רכב ותחבורה    

כל האפשרויות לרכישת רכב

מעודכן ל-11/2019

 

אפשרויות לרכישת רכב – רכב חדש מהיבואן, רכב חדש עם אפס קילומטר מחברת הליסינג, רכב משומש מאדם פרטי, רכב משומש מחברת הליסינג – מה היתרונות והחסרונות של כל אחת מהאפשרויות.


מחשבון אחזקת רכב


רכישת רכב היא החלטה פיננסית לא פשוטה. לקנות רכב? ואם לקנות אז רכב חדש או רכב משומש?  ואולי בכלל לשכור רכב, ואולי בליסינג ואז איזה ליסינג – תפעולי? או מימוני? הרבה אפשרויות, כשההבדלים ביניהם הם גדולים, לרבות הבדלים פיננסים ותזרימיים. קיימים הבדלים עקרוניים בין האפשרויות – בליסינג אתם יכולים להתפרע עם הרכב – זה לא הרכב שלכם; בליסינג העלויות תחזוקה על חברת הליסינג, ואילו ברכב פרטי אתם נזהרים ודואגים  – זה הרכב שלכם.

יש גם הבדל עקרוני בין רכב חדש לרכב משומש –  רכב חדש לא מתאים לכל אחד, זה במקרים רבים סוג של "כאב לב" כי קשה מאוד לשמור על הרכב, ואצלנו במדינתנו הצפופה, רכבים אוהבים לגעת ברכבים אחרים – אז פה ושם תגלו שפשוף, מכה בחניה, וזה לא מתאים לכל אחד. זה גם הבדל באחריות – רכב חדש הוא תקין, בטוח, אמין, יש לכם אחריות של כמה שנים. אתם בראש שקט. ברכב ישן, האחריות עחיכם – טיפולים, בעיות ברכב, מה זה הקול הזה שמגיע מהמנוע?

אבל, איך שלא תסתכלו על זה – מדובר בעיקר בהחלטה פיננסית – את כל ההבדלים והפערים בין ליסינג לרכישה, ובין רכישה של רכב חדש לעומת רכישה של רכב ישן, אפשר למדוד בכסף – השקט הנפשי ברכב חדש עולה כסף. ליסינג לעומת קנייה של רכב חדש, זה בעיקר שיקול תזרימי, פיננסי. אז נכון שיש הבדלים בין כל האפשרויות לרכוש רכב, אבל בשורה תחתונה, השיקול המרכזי והמדיד הוא פיננסי – כמה זה עולה לנו – ביום העסקה ובאופן שוטף לאחר מכן?

האפשרות הראשונה והיקרה היא פשוט לרכוש רכב חדש, ויש לזה כמובן יתרונות גדולים – הכל תקין, חדש, יפה, משוויצים בשכונה, אתם על גג העולם. רכב חדש, אפשר לקנות בחברות המייבואות ואפשר גם במקרים רבים לקנות רכב חדש מחברות הליסינג – רכב חדש עם אפס קילומטר. הרכב בחברת הליסינג יהיה במחיר זול יותר – ב-10% עד 20% מתחת למחיר הרשמי של היבואן, אך אתם תקבלו אבזור סטנדרטי, ומגוון האפשרויות של הרכבים הוא לא מאוד גדול (אלו רכבים שלרוב יועדו לליסינג ואז מעין הוסבו למכירה – בלי שנסעו עליהם). יש חיסרון גדול – אתם נחשבים יד שנייה מליסינג ואז כשתבואו למכור את הרכב, תצטרכו לתת את הדיסקאונט המקובל, ובכל זאת זו דרך שהופכת להיות מאוד פופולארית. – כאן, תוכלו לקרוא את המדריך לרכישת רכב עם אפס קילומטר מחברת ליסינג.

אפשרות אחרת, היא ליבא רכב, רק שז דרך ששמורה רק למביני עניין, והיא כרוכה בבירוקרטיה, בהיכרות עם יצרני רכב, והיא ממש לא פשוטה, אם כי היא יכולה להיות משתלמת. מעבר לכך, אפשר לקנות רכב משומש – ובמקרים רבים זו אפשרות בהחלט נכונה וטובה כלכלית. הנה המדריך המלא לרכישת רכב משומש, והנה מדריך לרכישת רכב משומש מחברת ליסינג.


