תוכן ממומן    

כך תחסכו בעלויות הדלק

בחירה ברכב חסכוני יכולה להוביל לחיסכון כספי אדיר 

כאשר אנחנו רוכשים רכב, אנחנו משקיעים עשרות או אפילו מאות אלפי שקלים ביכולת שלנו לנוע ממקום למקום. למרות שההוצאה העיקרית היא לרוב רכישתו של הרכב, היא בשום אופן לא סוף התשלומים שלכם. תצטרכו לשלם על ביטוחים, להוסיף על טיפולי עשרת אלפים שנתיים, להביא את הרכב לטסט, וכמובן לשלם על דלק. הדלק הוא הוצאה לא נגמרת, אשר יכולה להגיע בקלות למעל אלף שקלים בחודש. בחירה ברכב חסכוני יכולה לכן להוביל לחיסכון כספי אדיר. בפשטות, ככל שזה נוגע בדלק, ככל שהרכב עצמו כבד וגדול יותר, כך הוא יזדקק ליותר דלק. לכן, מכוניות כמו משפחתית קומפקטית בעלות עוצמת מנוע קטנה יזדקקו למשמעותית פחות דלק. רכב היברידי יכול להוביל לחיסכון נוסף, בשל ניצול מרבי של האנרגיה. החיסכון ברכב היברידי יכול בהחלט להצדיק לעיתים את מחירו הגבוה יחסית של הרכב. 

איך נוכל להפחית בעלויות הדלק?

אם אתם כבר בעליו של כלי רכב, עדיין יש הרבה שתוכלו לעשות כדי לחסוך בעלויות הדלק. האסטרטגיות לחיסכון הן פשוטות, ומהוות צרכנות נבונה. השיטות הטובות ביותר לחיסכון בדלק כוללות בין השאר:

  • אופן הנסיעה: ככל שתבחרו לנסוע במהירויות גבוהות יותר, כך צריכת הדלק שלכם תעלה. תוכלו לחשוב על כך בדומה לחשיבה על ההבדל בין הליכה וריצה למרחק שווה מבחינת צריכת האנרגיה של הגוף שלכם. בנוסף, אם תחלקו את הנסיעה עם נוסעים אחרים תוכלו לחסוך המון כסף על דלק, בלי לפגוע משמעותית במהירות ההגעה שלכם ליעד.

 

  • השוואת מחירים: רבים טועים לחשוב שכל רשת דלק קובעת את מחירי התדלוק באופן שווה לכל התחנות. המחשבה הזו נובעת מכך שאנחנו שומעים בתקשורת פעמים רבות על עליות וירידות במחירי הדלק. למעשה, השינויים במחירי הדלק עליהם אנחנו שומעים בתקשורת הם רלוונטיים לדלק גולמי, אותו יש לזקק ואז למכור לצרכן. חברות ההפצה גובות סכומי שונים על פי מיקומה של התחנה, התחרות אשר נמצאת באזור, והקירבה לבתי הזיקוק. תוכלו להשוות מחירים באמצעות מגוון אפליקציות, אך שימו לב שנסיעה ארוכה אל תחנת תדלוק משתלמת עלולה לבזבז דלק ולקצץ בחיסכון שלכם.

 

תוכניות נאמנות יוכלו לחסוך עבורכם מאות שקלים

כדי לעודד נהגים לחזור ולרכוש דלק בתחנה או ברשת מסוימת, יש מגוון של תוכניות נאמנות אותן מציעות חברות הדלק השונות. תוכניות אלו מציעות הנחות והטבות משמעותיות לנהגים החוזרים ומתדלקים אצלם. חלק מתוכניות הנאמנות הללו הן בעזרת אפליקציות ייעודיות. האפליקציות יסיעו לכם להשיג הנחות בתחנת דלק, כולל חיסכון כספי בכל תדלוק, ומגוון הטבות נוספות לשימוש בחנויות הנוחות הצמודות לתחנה. תוכניות נאמנות אחרות ייעשו באמצעות כרטיס אשראי נוסף, שיאפשר לכם תדלוק מהיר בהנחה קבועה מראש. חלק מהכרטיסים הללו מונפקים עבור סקטור מסוים באוכלוסייה כמו סטודנטים, איגודי עובדים ועוד.