עסקים קטנים    

כמה עולה להקים אולם אירועים ומה צריך לדעת

מעודכן ל-09/2019

האם משתלם לפתוח אולם אירועים? אומנם ישראלים אוהבים לחגוג ולא רק בחתונות. חתונות לבדן מסתכמות ב-12.3 מילייארד שקל בשנה מחזור עסקי, וזה עוד לפני שדיברנו על בר מצווה, בריתות, אירועים עסקיים, כנסים ימי הולדת ועוד.

הבעיה העיקרית שמדובר בתחום תחרותי מאוד ופרוץ המכיל מאות עסקים, חלקם פועלים ללא רישוי. אם אתם מתלבטים בין אולם אירועים לגן אירועים, רוב הישראלים מעדיפים לערוך חתונות בגני אירועים. באירועים אחרים החלוקה שונה.

כ-30% מגני ואולמות אירועים נמצאים במרכז הארץ ולכן עלותם גבוהה יותר, בדרום או בצפון העלויות עבור אולם או גן אירועים נמוכות יותר. אם אתם מתכוונים לפתוח אולם אירועים או גן אירועים, דעו שמודבר בתחום מאוד עונתי ועיקר ההכנסות בו בחודשי האביב והקיץ, בעיקר מל"ג בעומר עד תקופת חגי תשרי, ובתקופה זו עלות שכירת אולם גבוהה יותר.

איך פותחים אולם אירועים

כמו בהרבה עסקים יש חשיבות למקום, וצריך לדעת למצוא את פתרון הקסם של שכירות נמוכה ומקום מבוקש. משימה לא קלה. לכן כדאי לעשות סקר שוק, לראות מי האוכלוסייה בטווח הקרוב והרחוק, מה האולמות והגנים שמוצעים לה, מה התחרות העומדת בפניכם, לחשוב על מה אתם מציעים שאחרים לא. יש גם מגמות משתנות בתחום ועליכם להכיר אותן.

כמה עולה הקמת גן אירועים חדש

אם מדובר בגן אירועים חדש, העלות יכולה להגיע למאות אלפי שקלים. כאמור אם המיקום גדול יותר, המחיר עולה. כך אם מדובר במיקום מבוקש. לעומת זאת, אם אתם קונים מקום מצויד, המחירים יירדו לעומת לקנות את הציוד בעצמכם. תלוי גם מה עלויות השיפוץ. אלו יכולות גם כן להגיע ל-100-300 אלף שקל לאולם גדול. עם זאת, יש גם אולמות יוקרה המעוצבים על ידי מיטב האדריכלים בהשקעה של עשרות מיליוני שקלים באולם גדול.

דגשים להקמת אולם אירועים

אם החלטתם שאתם פותחים אולם או גן אירועים, שימו דגש על האוכל והמטבח. לרוב זו התשובה הראשונה לשאלה איך היה אירוע. לכן הקפידו על סטנדרטים גבוהים, אל תתקמצנו על חומרי הגלם ועל תחזוקת המטבח ובחרו טבח מקצועי.

לכן חשוב שהמטבח יהיה במקום  מרכזי שיהיה קל לתמרן בו. גודל המטבח נקבע לפי סוגי המנות, עממיות או יוקרתיות יותר. סוגי המנות קובעים גם את חומר הציוד, למשל חרסינה למזון יוקרתי. חשוב לכן גם לבנות את הפריט עוד לפני שהאולם משווק בפועל ולהסתגל לשינויים.

הדברים שלא כדאי להתפשר עליהם למרות העלויות הם שפים מנוסים מאוד וספקים. כל התפשרות אחרת יכולה להביא למנות ירודות ולקלקולי קיבה ובתוך כך לסגירת האולם. הביאו בחשבון אירועים לא צפויים כמו שנת שמיטה או פגעי מזג אוויר.

תהליך הרישוי של אולם אירועים  הפך להיות נוקשה יותר. ומצריך בראש ובראשונה אישורי משרד הבריאות והמשטרה, כשבהתאם למיקום האולם או הגן וגודלו ייתכנו דרישות מאת גופים נוספים המשויכים לרשות המקומית הרלוונטית. תוקפו של רישיון עסק לגני ואולמות אירועים הוא 3 שנים בלבד ולאחר מכן יש לחדשו. באולמות הכוללים מטבח צריך גם אישור ליצרן.

אחד הטיפים שנתנו בעלי אולמות חיצונים היא להעסיק חברה חיצונית לניהול המטבח ולדאוג שבעל האולם יתעסק בשיווק ובמכירות ללקוחות. כך גם  דאגו גם לעלות קבועה למנה.

נווה עופר, תל אביב – תעודת זהות

לא לשכוח להוציא חשבונית וקבלה על תקבול באפליקציות

שימוש חורג מהיתר בנייה אינו עילה לחיוב בהיטל השבחה