למנועי סילון לתעופה ומוצריה מהווים חומר גלם עיקרי לפעילותה של הקבוצה בתחום ייצור החלקים. מנועי בית שמש תשלם לפראט אנד וויטני סך של 58 מיליון דולר בתמורה למניות.

מניות חישולי כרמל מוחזקות בידי United Technology Corporation באמצעות פארט אנד וויטני וחברות קשורות אליה אשר מהוות את קבוצה בינלאומית שהיא מהיצרניות המובילות בעולם של מנועים תעופתיים. כמו כןן מהווה הקבוצה לקוח מהותי של מנועי בית שמש ושל חישולי כרמל. מניותיה של חישולי כרמל נרכשו על ידי פארט אנד וויטני בשנות ה-90.

עם השלמת העיסקה תחתום חישולי כרמל הסכם לאספקת חלקים לקבוצת פראט אנד וויטני על פני תקופה של עשר שנים בסך כולל צפוי של 362 מיליון דול. סך צפי ההכנסות מהסכמי מסגרת של חישולי כרמל יעמוד לאחר מועד השלמת העסקה על כ- 490 מיליון דולר ארה"ב, על פני עשר שנים. סך צפי ההכנסות מהזמנות המסגרת של הקבוצה יחד עם חישולי כרמל לאחר השלמת העסקה, יעמוד על כ- 8.1 מיליארד דולר על פני 14 שנים.

במנועי בית שמש מציינים כי פעילותה של חישולי כרמל סינרגטית לפעילויות אחרות של הקבוצה בתחום פעילות ייצור חלקים למנועים. להערכת החברה, חישולי כרמל תאפשר לחברה להגדיל ולהעצים את יכולותיה בשרשרת הערך בתחום הפעילות של הקבוצה, להרחיב את סל המוצרים שהקבוצה מספקת ללקוחותיה וללקוחות חישולי כרמל, ולמצב את הקבוצה כספקית פתרונות מקיפים ללקוחות.

ממנועי בית שמש כי חישולי כרמל סיימה את המחצית הראשונה של 2018 עם הכנסות בסך של כ-29.5 מיליון דולר ורווח נקי של כ-3 מיליון דולר.

את שנת 2017 סיימה חישולי כרמל עם הכנסות בסך של כ-56 מילון דולר ורווח נקי של כ-5.6 מיליון דולר.

רם דרורי, מנכ"ל מנועי בית שמש אמר כי: "עולם התעופה נמצא בתנופה כאשר בהתאם לתחזיות שפורסמו על ידי יצרני מטוסים ואחרים, השיא עוד לפנינו ואנו נערכים להאצת הצמיחה בתחום בצורה המיטבית תוך מיקוד בהשתלבות בשרשרת האספקה לדור המנועים החדש שנכנס לשוק. העסקה ממצבת את החברה בעולם התעופה הצומח כשחקן איכותי ומוביל בעל יכולות ייצור מגוונות וייחודיות. על ידי רכישה זו, אנו מחזקים את יכולות קבוצת מנועי בית שמש ומעבים את תמיכתה בלקוחותיה בשוק החלקים למנועי סילון. עם רכישת חישולי כרמל, אנו יוצרים קבוצה סינרגטית בעלת מכפיל כוח משמעותי אשר תאפשר לקבוצה להתמודד עם הזמנות המסגרת הקיימות, להגדיל את היקפן, ובנוסף גם להרחיב את שרשרת המוצרים אותם היא מציעה ללקוחותיה הקיימים והפוטנציאליים, ללא הצורך בהשקעות נוספות משמעותיות".