תוכן ממומן    

כמה כסף מרוויחים בתחום השיווק הדיגיטלי?

צילום: freepik

בעידן בו הנוכחות הדיגיטלית היא מרכיב הכרחי בכל עסק או ארגון, תפקידו של השיווק הדיגיטלי הפך מדיסציפלינה נישתית לאבן יסוד באסטרטגיה עסקית. בחזית הנוף המתפתח הזה עומדת Digitwow, סוכנות שיווק דיגיטלי בולטת בתעשייה, הידועה בגישה המקיפה שלה לשיווק דיגיטלי 360 מעלות. מקידום אורגני, דרך ניהול מוניטין, ועד לתזמור קמפיינים משפיעים בפלטפורמות כמו גוגל, טיקטוק, אינסטגרם, פייסבוק, לינקדאין ויוטיוב, Digitwow מיקמה את עצמה כמובילה בתחום השיווק הדיגיטלי. יתרה מכך, המחויבות של החברה משתרעת מעבר לשירותים, עם אקדמיה שהספיקה להכשיר כבר מאות רבות של אנשים ובעלי עסקים בהצלחה עם לימודי שיווק דיגיטלי.

היתרונות של קריירת שיווק דיגיטלי

ככל שהתחום הדיגיטלי ממשיך לעצב מחדש את האופן שבו עסקים פועלים, הפיתוי לפתח קריירה בשיווק דיגיטלי הולך וגדל. בין אם אתם עובדים מסורים או בעלי רוח יזמית, ההטבות של העיסוק בתחום הן רבות. כדי להעמיק בנושא, ישבנו עם רועי בן ארי, המנכ"ל בעל החזון של Digitwow. עם האצבע על הדופק בתעשייה, רועי בן ארי שופך אור על הגורמים העומדים בבסיס קביעות השכר בתחום השיווק הדיגיטלי, נכון לשנת 2023 והיתרונות הנוספים שנלווים לקורס שיווק דיגיטלי ופיתוח קריירה בתחום.

לפני שנתעמק בנושא השכר, האם ניתן למנות יתרון אחד בולט שמושך רבים כל כך לעסוק בשיווק דיגיטלי בימינו?

רועי בן ארי: "אין ספק שאחד היתרונות הבולטים שקורס שיווק דיגיטלי והעיסוק בתחום מציעים הוא הגמישות. עצמאים ופרילנסרים כאחד מנצלים את האפשרות לעבוד מרחוק, להתעלות מעל אילוצים גיאוגרפיים ולעצב את סביבת העבודה האידיאלית שלהם בעצמם.

"הגמישות הזו מתחילה כבר בשלב הלימודים, שכן הרבה מאוד נוודים דיגיטליים מבקשים ללמוד קורס שיווק דיגיטלי אונליין ולקבל הכשרה מכל מקום בעולם ובכל עת שיבחרו. Digitwow (דיגיטוואו) נחשבת לחלוצה בתחום זה, ופרט לשירותי השיווק שאנחנו מציעים, כבר בתקופת הקורונה, כשכולם דשדשו בין ההיסוסים והחששות מהמעבר לדיגיטל, אנחנו הרצנו עשרות רבות של קורסים שסייעו לבעלי עסקים לנהל את השיווק הדיגיטלי של העסק שלהם בעצמם, והכשרנו לא מעט משווקים שעשו ועדיין עושים חיל. כבר אז הצענו את האפשרות ללמוד שיווק דיגיטלי אונליין, בעיקר משום שבמתכונת הזו הלמידה מהנה, נוחה מאוד והרבה פחות טרחנית. לימים התברר שלשם העולם הולך, כך שלנו היה יתרון משמעותי על פני המתחרים שנכנסו לשוק בשלב מאוחר יותר.

"בפן הפיננסי, תקרת הרווחים בשיווק דיגיטלי כמעט ואינה קיימת עבור פרילנסרים ומנהלי סוכנויות שיווק דיגיטלי, מה שיוצר את הקרקע לפוטנציאל הכנסה חסר תקדים. זה לכשעצמו מפתה במיוחד עבור מי שמבקשים לקחת שליטה על הפן הפיננסי ומוכנים להשקיע את המאמץ הנדרש כדי לקצור את הפירות. יתרה מכך, האופי הדינמי של התחום סולל את הדרך לצמיחה והתמקצעות מהירה, ומאפשר למשווקים דיגיטליים את ההזדמנות לחצוב מסלולי קריירה ייחודיים."

נשמע מעולה, אבל אף אחד לא מרוויח מאות אלפי שקלים בשנה הראשונה. ספר לי מהן אופציות השכר ההתחלתיות בתחום.

