תוכן ממומן    

כיצד לנהל את החשבונות בצורה הטובה ביותר בתור עסק קטן?

צילום: Pexels

יותר מעשור חלף מאז נפלה החלטה ברשות המיסים לעשות שינוי מקיף באופן שבו עסקים מפיקים קבלות וחשבוניות. כמעט ולא נותרו היום עסקים שמשתמשים בחשבוניות מנייר – רובם המכריע עבר להפיק חשבוניות דיגיטליות דרך תוכנה ייעודית.

תוכנת הפקת חשבוניות אם כן, צברה תאוצה בשנים האחרונות והפכה לפופולרית בזכות היתרונות הרבים שלה (עליהם נפרט בהמשך). היא הופכת את העסקים לירוקים ומאפשרת להם לשלוח את המסמכים העסקיים בלחיצת כפתור ישירות לוואטסאפ או למייל.

ולמרות שזה המצב בשוק, עדיין יש עסקים שמתעקשים להישאר תקועים מאחור. תהיה אשר תהיה הסיבה, זה לגמרי מובן – שינויים גדולים עלולים להיות מאיימים ועל כן לא מתרחשים ברגע.

המאמר הזה נכתב כדי לתמוך בעסקים ישראלים שרוצים ללמוד לנהל את החשבונות של העסק בצורה הטובה ביותר. באופן כזה שיאפשר להם להתייעל, לחסוך כסף וזמן יקרים ועל הדרך אפילו לצמוח.

היתרונות של תוכנת ניהול חשבונות

הנהלת חשבונות באינטרנט עלולה להישמע כמו משהו קשה, אבל אתם לא מאמינים כמה זה פשוט. אנחנו חיים בעולם דיגיטלי ואין סיבה שגם העסק שלנו לא יהפוך לאחד כזה. במיוחד כשיש בשוק לא מעט כלים חכמים וקלים לתפעול.

אחד העקרונות המנחים של תוכנה לחשבוניות היא להפוך את המורכב לפשוט. והוא נובע מתוך אמונה שהעולם מלא בדברים מסובכים גם ככה, ואין סיבה שגם ניהול הפן האדמיניסטרטיבי בעסק יהיה כזה.

אם תחשבו על זה, פעם עסקים היו צריכים למלא את כל המסמכים העסקיים בצורה ידנית, ואז להעביר אותם לנמען בדואר או פיזית. היום, לא משנה על איזה מסמך אנחנו מדברים – הצעת מחיר, חשבון עסקה, קבלה, חשבונית מס וכו' – את כולם אפשר להפיק בכמה לחיצות עכבר פשוטות.

גם יעילות היא מילת מפתח ולכן כל המידע הפיננסי מסתנכרן בלייב, מגובה על ענן וזמין לצפייה מכל מכשיר עם חיבור לאינטרנט. בתחילת הדרך בעלי עסקים צריכים לרקוד בין תפעול שוטף להשתלטות על מה שקורה מאחורי הקלעים. אבל אנחנו מאמינים שעם הזמן, ניהול החשבונות יהפוך לטבע שני עבורכם ותוכלו להתפנות לעשייה המרכזית בראש שקט.

התוכנה מאושרת לשימוש על ידי משרד האוצר והופכת את תהליך ההתקזזות מול הרשויות לפשוט, רואה החשבון שלכם יוכל להתממשק עם המערכת ולדלות ממנה את הנתונים לצורך הגשת דו"חות שנתיים.

ומעבר לכך, היא לא נוצרה רק כדי שתוכלו להפיק מסמכים עסקיים, אלא מלאה בפיצ'רים שמעניקים לבעלי עסקים מעטפת שירותים אמיתית.

איך לנהל את החשבונות באינטרנט בקלות?

חווית הנהלת חשבונות באינטרנט יכולה להיות גם חלקה ונעימה, נסו להשתמש בטיפים הבאים כדי להקל על עצמכם:

השתמשו באפליקציה – התוכנה זמינה לשימוש גם בתור אפליקציה לנייד, ומבטיחה שבתור מנהלים תוכלו להיות מחוברים לתמונה הפיננסית גם כשאתם לא נמצאים במשרד. עם ממשק אינטואיטיבי וידידותי תוכלו לעקוב אחר הנתונים ולבצע פעולות מכל מקום בעולם.

עצבו את המסמכים – אנחנו לא יכולים להדגיש כמה מיתוג הוא מרכיב מכריע. המטרה שלנו היא לייצר תדמית שנשמרת בכל אינטראקציה שאנחנו מקיימים עם לקוחות. גם, ואולי יותר מתמיד, לאחר שבחרו לרכוש מאיתנו מוצר או שירות.

על המסמכים העסקיים שלנו להתכתב בצורה מלאה עם עקרונות המיתוג של העסק, לדבר את אותה שפה ויזואלית ולהכיל את הלוגו.

צרו מאגר לקוחות קבועים – לקוחות קבועים הם אבני היסוד של כל עסק, שבפעמים רבות מספקים תזרים קבוע של כסף בכל חודש. בעזרת התוכנה תוכלו לשמור את הפרטים של אותם לקוחות, ובכך לחסוך זמן יקר כשאתם מפיקים להם מסמכים.