חדשות    

כלל ביטוח תשקיע 200 מיליון שקל בתחנות כוח בניו יורק

כלל ביטוח ופיננסים ביחד עם גופים מוסדיים בינלאומיים ביצעה עסקת ענק בתחום האנרגיה בארה"ב  קומפלקס תרכוש 5% מתחנות הכוח Astoria Energy בעיר ניו יורק. עסקה זו נעשתה בשיתוף עם קונסורציום של משקיעים מוסדיים בינלאומיים, הכולל את קרן הפנסיה ההולנדית APG, MAEG – זרוע ההשקעות של חברת הביטוח Munich RE וקרן פנסיה אמריקאית.

סכום ההשקעה נאמד בכ- 200 מיליון שקל. יוסי דורי, מנהל ההשקעות הראשי של כלל ביטוח ופיננסים מסר: "אנו גאים להיות חלק פעיל ביצירת קונסורציום בינלאומי, המורכב מגופי ההשקעה מהמובילים והמקצועיים בעולם כמו APG ו-MEAG ולהמשיך להרחיב את אופק ההשקעות של כלל ביטוח ופיננסים להשקעות ישירות אטרקטיביות, לטווח ארוך, עם יתרונות בולטים שייצרו תשואות טובות יותר לחוסכים שלנו.

"הנכסים היעילים והאיכותיים הללו, המסייעים לעיר ניו יורק לספק את ביקוש האנרגיה הגדל בעיר, ממוקמים בשוק חשמל מבוסס ומשוכלל, כוללים היסטוריה תפעולית מוכחת, ומהווים עבור החוסכים שלנו הזדמנות נהדרת לתשואה יציבה ואטרקטיבית לטווח ארוך".

Astoria Energy היא פלטפורמה הכוללת שתי תחנות כוח בתוך העיר ניו יורק עם הספק כולל שלMW 1,230  בשתי תחנות – האחת עם הספק שלMW 615 שפועלת בטכנולוגית מחז"מ והחלה פעילות במאי 2006, ותחנת Astoria Energy II – עם הספק של MW615 שפועלת בטכנולוגית מחז"מ והחלה פעילות ביולי 2011.

את העסקה בכלל ביטוח ופיננסים הובילו ליאת חזות, מנהלת ענף אשראי ותשתיות ודודי לוי, מנהל מחלקת תשתיות ואנרגיה. אלעד לוי מחברת BLK שימש כבנקאי להשקעות. ייעוץ משפטי, ניתן על ידי עו"ד שירה מרגלית, ממשרד הרצוג, פוקס, נאמן.

השותפים של כלל בעסקה כוללים את קרן הפנסיה ההולנדית APG – קרן הפנסיה הגדולה ביותר באירופה עם סך נכסים מנוהלים של כ-500 מיליארד אירו ועם ניסיון רב בהשקעות ישירות בתשתיות בכלל ובשוק האנרגיה בצפון אמריקה בפרט.

MAEG – זרוע ההשקעות של חברת הביטוח Munich RE עם סך נכסים מנוהלים של כ- 270 מיליארד אירו, עם ניסיון בהשקעות ישירות בתשתיות ובאנרגיה, וקרן פנסיה אמריקאית המנהלת נכסים בהיקף 200 מיליארד דולר.