ונניח שהחלום שלכם הוא רכב חדש – איך עושים את זה פיננסית?

ובכן, רבים זונחים את רכישת הרכב בגלל מימון ופונים לליסינג או רכב זול יותר. אבל חשוב להבהיר שניתן היום לקבל מימון (ויחסית לא יקר) בעת קניית רכב, כך שאם המימון הזה הוא בתשלומים רבים (ויש הרבה אפשרויות כאלו) אז מדובר במעין ליסינג. שווה לעצור ולחשוב על זה.

אנשים רבים חולמים על רכב – חדש, מפואר, מגניב, מיוחד. הם מגדירים את החלום הזה כפנטזיה לא ממומשת, אבל זה בהחלט יכול להתממש.  בשנים האחרונות יותר ויותר אנשים מצליחים לקנות רכבים עליהם הם חלמו כל חייהם וזאת משום שחברות מגוונות מעניקות הצעות מימון אטרקטיביות לרכבים יד ראשונה ויד שנייה. ניתן לומר כי מרבית הצרכנים/אזרחים יכולים  לקבל מימון ורכוש רכב, אבל כל אחד צריך לעשות את החשבון היטב ולוודא שהוא עומד בתשלומים ושהחלום לא מסכן את יציבותו הכלכלית. .

שיטות מימון שונות

ניתן לרכוש רכב יד שנייה במחיר נוח ובתנאים נוחים. נכון להיום ישנן שיטות מימון שונות וכל אחד יכול לבחור בשיטה שתאפשר לו גם ליהנות מהרכב תוך כדי התחשבות בתזרים המזומנים שלו.

  • הלוואה- ישנם אפשרות לקחת מהבנק או מכל גוף פיננסי אחר הלוואה לסכום קניית הרכב.
  • ליסינג- יש אפשרות להחכיר רכב בליסינג פרטי. כלומר להתחייב לבחור רכב יד שנייה במסגרת חוזה ליסינג לשלוש עד חמש שנים. בשנים אלו תשלמו מקדמה על הרכב בסכום של עד עשרה אחוזים ולאחר מכן תשלמו מדי חודש את הסכום עליו קבעתם עם חברת הליסינג ובסיום התקופה להחליט האם להחזיר את הרכב לחברת הליסינג או לשלם את היתרה ולקנות את הרכב.
  • טרייד אין- למכור את הרכב הישן לחברה בה אתם קונים את הרכב. סכום הרכב הישן יקוזז עם הסכום של הרכב החדש והסכום הכולל יחולק לתשלומים נוחים.

מלבד זאת יש אפשרות של מימון לרכב יד שנייה על ידי מימון ישיר של הלוואה בתנאים נוחים לתקופת החזר של שנה עד חמש שנים במסלולי ריבית קבועה או ריבית פריים ידועה מראש.

אל תוותרו על החלום שלכם – ייתכן והוא בהישג יד בזכות מימון רכב בתנאים נוחים ובתשלומים המתפרשים לתקופה של 36 עד 60 חודשים לצד מקדמה נמוכה בהתאם לעלות הרכב. רק אל תתנתקו מהמציאות – תוודאו שאם יכולים לעמוד בתשלומים האלו .

מעבר לכך, קחו בחשבון שמימון לרכב שונה מליסינג וזאת משום שבעסקת מימון הרכב משועבד לטובת הלווה ונרשם לטובת המלווה. בליסינג הרכב נשאר בבעלות המחכיר. עסקאות מימון נעשות גם לרכבים יד שנייה ולא רק לרכבים יד ראשונה, כמו שקורה לרוב בליסינג. כאן תוכלו לקבל מידע מפורט על הלוואה לרכישת רכב (כולל ריביות ושורה של חברות )

הלוואה לכל מטרה

הלוואה חוץ בנקאית

הלוואה מחברת כרטיסי אשראי