חדשות    

כל ישראל ערבים: איזו חברת ביטוח רכב הכי מתחשבת בלקוחות בתקופת משבר הקורונה?

קרדיט shutterstock
מעודכן ל-07/2020

על פי נתונים שפרסמה רשות שוק ההון, חברת הביטוח שדורגה ראשונה במדד הסולידריות היא חברת הראל החברה שעשתה הכי פחות מאמץ להיטיב עם ציבור הנהגים – מגדל

רשות שוק ההון פרסמה היום לראשונה את מדד הסולידריות, שדירג 15 חברות בתחום ביטוח הרכב ובחן עד כמה הן פעלו להיטיב עם הציבור בתקופת המשבר הכלכלי שנגרם בעקבות התפרצות הקורונה.

בחמשת המקומות הראשונים של מדד הסולידריות דורגו החברות הראל, כלל, שומרה, ליברה ושלמה. לעומתן, בשלושת המקומות האחרונים במדד מדורגות שירביט, ביטוח חקלאי ובמקום האחרון מגדל.

הרשות פרסמה לראשונה את מדד הסולידריות, בהמשך להקלות השונות שפרסמה בחודשים האחרונים לטובת ציבור המבוטחים נוכח משבר הקורונה. הרשות פעלה מול חברות הביטוח לפרסומו של מדד המקבץ 14 פעולות שונות שננקטו לטובת המבוטחים, לפיהן נבחנו ודורגו חברות הביטוח. כל אחת מהחברות קיבלה ניקוד שהביא למתן ציון שבא לשקף את היקף הפעולות החיוביות שביצעה כל חברה.

בין הפעולות שנבחנו: מתן החזר כספי לציבור המבוטחים, הנחת בידוד בדיעבד למבוטח שנדרש לשהות בבידוד, מתן הרחבות בחינם בתקופה כגון הרחבת נהג מזדמן, הגדלת הנחות במועד חידוש הפוליסה, מתן החזר בשיעור גבוה מהפרמיה בגין השבתה וכן הקטנת מספר הימים המינימלי להשבתה ופרמטרים נוספים.

בישראל כיום קיימים כ-2.9 מיליון רכבים המבוטחים בביטוח רכוש (מקיף וצד ג') והיקף הפרמיות בענף עמד בשנת 2019 על כ-8.5 מיליארד שקל. בשל הנחיות הממשלה להתמודדות עם משבר הקורונה פחת השימוש בכלי רכב. כחלק מסל הפעולות של הרשות לקידום חדשנות, מעודדת הרשות שיווק מוצרים מבוססי צריכה שמותאמים לתקופת משבר הקורונה, כמו למשל פוליסות דיפרנציאליות (הפועלות בשיטה של תשלום על פי צריכה).

במסגרת המטרה של הרשות לחזק את מעמד הצרכן ולעודד את חברות הביטוח לפעול למען ציבור המבוטחים אף מעבר לחובות החלות עליהן, תפעל בהמשך הרשות לפרם מדדי סולידריות בענפים נוספים, כגון ביטוח דירה וביטוח עסקים.

הממונה על שוק ההון, ד"ר משה ברקת: "אני שמח שבשעה לא פשוטה זו למשק ולציבור יש חברות ביטוח שמגלות אמפתיה וסולידריות ועומדות לצד לקוחותיהן, מעבר למה שמתחייב מהאותיות, קטנות כגדולות, בפוליסה. אנחנו מעודדים וקוראים לכל החברות להמשיך ולהצטרף לגל הזה ולהקל עוד יותר על מבוטחים וחוסכים".

רשות ההון פרסמה טיוטה להוזלת ביטוחי מקיף וצד ג'