חדשות    

כמה עולה פינוי באמבולנס ומי משלם עליו

לא עלינו הייתם בתאונה , חוויתם התקף, נפלתם בבית והזעקתם אמבולנס. מתברר שמישהו צריך לשלם על זה. אז מי? תלוי אם נשארתם בבית החולים או לא. אם אושפזתם בבית החולים, אתם זכאים למימון מלא של קופת החולים שלכם. אם לא, ופוניתם על ידי מד"א באמבולנס או בניידת טיפול נמרץ אתם זכאים למימון חלקי – של 50%.

עם זאת, אם פוניתם באמבולנס רגיל – שאינו של אט"ן או נט"ן, כלומר לא טיפול נמרץ – עליכם לשלם  את הסכום המלא.  ובכל זאת, אם אתם בביטוחים מסוימים, משלימים או של קופות החולים, ייתכן שיינתן לכם זיכוי מלא.

גם פינוי ממיון בבית חולים לבית חולים אחר לטיפול יזוכה במלואו על ידי קופת חולים. כמו כן מעבר מבית החולים למסגרת שיקומית ימומן על ידי קופת החולים. לעומת זאת במעבר מבית חולים אחד לאחר הגורם המשלם הוא בית החולים.

בכל מקרה להטבות נוספות, העולות על50%, במקרה שלא אושפזתם פנו לקופת החולים שלכם ובררו על ביטוחים משלימים.

מקרים פרטניים

לצד כל אלו יש מקרים פרטניים, למשל מי שאיבד הכרה (התעלף) במקום ציבורי והוזמן עבורו אמבולנס על-ידי עובר אורח, זכאי למלוא עלות הפינוי מקופת החולים שהוא מבוטח בה.

לעומת זאת נפגעי תאונות דרכים ישלמו את כל עלות הפינוי, במקרה של פינוי באמבולנס רגיל (חברת הביטוח שיש לה חבות ביטוחית לתאונה תשלם פיצוי לנפגע על סמך אישור משטרתי על התאונה). אבל במקרה של פינוי בניידת טיפול נמרץ או אמבולנס טיפול נמרץ, קופת החולים תישא במלוא עלות הפינוי. גם החזר עבור הוצאות פינוי והעברה באמבולנס ביום הפגיעה יינתן על-ידי קופות החולים.

במקרה של נשים הרות שפונו לבית החולים וילדו הן זכאיות למימון מלא של הוצאות הפינוי. אם הלידה התקיימה בתוך 72 שעות ממועד הפינוי מימון מלא יינתן על ידי ביטוח לאומי ולאחר מכן על ידי קופת החולים. גם חיילים זכאים למימון מלא. גם נפגעי פעולות איבה זכאים למימון מלא של הוצאות הפינוי על ידי המוסד לביטוח לאומי.

אבל חולים אונקולוגיים וחולי דיאליזה הנוסעים לטיפולים בבית חולים ויש הצדקה רפואית להסעתם באמבולנס, זכאים להשתתפות בגובה 50% מטעם קופת החולים.

מאושפזים במוסד סיעודי המקבלים סיוע במימון האשפוז ממשרד הבריאות ("אשפוז בקוד"), זכאים למימון של הוצאות פינוי מהמוסד לבית חולים על-ידי המוסד שבו הם מאושפזים בהתאם להסדר שבין משרד הבריאות למוסדות שבהם מתבצע אשפוז סיעוד ב"קוד".

מבוטחים המפונים על רקע פסיכיאטרי יכולים להיות זכאים למימון מלא או חלקי של הוצאות הפינוי מקופת החולים, מבית החולים הפסיכיאטרי שבו הם מאושפזים או ממחוז הפסיכיאטר המחוזי שהוציא את הוראות האשפוז, בהתאם לנסיבות. גם במקרי פטירה מסוימים בקופ"ח לאומית תהיו זכאים למימון מלא אם הנפטר נפטר בביתו.

איך מקבלים את הזיכוי או את ההנחה?

אצל מבוטחי כללית או מכבי במקרה של מימון מלא הטופס יועבר ממד"א לקופה והזיכוי ייעשה אוטומטית. במקרה של מימון חלקי מד"א ייתנו  טופס עם הסכום הנותר כולל המועד המאוחר ביותר  לתשלום. אם לא ימומן כלל יהיה עליו להסדיר את החוב ישירות מול מד"א. בלאומית או במאוחדת על המבוטח לשלוח טופס בקשה לקופה בתוך 60 יום מהפינוי. אם חלפו 60 יום יש לשלם ישירות למד"א ולבקש החזר עם הגשת קבלה. כמו כן אפשר לבקש הנחות בבקשה ישירה למחלקת הגבייה של מד"א.

תוך כמה זמן צריך לשלם?

התשלום יועבר למד"א בתוך 90 יום מהמועד שבו בוצע הפינוי באמבולנס, כדי שלא יוספו הפרשי ריבית והצמדה. עם זאת אפשר לערער עליהם בתנאי שיש הסבר מניח את הדעת.

לתעריפי מד"א

מתחם מד";א בבזל נרכש ב-261 מיליון שקל

איפה אפשר לשכור או להשאיל ציוד עזר רפואי?