חדשות    

כמעט חצי מהשכירים לא מבקשים החזר מס

קרדיט: pixabay

מאות אלפי אנשים לא מבקשים החזרי מס בממוצע של 8,000 שקל לתביעה. 45% מהשכירים מעולם לא הגישו בקשה לקבל החזר מס . והסיבה היא בעיקר חוסר אמון בשלטונות המס, כך הסבירו שליש מהנשאלים. 33%

בסקר התגלה ש-30% לא מבינים למי לפנות ואיך מתנהל התהליך, 23% טוענים שמדובר בביורוקרטיה סבוכה, 16% לא ידעו שניתן לבקש החזר ושיעור דומה חוששים ממס הכנסה.. 48% לא הגישו בקשה משום שלא ידעו כמה כסף הם עשויים לקבל.

כך מיליארדי שקלים לא מגיעים לציבור.  החזרי מס מגיעים בין השאר לעובדים במספר מקומות עבודה, לעובדים שהחליפו מקום עבודה ולא עבדו זמן מה בין שני המקומות, להורים לילדים מתחת לגיל 18, להורים לילדים עם צרכים מיוחדים, לחיילים ומשרתי מילואים, וכן מגיעים החזרים על תרומות, חופשת לידה, מחלה, לימודים ועוד. ראו כאן: החזר מס שש שנים אחורה יכול להיות שווה אלפי שקלים
בעקבות  הסקר, שבו התגלה שכשישית מהישראלים מההתעסקות עם מס הכנסה, המועצה לצרכנות משיקה מדריך זכויות להחזרי מס בעזרת מומחה המס, עו"ד מאיר מזרחי, כדי לסייע לצרכנים לממש את זכויותיהם. כמעט 80% מהנשאלים השיבו שיגישו בקשה להחזר מס אם ההליך יהיה פשוט יותר.

מרשות המיסים נמסר: "הרשות פועלת ליידע את הציבור בנוגע לזכויות המס שלו וכן לפישוט ההליכים לצורך מימוש הקלות המס. בין השאר נשלחו מכתבים לאלפי אזרחים עם סבירות גבוהה שהם זכאים להחזר מס, וכן פורסמו מדריכים להגשת בקשה וסימולטור לבדיקת זכאות".

תוך כמה זמן מקבלים החזרי מס

החזר מס בגין רכישת ציוד מונגש