שוק ההון    

כיל בחוזה גדול בהודו – אספקת אשלג בהיקף של 160 מיליון דולר

רביב צולר, מנכ"ל כיל

כיל מדווחת כי חתמה על חוזה עם לקוח בהודו לאספקת אשלג בהיקף של 550 אלף טונה. היקף זה כולל אופציות להגדלת הכמות. האשלג יסופק בין ספטמבר 2018 ליוני 2019.

הכמויות שסוכמו כעת דומות לכמויות שסוכמו בחוזה מהפעם הקודמת (חוזה שנחתם בין כיל ללקוח ב-2017), אך מחיר המכירה שנקבע בחוזה החדש גבוהיותר. אם לפני כשנה החוזה היה במחיר של סביב 240 דולר, הרי שכעת הוא סביב 290 דולר – בדומה למחיר המקובל בשוק ההודי. היקף החוזה מגיע לכ-160 מיליון דולר.

הודו היא טריטוריה חשובה לכיל – הרווח והרווחיות בהודו גבוהים במיוחד, בגלל עלויות שינוע והובלה נמוכות. כיל צופה שתחתום על חוזים נוספים עם לקוחותיה בהודו בעתיד הקרוב לאספקה של 225 אלף טון אשלג נוספים, כולל אופציות, שיסופקו בתקופה שבין ספטמבר 2018 ליוני 2019 באותו המחיר. בכך היקף האספקה הכולל של אשלג להודו ב-10 החודשים הקרובים צפוי להסתכם ב-225 מיליון דולר.

הודו היא השוק הרווחי ביותר של כיל, והשוק שבו יש לה את היתרון התחרותי הגדול ביותר, בשל עלויות ההובלה הנמוכות יחסית. הנתח של כיל בשוק ההודי היה 18.5%-16.5% בשנים האחרונות. יבואני הדשנים ההודיים ממתינים בדרך כלל לחתימה על חוזה האספקה לסין, שהיא השוק השני בגודלו בעולם לאשלג. ואולם, נראה שהפעם נאלצו לחתום על חוזה לפני שסוכמו חוזי האספקה החדשים לסין, משום שמלאי האשלג בהודו התדלדל בעוד בסין יש עדיין מלאי מספיק.

כיל ממשיכה על פי הערכות במגעים עם לקוחותיה בסין לחידוש חוזה האספקה של האשלג, אולם הסינים רמזו שאם לא יהיה סיכום בימים הקרובים יידחה ההסכם על חידוש האספקה לנובמבר 2018.

דוחות כיל ברבעון השני