תוכן ממומן    

כיצד נרענן את ריח ארון הבגדים של ימי החורף?

FREEPIK

בוודאי כבר הבחנת שתקופת החורף מביאה איתה לעתים קרובות אורח חדש ובלתי נעים לארון הבגדים שלנו מדי כל שנה. לפתע, מצטבר ריח מעופש ודחוס בארון ואם לא נטפל בו בהקדם, הוא עשוי ללוות אותנו כל החורף על הבגדים והמצעים שלנו. אלו כמה צעדים שניתן לנקוט כדי לשמור על ריח הארון שלנו נעים ורענן.

הכול מתחיל בלחות

בסופו של דבר, המאבק האמיתי שלנו הוא נגד בקטריות. ריח רע הוא לעתים קרובות תוצאה של שלל פעילויות שלהם בסביבת המגורים. הסיבה העיקרית לכך שהפעילות הזו מתגברת בחורף היא הלחות. בעוד שבימי הקיץ החום ואור השמש אינם מאפשרים לחיידקים לשגשג בלחות, החורף מזמן לא מעט פינות חשוכות וקרירות בהן מצטברת לחות. הארון, הוא אחד המוקדים המועדים ביותר לפורענות. אז כיצד מרחיקים את הלחות מהארונות? אלו כמה צעדים יעילים.

  • במקום כלי אחסון אטומים כמו קופסאות ומכלי פלסטיק, עדיף לעבור לפתרונות מאווררים יותר כמו סלסלות, למשל, כך, לא נאפשר הצטברות לחות בכלים סגורים.
  • לכביסה לוקח עידנים להתייבש בחורף, את זה כולנו יודעים. על אף שההמתנה יכולה להיות מתסכלת, הריח שימתין לנו בארון אם נכניס כביסה לחה יהיה מסתכל בהרבה. גם אם נראה לנו שהמגבות כבר ממש כמעט יבשות, או שהמצעים רק מעט לחים, חשוב שלא נתפתה לעשות זאת. לארון הסגור בחורף, מכניסים רק מוצרי טקסטיל יבשים לחלוטין.
  • פתרון נפלא נוסף הוא לעשות שימוש בשקיות הסליקה הקטנות שמגיעות עם מגוון מוצרים. האם קיבלת פעם עם הנעליים או בחבילת המשלוח מאמזון, למשל, שקית לבנבנה זעירה? בתוך השקית נמצאים גבישה סיליקה בעלי תכונות ספיחת לחות עוצמתיות. פיזור של כמה שקיות בארון יסייעו למנוע הצטברות לחות.

אוורור הוא ידידך הטוב ביותר

האלמנט השני שמסייע לבקטריות לחגוג בארון שלנו, הוא אוויר עומד. על אף שרוב היצורים החיים בעולם משגשגים דווקא בסביבות עשירות בחמצן, עובשים, פטריות ושאר יצורים מקסימים מעדיפים דווקא את חשיכה ואוויר עומד. לכן, חשוב שנקפיד לאוורר את הארון לעתים קרובות.

  • לעתים הבעיה העיקרית היא שהארון שלנו דחוס בדברים. בתחילת החורף אנחנו מתרגשים להחליף לסטייל החורפי שלנו ונוטים למצוא בארון חולצות ומכנסיים שנדחסו והפכו כמעט למקשה אחת, ערמות של מגפיים לנשים שהתקפלו וחלקן אפילו נהרסו מהדחיסות ואקססוריז שהחורף הקודם נראו הרבה יותר חדשים. זה הזמן להתחיל לבחון מה באמת נדרש לנו ולפנות את כל מה שפחות חשוב וסתם יוצר דחיסות מיותרת. סביר להניח שנגלה שיש לא מעט דברים שאפשר להיפרד מהם. בגדים שכבר לא עולים על הילדים, מצעים מיושנים ועשרות פריטים נוספים יתגלו כלא רלוונטיים.
  • ניתן לקדוח בחלקו האחורי של הארון מספר פתחים כדי לשפר את האוורור בתוכו ואם יש לנו את המיומנות והכוחות, אפילו ליצור פתח קטן עם רשת שנוכל לפתוח ולסגור כדי לאפשר לאוויר להיכנס.
  • אחת לחודש, נפנה את הארון ונעבור על כל המדפים עם מטלית ספוגה בתערובת של חומץ וסודה לשתייה מדוללים במים. שני החומרים הללו אלופים בספיחת ריחות ויסייעו לנו לשמור על ריח נעים.

אם נקפיד על תנאים אופטימליים בארון שלנו ונשקיע בכך מאמץ ומחשבה, מובטחת לנו אווירה נעימה יותר.