מדריכי כרטיסי אשראי    קניות באינטרנט    

כל מה שצריך לדעת על תשלום בפייפל (PayPal)

המדריך למשלם ברשת – איך תשלמו על קניות באינטרנט בצורה בטוחה ואפילו תחסכו כסף?

לפניכם מדריך ובו מידע והמלצות שיסייעו לכם לבצע קניות בטוחות וגם לחסוך כסף באמצעות השימוש בפייפל.

אז על מה כולם מדברים? (או מה זה בכלל פייפל):

פייפל (PayPal) הוא שירות התשלומים און-ליין הפופולארי ביותר בעולם, המאפשר ללקוחות ולעסקים לבצע עסקאות קנייה ומכירה בצורה מאובטחת.

למעלה מ-270 מיליון משתמשים במעל 200 מדינות משתמשים בפייפל ביותר ממיליון אתרי אינטרנט, ומבצעים כ-10 מיליארד עסקאות בשנה, בהיקף של  חצי טריליון דולר.

היתרון הגדול ביותר של פייפל הוא האפשרות לבצע תשלומים בצורה בטוחה וללא צורך במסירת פרטי האשראי או מידע פיננסי אחר.

כמו כן, פייפל מספקת שירות לעסקים, המאפשר להם לקבל תשלומים בצורה מאובטחת וברמת אמינות גבוהה, ממגוון רחב של לקוחות מכל רחבי העולם.

איך משתמשים בשירות?

קודם כל נרשמים:

ההרשמה לפייפל פשוטה יחסית. נכנסים לאתר paypal.com, בוחרים בסוג החשבון הרצוי לכם (אישי או עסקי) ומגיעים לטופס הרשמה קצר. מזינים את הפרטים האישיים, קוראים ומאשרים את תנאי השימוש באתר ומגיעים למסך שבו יש להזין פרטים של אמצעי תשלום – כרטיס אשראי או חשבון בנק.

קישור חשבון הפייפל לכרטיס האשראי מאפשר לבצע תשלומים (ובחלק מהכרטיסים גם לקבל תשלומים), ואילו קישור חשבון הפייפל לחשבון הבנק מאפשר לבצע העברות כספיות מחשבון הפייפל לחשבון הבנק שלכם בישראל. נכון להיום ניתן לקשר את חשבון הפייפל לכרטיסי האשראי ויזה, מסטרקארד, אמריקן אקספרס ו-Discover.

מרגע שמקשרים את חשבון הפייפל לכרטיס אשראי, כל תשלום שמבצעים באמצעות פייפל יירד מכרטיס האשראי (אלא אם יש לכם יתרה כלשהי בחשבון הפייפל, ואז התשלום יתבצע כברירת מחדל קודם כל באמצעות היתרה בפייפל).

מתחילים להשתמש בפייפל

לאחר שנרשמתם תוכלו להשתמש בפייפל כאמצעי התשלום המועדף עליכם בלמעלה ממיליון אתרי אינטרנט.

התשלום בפייפל פשוט ביותר: בסיום הקנייה או בחירת השירותים באתר כלשהו, כשמגיעים לעגלת הקניות על מנת להשלים את ההזמנה, ניתן לבחור בחלק מהאתרים בתשלום באמצעות פייפל. לאחר הבחירה הזו, תועברו לאתר פייפל על מנת לאשר את הרכישה, באמצעות הזנת סיסמת הפייפל שלכם. לאחר שאישרתם תוחזרו למסך סיכום הרכישה באתר שממנו רכשתם את המוצר או השירות.

האם השימוש בפייפל עולה כסף?

התשלום עבור מוצרים ושירותים בשקלים באמצעות פייפל הוא ללא כל עלות.

עם זאת, כאשר מבצעים קנייה במטבע זר (דולר, אירו, פאונד וכדומה), וחשבון הפייפל מוגדר בשקלים, פייפל תגבה מכם עמלת המרת מטבע – ובנוסף תקבלו יחס המרה שאינו מיטבי.

על כן, לרוב מומלץ לקשר את חשבון הפייפל לכרטיס אשראי בין לאומי ולבצע את ההמרה למט"ח באמצעות כרטיס האשראי.

למה כדאי לשלם בפייפל?

רכישה בטוחה יותר

פייפל מאפשרת לבצע רכישה בלי לחשוף את מספר כרטיס האשראי בפני מספר רב של בתי עסק וחברות, בכך מצמצמת את הסיכון שפרטי כרטיס האשראי שלכם ייגנבו או יחשפו.

בנוסף, תוכנית 'הגנת הקונה' שמפעילה פייפל מאפשרת לקבל החזר כספי מלא, בתוספת דמי המשלוח, במקרה שהמוצרים או השירותים שקניתם לא הגיעו או שהתבררו כשונים באופן משמעותי מהתיאור שלהם.

אין עמלות כשקונים בשקלים

השימוש בפייפל והרכישות המבוצעות בשקלים באמצעות פייפל הם ללא עלות כלשהי.

אתרים רבים תומכים בשירות

ניתן לשלם באמצעות פייפל ביותר ממיליון אתרים ברחבי העולם(איביי, אסוס ועוד), בהם חלק ניכר מהאתרים המובילים בעולם.

תשלום פשוט ונוח

אין צורך לזכור את מספר כרטיס האשראי – השימוש בפייפל מצריך כתובת דואר אלקטרוני וסיסמה בלבד.

אז מה החסרונות?

לא ניתן לשלם בפייפל בכל אתר – לא כל האתרים מאפשרים תשלום באמצעות פייפל, ובהם גם אתרים מובילים – כמו אמזון, עלי אקספרס ועוד – שלא תומכים בשירות זה.

המרת מטבע בשער חליפין לא מיטבי

כשמשלמים באמצעות פייפל במטבע שאינו שקל, שער החליפין שלפיו תבצע פייפל את המרת השקלים למטבע הזר לא יהיה הטוב ביותר בדרך כלל. ברוב המקרים ניתן לקבל המרה בשער טוב יותר מחברות כרטיסי האשראי או בשירותים מתחרים.

אז איך תוכלו לשלם בפייפל ולחסוך?

היעזרו ב'הגנת הקונה' בעת הצורך

קניתם באמצעות פייפל ולא קיבלתם מה שהייתם אמורים לקבל? תוכנית 'הגנת הקונה' של פייפל תחזיר לכם את הכסף.

אל תמירו כסף באמצעות פייפל

כאמור, ברוב המקרים שער החליפין של פייפל פחות טוב משער החליפין של חברת כרטיסי האשראי שלכם. על מנת לחסוך עלויות המרת מט"ח מיותרות, ישנה אפשרות לשנות את הגדרות החשבון בפייפל, כך שמי שיבצע את ההמרה במט"ח תהיה חברת האשראי שלכם ולא פייפל.

שימו לב: מומלץ לבדוק היטב מה עמלת ההמרה בכרטיס האשראי שלכם לפני שאתם משנים את ההגדרה הזאת.

חושבים לפתוח חשבון בפיוניר או בפייפל? ערכנו עבורכם השוואה

איך מחזירים מוצרים בקנייה באינטרנט