כיצד אנליטיקה עסקית משפרת את יעילות הארגון?
תוכן ממומן    

כיצד אנליטיקה עסקית משפרת את יעילות הארגון?

קרדיט לתמונה: depositphotos

אנליטיקה עסקית מאפשרת לארגונים להפיק תובנות עסקיות ולהחליט החלטות טובות יותר על סמך נתונים המתעדכנים בזמן אמת. כיצד ניתן להיעזר באנליטיקה עסקית כדי לשפר את יעילות הארגון? התשובות כאן.

שימוש בנתונים אנליטיים לניצול מיטבי של המלאי

אנליטיקה עסקית מסייעת למנהל המחסן בארגון לעקוב טוב יותר אחר תנועות המלאי – באמצעות מסך המערכת הוא יכול לבחון אילו פריטים מיועדים לניפוק בטווח המיידי (לדוגמה: הוא יכול להקליד שאלה אלו פריטים יש לנפק להזמנות רכש בשבוע הקרוב) ולהעביר מבעוד מועד את הפריטים לאיתור ייעודי במחסן. בדרך זו הוא יכול אף להציף פערי מלאי מבעוד מועד ולסייע למחלקות הרכש והייצור להשלים את החסר במהרה ולשמור על רציפות שרשרת ההספקה. נוסף לכך, הוא יכול לתכנן את מסלולי הנסיעה של צוותי הליקוט, לאחסן פריטים משלימים שמנופקים יחד באותה ההזמנה ולייעל את קצב העבודה ואת אופן הניהול השוטף.

שימוש בנתונים אנליטיים לחיסכון בדלק

חברות משלוחים, יצרנים עם קווי חלוקה, ארגונים המפעילים סוכני שטח יכולים להיעזר במערכת המידע כדי לתכנן מסלולי נסיעה חסכוניים בדלק, לדוגמה העברת קווי חלוקה יקרים ממסלולים במתווה הררי למסלולים במתווה מישורי, איחוד קווי חלוקה, החלפת סוג הרכב על פי תדירות הניפוק לקו חלוקה מרוחק ועוד אינספור פתרונות יצירתיים, שניתן להגיע אליהם רק באמצעות צפייה בנתוני האנליטיקה העסקית והתאמת השירות לביקוש בפועל. בדרך זו ניתן לחסוך עשרות אלפי שקלים בהוצאות התפעול השנתיות, לייעל את זמני העבודה ולהתאים את קו החלוקה בהתאם לביקוש הלכה למעשה.

שימוש בנתונים אנליטיים לקידום מכירות

רשתות שיווק, רשתות קמעוניות, ארגונים עם סניפים רבים ברחבי העולם נעזרים  בדאטה המנותחת במערכת האנליטיקה העסקית כדי לקבל תובנות מעמיקות יותר על מודל המכירה שלהם ועל ביצועי המוכרנים. לדוגמה: הם יכולים לראות את התפלגות המכירות בתרשימים שונים ולבחון אלו מוצרים נמכרים באותם סלי רכישה ולהשתמש בנתונים כדי להציע הנחות, הטבות, מבצעים ברמה פרטנית מותאמת ללקוח, כמו כן הם יכולים לסדר את החנות באופן המאפשר ללקוח להתמצא בקלות רבה יותר, ואף לעורר את הצורך שלו לרכוש מוצרים נוספים, שאולי הוא לא חשב עליהם קודם (מוצרים שלקוחות מאותו פלח שוק ובעלי מאפיינים דמוגרפיים דומים רוכשים בדרך כלל).

בהיבט ניהול ביצועי המוכרנים הרי שניתן לצפות בנתוני האנליטיקה העסקית גם כאשר עובדים ממסוף נייד כמו טאבלט או טלפון סלולרי, מאפיין המקל מאוד על אנשי מכירות השטח שצריכים גישה לנתוני מכירות, מלאי, מבצעים והנחיות. כמו כן ניתן לנתר את הפעילות של כל מוכרן ומוכרן ולהתחקות אחר תופעה מסוימת בקלות ולאורך זמן – שכן באמצעות אנליטיקה עסקית ניתן לצפות בנתונים המתפרשים לאורך תקופה ארוכה של שנים

לסיכום, בעידן של ביג דאטה ועומס בנתונים, אנליטיקה עסקית הופכת לרכיב מרכזי בתהליכי קבלת ההחלטות בארגונים בני זממנו. הפלטפורמה מאפשרת לשאול שאלות באופן חופשי ללא תלות בשאילתות ולחקור מגמות ותופעות ללא הגבלה. בדרך זו מנהלים ועובדים בארגון יכולים למנף את הדאטה לצורך שיפור ביצועים ולהתייעלות עסקית.