כים ניר הגישה בקשה להקפאת הליכים; ניקלעה לחובות בסך 24 מיליון שקל
חדשות    

כים ניר הגישה בקשה להקפאת הליכים; ניקלעה לחובות בסך 24 מיליון שקל

מטוס של כים ניר שהתרסק בתאונה ב2016 צילום: משטרת ישראל

כים-ניר, חברת התעופה הפרטית שבבעלותו של אלכסנדר אכטמן, הפועלת בישראל מאז קום המדינה, הגישה בקשה להקפאת הליכים לאחר שנקלעה לחובות בסך של כ-24 מיליון שקל.

כים-ניר מפעילה מאז 2011 עבור מערכת הביטחון את טייסת כיבוי האש הלאומית בשיתוף עם אלביט מערכות.

מלבד שירותי הכבאות מספקת כים-ניר גם שירותי ריסוס אווירי, אמבולנס אווירי וטיסות פרטיות.

כים ניר מעסיקה כ-120 עובדים. כ-45 מהעובדים הם טייסים, 27 עובדי צוות קרקע וכ-30 מכונאי מטוסים. בבעלות הקבוצה 4 מטוסים ו-7 מסוקים, וכמו כן היא חוכרת 6 מטוסי ריסוס ומסוקים נוספים. טייסת כיבוי האש הלאומית כוללת 14 מטוסי כיבוי שבבעלות אלביט מערכות אותם מפעילה החברה.

מהבקשה להקפאת הליכים מתברר כי לכים ניר חוב של כ-8 מיליון שקל לבנק איגוד ועוד כ-14 מיליון שקל חובות לנושים שונים.

עוד נכתב בבקשה כי"משבר זה נוצר על רקע קשיים בהשלמת עסקה למכירת השליטה בקבוצה שנחתמה בפברואר 2018 לחברת טומהוק ט.מ אחזקות וחוסר רצונו של בעל השליטה להזרים כספים לקבוצה לאור הסכם המכירה".

עו"ד יריב שי ישינובסקי ועו"ד כרמי ליבוביץ שהגישו את הבקשה בשם כים-ניר ציינו את החשיבות שבהמשך הפעלתה של החברה: "המשך הפעלתה של הקבוצה הינו בעל חשיבות לאומית של ממש שכן הקבוצה הינה טייסת הכיבוי של מדינת ישראל והפסקת פעילותה משמעה הותרת מדינת ישראל ללא כיבוי אווירי וסיכון חיי אדם"

במקביל לבקשת החברה הגישו ו 87 עובדים בקשת פירוק למחוזי מרכז. במסגרת הבקשה  נטען כי "הקבוצה לא שילמה את כספי הניכויים שנוכו משכר העובדים לטובת קופות גמל/קרנות השתלמות. כמו כן על פי הודעת מנכ"ל הקבוצה אין באפשרותה של הקבוצה לשלם לעובדים את שכר עבודתם בגין חודש ספטמבר וכך גם את שכר אוקטובר 2018".

אלביט תסייע

עורכי הדין של החברה כתבו בבקשה כי: ""כיום, בשל הרישיונות הייחודיים הדרושים לשם הפעלת טייסת הכיבוי והטיפול במטוסי הכיבוי, אין גורם אחר שיכול להיכנס לנעלי הקבוצה לצורך הפעלת טייסת הכיבוי. חברת אלביט מערכות, שהינה בעלת מטוסי הכיבוי ושהקבוצה משמשת בתחום הכיבוי כקבלנית משנה שלה, הודיעה כי קיימת חשיבות מכרעת להמשך פעילות טייסת הכיבוי באמצעות הקבוצה. לאור זאת הודיעה אלביט, כי היא נכונה לסייע לקבוצה במהלך הקפאת ההליכים, ובלבד שיובטח לה שהקבוצה תמשיך להפעיל את טייסת הכיבוי באופן סדיר".

מדריך הוצאה לפועל – זה לא חייב להיות סוף העולם