מדריכי כרטיסי אשראי    

כרטיס אשראי לאומי קארד Multi

בחלק מהסקירות הקודמות שלנו התייחסות לגרסאות שונות של כרטיס האשראי Multi מבית לאומי קארד: למשל כרטיס Multi לסטודנטים או כרטיס לעובדי חברת החשמל. כעת נציג לכם את כרטיס לאומי קארד Multi בגרסה הסטנדרטית יותר שלו, הפונה למכנה משותף רחב עוד יותר.

כרטיס אשראי לאומי קארד Multi מגיע בשני מותגים אפשריים: תחת המותג מאסטרקארד או המותג ויזה. ניתן למצוא בהמשך לכך כרטיס בינלאומי, כרטיס זהב, כרטיס עסקי וכרטיס פלטינה. כל הכרטיסים האלה מאפשרים לבצע את רוב סוגי העסקאות הנדרשים כיום (עסקאות רגילות, עסקאות בתשלומים, עסקאות קרדיט ועסקאות קרדיט פלוס).

תנאי השימוש בכרטיס

כרטיס לאומי קארד Multi מגיע עם דמי כרטיס שלדעתנו – ובהשוואה לרוב הכרטיסים המשווקים כיום – הם לא מבוטלים. עבור כרטיסים שהנפיקה לאומי קארד משלמים סכום של 12.90 שקלים לחודש, בעוד שבכרטיסים שבנק לאומי הנפיק סכום דמי הכרטיס החודשיים עומד על 13.90 שקלים. בכל מקרה את הכרטיס נין להנפיק רק באישור של לאומי קארד או סניף הבנק, אישור שניתן עבור מי שיש לו כרטיס אשראי ישראלי תקף (עבור כרטיסים חוץ בנקאיים).

הכרטיס מציע מסגרת נוספת על מסגרת האשראי של הבנק (מסגרת אחת לכלל העסקאות בכרטיס) ומאפשר לקבל הלוואות במסלולים שונים, בכפוף לאישור החברה כמובן. אופציה אחרת היא לקבוע שגובה ההחזר החודשי ייעשה בהתאם להוצאות, כאשר הסכום לחיוב לא יכול להיות נמוך מ-200 שקלים או מאחוז אחד ממסגרת האשראי (בהתאם לגבוה מביניהם). הקאץ', כאן הוא שלסכום שדוחים מוסיפים ריבית יומית, הנקבעת פר כרטיס, מה שמייקר את גובה הסכום שמשלמים בסופו של יום.

הכרטיס מאפשר בחירה בין שלושה מועדי חיוב חודשיים: ה-2 לחודש, ה-10 לחודש וה-15 לחודש.

אילו הטבות מספק הכרטיס?

הדרישה כיום בכרטיסי האשראי שאנחנו מנפיקים היא לרשימה ארוכה ככל האפשר של הטבות. בכרטיס לאומי קארד Multi, באופן די מתבקש בהתחשב בעלויות הגבוהות יחסית של החזקתו, יש מספר הטבות ראויות לציון. הכרטיס מאפשר רכישות ומשיכות מזומנים במטבח חוץ בתנאים יחסית אטרקטיביים. עמלת המט"ח ממטבע ביצוע העסקה לשקל עומדת על 3% מגובה העסקה, כאן אין עמלה על המרה ממטבע דולר אמריקאי בכרטיס ויזה לדולר בחיוב מחשבון מט"ח דולרי, וגם לא עמלה על המרה ממטבע אירו בכרטיס מאסטרקארד לאירו בחיוב של מחשבון מט"ח אירו. על מטבעות אחרים, שאינם דולר או אירו, נדרשת עמלת מט"ח של 3%.

לצד זה מקבלים בעלי הכרטיס את ההטבות הכלליות יותר של לאומי קארד במסגרת עולם ההטבות, תכנית הנחות פלוס, פינוקים וכן הלאה. בעלי הכרטיס יכולים להפעיל טרם כל נסיעה לחו"ל ביטוח נסיעות המוצע דרך חברת AIG. הביטוח כולל החזר הוצאות עבור טיפולים רפואיים, אשפוזים בחו"ל, הטסות רפואיות והתייחסות מסוימת למטען, כאשר גובה הכיסוי משתנה בהתאם לסוג הכרטיס הספציפי. אפשר לטעון ברמה הכללית שמדובר בביטוח בסיסי יחסית – בדומה לרוב הביטוחים החינמיים שמספקות חברות האשראי בישראל כיום – אבל מנגד שיש אנשים שזה יספיק להם.

מידע נוסף על כרטיס לאומי קארד Multi תמצאו כאן.