תוכן ממומן    

כך תחסכו כסף בחגים הקרובים

תקופת החגים התחילה השנה כמעט מיד אחרי החופש הגדול, אז אין פלא שהרבה הורים מוצאים את עצמם בלי תקציב ועם מסלולי חיסכון ריקים. אז איך מעסיקים את הילדים ועדיין שומרים על איזון? הנה כמה הצעות

התקופה שבין ראש השנה וסוכות מזוהה מדי שנה עם עלייה משמעותית בהוצאות משק הבית. עם זאת, השנה אנחנו חוגגים כמעט מיד אחרי החופש הגדול והתוצאה היא רצף ארוך וקשה עוד יותר של הוצאות עבור הורים לילדים. אם מוסיפים למשוואה את אובדן ימי העבודה ואת החופש במסגרות החינוך הפורמליות, מקבלים מתכון למשבר כלכלי.

אבל האמת היא שגם בתקופת החגים אפשר להמשיך לחסוך ולשמור על תקציב מאוזן. היתרון הוא שאחרי שמתחילים לחסוך זה כבר הופך להרגל שקשה להיפטר ממנו, אך החיסרון הוא שנדרש מאמץ מרוכז מצד כל בני המשפחה ובעיקר מההורים. אז איך עושים את זה? הנה כמה הצעות:

  1. בוחרים אטרקציות לפי מבצעים והטבות

לרוב הילדים לא ממש משנה באיזה אטרקציה להשתתף. יש כמובן ילדים עם תחומי עניין מאוד ספציפיים, אבל בדרך כלל הפקטור הקובע הוא גיל. מבחינת ההורים, זה אומר שאפשר מלכתחילה לבחור אטרקציות ופעילויות לפי מבצעים והטבות.

  1. מחלקים הוצאות ונעזרים בחברים ומשפחה

הורים שיש להם חברים עם ילדים באותם גילאים יכולים וצריכים להפעיל גם אותם במהלך תקופת החגים. אם אתם מתביישים, קחו בחשבון שכולם מתמודדים פחות או יותר עם אותן בעיות ושאף אחד עוד לא הצליח לשרוד את תקופת החגים לבד. 

כל מה שצריך לעשות הוא לחלק את ההוצאות והמשימות בין החברים, או להשתמש גם בעזרה של בני משפחה, סבא וסבתא. בפועל, אפשר להחליט שכל הורה לוקח את הילדים כל יום לפעילות אחרת וניתן גם לתכנן פעילויות משותפות בחיק הטבע ובאתרים שהכניסה אליהם בחינם. 

  1. מכינים פעילויות ביתיות

אתם לא חייבים לבלות את כל תקופת החגים מחוץ לבית. אם אתם מחפשים איך להעסיק את הילדים, בטח תשמעו לדעת שיש המון תכניות חינוכיות בטלוויזיה ושגם משחקי הקופסא חזרו לאופנה. 

חוץ מזה, יכול להיות שהילדים עצמם מרגישים קצת מוצפים ושהם יעדיפו להישאר בסלון ובחדר במקום לעמוד בפקקים. נצלו גם אתם כהורים את התחושה הזו, תכננו תקציב מסודר לכל תקופת החגים והכינו פעילויות ביתיות שגם יעייפו את הילדים וגם יאפשרו לכם לחסוך.