רועי בן ארי: "כמו בכל תחום, גם בשיווק דיגיטלי לניסיון ולוותק חלק משמעותי בדרך לרווחים גבוהים. כשכירים, משווקים חדשים בעלי ניסיון מוגבל, יכולים לצפות לשכר חודשי התחלתי ממוצע של כ– 7,500 ₪. בהדרגה, ניתן לעלות תוך שנתיים בתחום לאזור 15,00011,000 ₪, ותוך 5 שנים כבר ניתן להגיע לאזור ה– 20,000 ₪. עם זאת, הקפיצה הפיננסית האמיתית וחציית רף 20,000 השקלים הנכסף קורות לאחר עשור של ניסיון בתעשייה.

"מלבד הניסיון, גם לעלייה בהיררכיה הארגונית יש חלק בתגמולים משמעותיים. הובלה מיומנת של צוות או פיקוח על מחלקה מגיעה עם שכר התחלתי ממוצע של 13,060 ₪. ככל שמתקדמים על ציר הזמן ושרשרת הפיקוד, ניתן להגדיל את השכר ולהגיע לשכר ממוצע שגבוה בכמה אלפי שקלים.

ומה לגבי העצמאים בתחום השיווק הדיגיטלי?

"אבל כל זה טוב ויפה עבור מי שעובד כשכיר. חשוב להדגיש, שעבור עצמאים, השמיים הם הגבול, ולכן לא מעט בוחרים לצבור ניסיון כשכירים, ויוצאים די מהר לדרך עצמאית שמאפשרת להם לשבור את תקרת השכר פעם אחר פעם."

זה נשמע מעולה, אבל האם קופירייטר מרוויח את אותו הסכום כמו איש קריאייטיב?

רועי בן ארי: "עולם השיווק הדיגיטלי כולל שפע של תפקידים מגוונים, כאשר כל אחד מהם מקבל משכורות נפרדות. בפסגה אנו מוצאים מומחי קידום אתרים, שמתמודדים עם המכניקה המורכבת של אופטימיזציה, ומקבלים שכר התחלתי ממוצע של 13,000 ש"ח. לעומת זאת, קופירייטרים משתכרים בממוצע 12,600 ש"ח. אלו שמובילים קמפיינים ממומנים משתכרים בממוצע 11,500 ש"ח, ואילו חובבי המדיה החברתית נהנים משכר ממוצע של 9,200 ₪."

אם נשווה את זה לאקדמיה, לא קשה לראות שלימודי שיווק דיגיטלי נפרסים על פני פרק זמן קצר יותר, ובעלי דרישות נמוכות יותר. עם פוטנציאל שכר כל כך גבוה, האקדמיה הרבה פחות מושכת.

רועי בן ארי: "בהחלט. מבחינה השכלה, בעלי תואר ראשון או שני יכולים לצפות לרווחים ממוצעים של 12,500 ₪ ו– 15,000 ₪, בהתאמה וזאת לאחר השקעה של 3-5 שנים ועשרות עד מאות אלפי שקלים (תלוי אם למדתם במכללה או באוניברסיטה). כשמשווים את פרק הזמן וההשקעה שנדרשים כדי להגיע לזה, לימודי שיווק דיגיטלי נשמעים הרבה יותר מפתים ומשתלמים, והם אכן כאלו." קראו עוד על בניית קריירה ללא השכלה מוקדמת באמצעות קורס שיווק דיגיטלי .

למי התחום הזה יכול להתאים?

רועי בן ארי: " לימודי שיווק דיגיטלי מתאימים במיוחד לאלו שמחפשים קריירה משגשגת ומספקת שמשתנה ללא הרף ועם אפשרויות לגדול ולהפתח ללא תקרת זכוכית. זו תעשייה ענקית שמציעה מגוון רחב של אפשרויות התפתחות לסוגי אנשים שונים, כך שאדם עם יכולות אנליטיות גבוהות יכול למצוא לעצמו נישה ייחודית בדיוק כמו אדם עם יכולות ניהול. באופן כללי, התחום אידיאלי עבור בני 20-40 שמבקשים לעצמם צמיחה פיננסית, קידום מהיר ואופק תעסוקתי שלא נגמר.

מעבר לכך, מי שרוצה לעשות הסבה או לפנות לאפיקי עיסוק במקביל לעבודה קיימת, קורס שיווק דיגיטלי אונליין הוא אופציה נפלאה, שמאפשרת לאנשים להיות גמישים ודינמיים ולהתקדם בקצב שלהם."