שוק ההון    

ישרס – שיערוכי נדל"ן ורווח הון סידר גידול של 200% ברווח הנקי ל-139 מיליון שקל

שלמה אייזנברג יו"ר ישרס

קבוצת ישרס תחום הנדל"ן המניב של הקבוצה רשם NOI (הכנסות נטו משכר דירה) של כ-76.83 מיליון שקל ברבעון השלישי, גידול של כ-6% לעומת כ-72.2 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הגידול ב-NOI נובע בעיקר מעלייה בהכנסות הנכסים בנתניה ובהר חוצבים.

ה-FFO המותאם (הריאלי) שרשמה החברה ברבעון השלישי עלה ב-7% ל- 40.6 מיליון שקל לעומת 37.8 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

הרווח הנקי של ישרס עלה ל- 138.6 מיליון שקל ברבעון השלישי, לעומת 46 מיליון שקל ברבעון השלישי אשתקד. הגידול המשמעותי ברווח הנקי נובע מהשיפור בהכנסות וברווחיות מהפעילות, לצד פרמטרים חד פעמיים: הקבוצה רשמה עלייה של כ- 103.9 מיליון שקל בערך הנדל"ן להשקעה ונדל"ן להשקעה בהקמה עקב שיערוך לראשונה לשווי שוק של הקרקע במתחם אוליבקס בפתח תקווה

בנוסף, החברה רשמה במהלך הרבעון רווח של כ-27 מיליון שקל ממימוש אחזקותיה בחברת גט"י רם (הגנים הטכנולוגיים בגבעת רם), תמורת 58 מיליון שקל.

בשבוע שעבר פורסם כי חברת הבת של ישרס מוכרת לקבוצת אביב ולני גרופ את זכויותיה בקרקע של פרויקט משרד החוץ בירושלים, למעט קרקע עליה ייבנו 12 יחידות דיור ו-12 יחידות משרדים, בתמורה לכ-161 מיליון שקל וכן 25% מכלל התמורה שיקבל הרוכש מרוכשי יחידות הדיור בפרויקט שיוקם, אשר מוערך בכ – 170 מיליון שקל. ישרס מעריכה את הרווח לפני מס מהעסקה בכ-48 מיליון שקל והוא יוכר בדו"חות הרבעון הרביעי.

שלמה איזנברג, יו"ר ישרס: "הרבעון השלישי משקף את המשך הצמיחה בהכנסות וברווחיות הפעילות, לצד רווחים חד פעמיים גבוהים שרשמנו בעקבות מימוש האחזקות בגט"י רם ושערוך מתחם אוליבקס בפתח תקווה. הרווחים החד פעמיים ברבעון אינם כוללים עדיין את מכירת הקרקע במשרד החוץ בירושלים, שהרווח ממנה צפוי להיות מוכר ברבעון הרביעי. עסקת משרד החוץ תואמת את אסטרטגיית הקבוצה לצמצם את הפעילות בתחום המגורים".

מקבוצת ישרס נמסר כי היא פועלת לפיתוח תיק הנכסים המניבים שלה, בשתי דרכים האחת רכישת כסים מניבים, והשנייה העיקרית בפיתוח ובניית קרקעות, אשר נמצאות בבעלותה. להלן פירוט הקרקעות הנמצאות בשלבים של פיתוח תכון ובבניה המיועדות להקמת נכסים מניבים. סה"כ הנכסים הנמצאים בבנייה מסתכמים בכ-28.5 אלף מ"ר בתוספת כ – 2,000 מקומות חניה. סה"כ ההשקעה בבנייה בשנים 2021-2018 תסתכם בכ-610 מיליון שקל (לא כולל שווי קרקע בספרים בסך של כ-168 מיליון שקל).