קניות באינטרנט    

כמה מרוויחים מאפליקציות ומאתרי היכרויות

היום כשמחפשים להכיר בן זוג, גברים ונשים נמצאים כמעט בכל אתר ואפליקציה, עם התאמות שונות לפי טיב הקשר והאוכלוסייה, אתר היכרויות לפוליאמורים, אל-הוריים, עשירים, נכים ועד אין סוף. אבל הכמות של אתרים אלו לצד האופציות החינמיות כמו הרשתות החברתיות מקשות על חברות אלו להיות רווחיות.

חריגה היא טינדר  שנכנסה לרשימות האפליקציות הכי מכניסות בחנות של אייפון, ועקפה א תנטפליקס. טינדר נמצאת בבעלות מאצ' גרופ, והיא שוברת שיאים במספר המנויים. התחזית היא שהשנה יגיע מספר המנויים בתשלום של האפליקציה ל–1.6 מיליון לעומת 1.2 מיליון ב-2018.

החברה סיימה את הרבעון השלישי עם רווח נקי של 151.5 מיליון דולר או 51 סנט למניה, לעומת 130.2 מיליון דולר או 44 סנט למניה ברבעון המקביל, וכאשר צפי האנליסטים עמד על 44 סנט למניה. ההכנסות צמחו ל-541.5 מיליון דולר, בהשוואה ל-443.9 מיליון דולר, ובדומה לציפיות בשוק שעמדו על 541 מיליון דולר.

במסלול הפרימיום  גולד אפשר לדעת מי מהגולשים התעניין בך ומי הזיח ימינה, כלומר הראה עניין. עוד חבילת התשלום מציגה יכולת לשנות מיקום, לבטל לייק שנעשה בטעות, יכולת הבלטת הפרופיל בפני משתמשים אחרים ועוד. אפשר לרכוש שירותים חד פעמיים ללא חבילות.

מאצ' גרופ שולטת בכל תחום ההיכרות בדיגיטל וכוללת גם את האתר הוותיק אוקיי קיופיד ואת אתר מאצ' קום. היא מחזיקה בשליש מההכנסות בתעשייה, שב-2018 היי 1.3 מיליארד דולר.

המתחרה העיקרית של מאטצ' היא Bumble, שבה  נשים הן אלה שצריכות ליזום את הקשר הראשוני עם הגברים. את האפליקציה פיתחה וויטני וולף הרד, שותפה  מייסדת של טינדר, שעזבה אותה בגין תביעה על הטרדה מינית. היום יש לבאמבל 30 מיליון משתמשים חודשיים פעילים, 100 מיליון דולר בהכנסות והערכת שווי של מיליארד דולר. כמובן שמאצ' ניסתה לרכוש את באמבל ואף גנבה ממנה את הפיצ'ר העיקרי שלה – נשים פונות לגברים.

ב-2014 נאמד כל שוק ההיכרויות באתרים בלבד  על  1.17 מיליארד דולר,  ובאפליקציות 570 מיליון דולר. מאז כמובן צמחו מאוד השחקניות הגדולות. אבל המשמעות היא רק השתיים הגדולות מצליחות להרוויח.

מלבד  אלפי המתחרות בענף,  הסיבות האחרות שקשה להרוויח מאתרי היכרויות הן חוסר נאמנות של המשתמשים הנמצאים בכל אתר ואפליקציה והצלחה. משמעות הצלחה באתר היכרויות היא איבוד לקוח.

עלויות

עלות מסלולי הפרימים בטינדר נעה  בין 9.99 לבין 26.99 דולר