תוכן ממומן    

כך תכינו קפה מושלם בבית

קרדיט pexels

קפה הוא אחד המשקאות שמלווים אותנו בכל יום ואצל חלקינו הוא חלק אינטגרלי מבלתי נפרד גם במהלך היום. הקפה שלנו חייב להיות מדהים ואנחנו לא מוכנים להתפשר על קפה שהוא פחות ממושלם. אז מה הופך אותו לכזה? הנה כמה טיפים שישדרגו לכם את הקפה.

 

קפה הוא המשקה הנצחי המלווה אותנו כל הזמן. הקפה שאנחנו שותים מעיד עלינו המון. סוג הקפה שאנחנו אוהבים, חוזק הקפה, צבעו או הארומה המשכרת העולה כניחוח מבעד לאדי הקפה שלנו. אנחנו כמובן אנשים של איכות ומחפשים לשתות את הקפה הטוב ביותר שיש לטבע להציע לנו, אז מה אנחנו חייבים לדעת בשביל זה?

איכות פולי הקפה

כמו בכל סוג של אוכל או משקה, איכות הפרודוקטים תקבע את איכות התוצר הסופי. אם פולי הקפה שלכם אינם טריים או איכותיים מספיק, איכות הקפה תרד, הטעם יהיה חלש יותר ובמקרים מסוימים עלול להתלוות אליו טעם לוואי. לכן, כשזה מגיע לקפה, חשוב ליתן דגש ולשים לב לקניית פולי קפה איכותיים ברמה הגבוהה ביותר. פולי קפה איכותיים ישפרו את טעם הקפה שלכם, יעניקו לו ארומה מיוחדת, טעם משכר של קפה איכותי וישדרגו את הקפה בכמה רמות על אלו שאינם טריים או איכותיים פחות.

רמת הטחינה של פולי הקפה

השלב השני הוא טחינת פולי הקפה. טחינת פולי הקפה נראית כמו עוד צעד בהכנת הקפה כשלמעשה מדובר בפעולה חשובה לא פחות מבחירת פולי קפה איכותיים. טחינת פולי הקפה משפיעה ישירות על טעם הקפה, על הארומה שלו, על הקרמה ועל איכות וצלילות המשקה הסופי. לא כל סוג קפה דורש את אותה הטחינה ורמת הטחינה הנדרשת עבור הקפה המושלם משתנית בין סוגים שונים, כמו מקיאטו, אמריקנו או קפה טורקי. טחינה גסה לא תמצה את כל הטעם הטמון בפולי הקפה, אך תדגיש את החמיצות של הקפה, כך שאם אתם מרגישים שהקפה שלכם מר מידי, נסו לטחון את פולי הקפה בצורה גסה יותר מזו שאתם רגילים. לעומת זאת, קלייה דקה יותר תעניק טעם ארומטי מריר יותר לקפה שלכם, כך שאם אתם אוהבים את הקפה שלכם חזר ומריר, טחנו את פולי הקפה בטחינה דקה במיוחד שתמצה עד תום את הטעם הפנימי של פולי הקפה האיכותיים שלכם.

זמן הטחינה והכמות

לצד רמת הטחינה החשובה במיוחד, חשוב לזכור שמרגע שפולי הקפה נטחנים, הם חשופים יותר לחמצן, הארומה שלהם מתפזרת בחלל האוויר ונשמרת למשך פחות זמן מאשר אם היו פולי קפה שלמים. גם שמירת התערובת בתוך קופסה אטומה היא לא תמיד פתרון שנותן מענה. לכן, גם אם טחינה של כמות גדולה יכולה לחסוך לכם זמן, על מנת לקבל את הארומה הטובה ביותר בטעם מודגש של קפה טרי, ההמלצה הטובה ביותר היא לטחון בסמוך להכנת הקפה, טחינה מדויקת לכוס הקפה הבאה שלכם.