תוכן ממומן    

כמה כסף תחסוך לכם היסטוריה ביטוחית ללא רבב?

FREEPIK

עבר ביטוחי או היסטוריה ביטוחית, היא תיעוד תביעות ביטוח vרכב בעברם של כל מבוטח או מבוטחת, אם אכן היו כאלה. נהג או נהגת ללא היסטוריה ביטוחית הם כאלה שלא הגישו מעולם תביעת ביטוח רכב. יכול להיות שהם לא היו מעורבים אף פעם בתאונה או לא גרמו לנזק לרכב מעולם, ויכול להיות שבחישוב ההשתתפות העצמית ועם ההבנה שכל תביעת ביטוח משפיעה על מחיר הפוליסה העתידית, החליטו לבצע את התיקון על חשבונם. זה דבר שנעשה רבות, כשמדובר בתיקון יחסית זול או זניח ואין סיבה להפעיל את הביטוח בשבילו ולגרור עליות בתשלומים עתידיים.

מתי תדרשו להציג היעדר תביעות ביטוח

בכל שנה בעת חידוש ביטוח הרכב יכולה חברת הביטוח לדרוש מכם להציג דו"ח היעדר תביעות לשלוש שנים אחורה. היעדר תביעות ביטוח למעשה מוכיח לחברת הביטוח שאתם נהגים זהירים (או נהגות זהירות). כלומר, מבחינת חברת הביטוח, הסיכוי שתהיו מעורבים בתאונה הוא נמוך יותר ממי שכבר הגישו תביעות בעבר ולכן מגיע לכם ליהנות מדמי ביטוח נמוכים יותר. ככל שיורד הסיכון שלכם כמבוטחים, כלומר יורד הסיכון שלוקחת על עצמה חברת הביטוח לבטח אתכם, כך היא נכונה יותר להוריד במחיר הפרמיה. חישבו על זה בעצם כדרך יעילה לתגמל נהגים זהירים.

בכל שנה, לקראת תום תקופת ביטוח הרכב, שולחת חברת הביטוח טופס אישור העדר תביעות לשנה החולפת. טופס זה נשלח למי שמבוטח בביטוח רכב מקיף או צד ג' ולא למבוטחי ביטוח חובה בלבד. שווה לשמור את המסמכים ולהוציאם במהירות לכשתדרשו לכך. המסמכים המעידים על היעדר תביעות בשלוש השנים האחרונות הם חלק משמעותי בשקלול מחיר הביטוח המחודש שלכם.

כאמור, בעת חידוש ביטוח הרכב תתבקשו להציג דו"ח היעדר תביעות המתייחס לשלוש השנים האחרונות. אם הייתם מבוטחים בשלוש חברות שונות, יכול להיות שתצטרכו להציג שלושה מסמכים שונים – אחד מכל חברה. כל שעליכם לעשות הוא לבקש לקבל את המסמך ועל חברת הביטוח לספקו לכם בתוך זמן סביר, גם אם אינכם עוד לקוחות שלה. דרך נוספת ואולי פשוטה יותר היא להיכנס לאתר "הר הביטוח" של משרד האוצר ולמשוך משם את הנתונים אודותיכם.

היעדר תביעות – היסטוריה ביטוחית והשפעתה על ביטוח רכב

כאמור, ההיסטוריה הביטוחית שלכם משפיעה על ביטוח הרכב. אם הייתה לכם תביעת ביטוח אחת בשלוש השנים האחרונות תהיו זכאים להנחה קטנה יותר ממבוטח ללא עבר ביטוחי. מבוטח ללא תביעות זכאי להנחה משמעותית בביטוח המקיף וגם בדמי ההשתתפות העצמית, לעומת נהג או נהגת עם תביעה אחת בשלוש השנים האחרונות שיהיו זכאים לאחוז הנחה נמוך יותר ממחיר הביטוח המקיף.

חשוב לדעת שאם תגישו את טופס היעדר התביעות עד ל-30 יום מיום רכישת הפוליסה, תהיו זכאים להנחה מלאה, אך אם אחרתם מועד זה, ההנחה לה אתם זכאים תתקבל החל ממועד קבלת הטופס ולא רטרואקטיבית.

היעדר תביעות שווה ערך להטבות בביטוח רכב

כפי שכבר הבנתם, היעדר תביעות ביטוח שווה ערך לכסף וגם להטבות. כשנהג מבקש לקבל הצעת מחיר לביטוח רכב עליו להוכיח לחברת הביטוח שהוא נהג ששווה לה לבטח. כלומר, שהסיכון שהיא לוקחת בעצם הביטוח שלו הוא נמוך, הסיכון שהיא תאלץ לשלם לו על נזק בתאונה הוא נמוך. וכשחברת הביטוח פוגשת בנהג כזה היא מתגמלת אותו כראוי.

נהגים זהירים ללא תביעות עבר נהנים לא רק מהנחה בביטוח, אלא גם מהטבות שונות נוספות וגם מוצרים ביטוחיים נוספים נפתחים בפניהם. חברות הביטוח היום מפתחות עוד ועוד מוצרים ביטוחיים מותאמים אישית וביניהם גם ספציפית לנהגים זהירים.

קיימות הנחות בדמי ההשתתפות העצמית, הנחות והטבות בשירותים משלימים כמו שירותי דרך, ביטוח רכב לפי שימוש ומוצרים נוספים. בסופו של דבר, נהג או נהגת שנוהגים בצורה רשלנית או חסרת אחריות, שמובילה לתאונות הם נהגים מסוכנים יותר על הכביש ומסוכנים יותר לחברת הביטוח לבטח אותם. טבעי שנהגים שנוהגים בצורה זהירה ואחראית יזכו לתגמול הולם. לפעמים הכאב בכיס הוא זה שמוביל אותנו להתנהגות טובה יותר, וכך גם בביטוח הרכב.