כלכלני לאומי על מחירי הדירות – "בזמן הקרוב יציבות, בהמשך עליות מחירים"
חדשות    

כלכלני לאומי על מחירי הדירות – "בזמן הקרוב יציבות, בהמשך עליות מחירים"

פרוייקט של קרד"ן נדל"ן בבאר יעקב

כלכלני לאומי סבורים שמחירי הדירות לא יירדו. להערכתם בזמן הקרוב תהיה יציבות במחירי הדירות, אך בהמשך תהיה עלייה במחירים.

כלכלני לאומי מנתחים את החודשים האחרונים בשוק הדירות וסבורים ש"קיימת עלייה מתונה בהיקף המכירות של דירות חדשות בחודשים האחרונים".

"בחודש אוקטובר השנה נמכרו 1,999 דירות חדשות (נתונים מנוכי עונתיות), כך על-פי נתוני הלמ"ס", מצטטים כלכלני לאומי ומוסיפים – "מדובר בהיקף המכירות החודשי הגבוה ביותר מאז חודש אוגוסט 2017, המשקף עלייה של כ-5.3% בהשוואה לחודש הקודם ועלייה של כ-9.2% בהשוואה לחודש המקביל אשתקד.

"נתונים אלה, עשויים להצביע על התאוששות מסוימת בענף, אולם יש להדגיש כי היקף המכירות הנוכחי נותר נמוך משמעותית בהשוואה לשנים קודמות.

"במבט קדימה, נראה כי המגמות הנוכחיות בשוק הדיור, הן מצד הביקוש (עלייה בהיקף המכירות של דירות חדשות) והן מצד ההיצע (רמה גבוהה יחסית של גמר בנייה), תומכות ביציבות מחירים יחסית בתקופה הקרובה.

"במבט לטווח ארוך יותר, בעוד 2-3 שנים, ישנם גורמים אשר תומכים באפשרות של חידוש הלחצים לעליות מחירים, בעיקר באזורי ביקוש מובילים אשר מתאפיינים לרוב בבנייה לשוק החופשי. מנגד, מחוץ לאזורי הביקוש, בדגש על אזורים עם ריבוי מיזמים של "מחיר למשתכן", עשויים להתפתח עודפי היצע אשר עלולים להוביל אף לירידות מחירים"

מחירי הדירות – לאן?