רכב ותחבורה    

כביש 16 – מה צפוי לנו

מעודכן ל-03/2019
הכביש החדש בכניסה לירושלים – מה צפוי בו
כביש  16 הוא כביש כניסה חדש לירושלים מכיוון מערב, המחבר בין כביש ארצי מס' 1 מאזור מוצא לגבעת שאול ולרחוב בייט בירושלים, סמוך למחלף גבעת מרדכי בשדרות מנחם . הכביש מתוכנן לפעול ב-2022 ומאופיין ברמת מורכבות תכנונית גבוהה ובשיקום הנוףבדגש על אזור יער ירושלים, וכן מיועד להיות ידידותי יותר לסביבה. אורכו של הכביש המתוכנן הוא כ-5 ק"מ והוא מותאם למהירות נסיעה של כ- 80 קמ"ש. הכביש יהיה המשך  לכביש מס' 1, העובר בימים אלו שדרוג והרחבה.
זהו כביש כניסה חדש לירושלים מכיוון מערב, המחבר בין כביש ארצי מס' 1 מאזור מוצא לגבעת שאול ולרחוב בייט בירושלים, סמוך למחלף גבעת מרדכי בשדרות מנחם בגין

הכביש יורכב בעיקר משתי מנהרות תחת שכונות מגורים בעיר ושלוש נקודות חיבור הכוללות מחלפים וגישור וישודרגו בו הדרכים  ותשתיות קיימות:

  • מחלף מוצא – מחלף הכולל מספר גשרים ומעברים תחתיים לכלי רכב ולהולכי רגל.
  • מנהרת הר נוף – מנהרה דו נתיבית דו מסלולית באורך כ- 1.5 ק"מ חצובה מתחת לחלקה הדרומי של שכונת הר נוף.
  • מחלף רבידה – מחלף המחבר את שכונת גבעת שמואל לכביש מס' 16 וכולל מספר גשרים ומעברים תחתיים להולכי רגל.
  • מנהרת יפה נוף – מנהרה דו נתיבית דו מסלולית באורך כ- 1.35 ק"מ חצובה מתחת לחלקה הדרומי של שכונת יפה נוף.
  • מחלף בייט – מחלף הכולל מספר גשרים ומעברים תחתיים להולכי רגל, מחבר את כביש מס' 16 לשדרות בגין ולשכונת רמת בית הכרם.

תחילת ההפעלה צפויה ל-2022.

הזכיין של הפרויקט הוא שפיר – פיצרוטי כביש 16 בע"מ.. ומנהלת את הפרויקט ועדת המכרזים הבין-משרדית, בראשות סגן בכיר לחשב הכללי, הכוללת נציגים של משרד האוצר, אגף הפרויקטים בענבל, משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, חברת נתיבי ישראל – החברה הלאומית לתשתיות תחבורה בע"מ ועיריית ירושלים. ריכוז ועדת המכרזים מתבצע על ידי אגף הפרויקטים בחברת ענבל.

למה חריש לא מתחברת לכביש 6?

לאחר גל תאונות קטלניות החליטו להתעורר במשרד התחבורה – תגובש תוכנית לשדרוג כביש 90

שפיר-פיצרוטי חתמה על הסכם לקבלת הזיכיון במכרז מסוג PPP לפרויקט כביש 16 בכניסה לירושלים