מדריכי כרטיסי אשראי    

כרטיס אשראי CalFixNet

כיום ישראלים רבים מבצעים קניות באינטרנט, באמצעות כרטיס האשראי שלהם. קניות באינטרנט יכולות להיות זולות אבל מצד שני מעמידות מספר קשיים וסיכונים שצריך לקחת בחשבון בדרך לקנייה הנכונה והבטוחה (מומלץ לקרוא את המדריך המקיף שהכנו בנושא). הפיתויים לרכישה באינטרנט גבוהים, כשלצד המחיר הזול עומדת האפשרות לקבל החזר כספי על רכישות.

זה בדיוק מה שאמור להציע כרטיס אשראי CalFixnet מבית Cal. בסקירה הבאה נציג עבורכם את המאפיינים שלו, היתרונות והחסרונות.

מה מציע כרטיס CalFixnet?

CalFixnet הוא כרטיס אשראי בינלאומי שגולת הכותרת שלו, לדברי החברה המנפיקה, הוא ההחזרים הכספיים החודשיים המתקבלים על רכישות במטבע חוץ באתרים בינלאומיים, כמו גם רכישות ומשיכות מזומנים בחו"ל או קניות שונות בישראל. ההחזר הוא בגובה של 5% עבור רכישות באתרים בינלאומיים דוגמת Ebay, Amazon, Aliexpress, Alibaba ואחרים – שימו לב שההחזר ניתן רק עבור עסקאות הנעשות במטבע זר, כך שרכישות באתרים המחייבים בשקלים לא יציעו החזר . לצד זה מציע הכרטיס החזר של 5% ברכישות מט"ח ומשיכות מזומנים בחו"ל (העמלה שעלולה להיות די גבוהה על המשיכה לא נכללת בחישוב) ועד 10% החזר ברכישות ברשתות בישראל: סופר פארם, ניו פארם, ארומה, מקדונלדס, קסטרו, שילב, באג, אופטיקנה, ללין, צומת ספרים, חנויות קבוצת גולף ועוד.

שימו לב שלהבדיל משירותים אחרים שמעניקים החזר ישירות לכרטיס (זיכוי כספי), במקרה של CalFixNet מקבלים את ההחזר בצורה של המחאה כספית, שנשלחת אחת לרבעון – בחודשים אפריל, יולי ואוקטובר. את ההמחאה ניתן לממש אך ורק בבתי עסק ספציפיים, דוגמת רשתות גולף, אינטימה, פולו, טימברלנד, באג, צומת ספרים, BBB, מצמן את מירוץ ועוד. האותיות הקטנות כאן הן שכל המחאה צריכה לכלול החזר בגובה של לפחות 20 שקלים, אחרת הסכום יועבר לצבירה ברבעון הבא. כמו כן, הסכום המקסימלי של החזר בחודש הוא 80 שקלים.

תנאים כלליים והטבות נוספות

השימוש בכרטיס CalFixNet כרוך בתשלום של דמי כרטיס ועמלות, כמפורט בעמוד העמלות באתר Cal. כאן בדיוק אתם צריכים להפעיל את השיקול האם להצטייד בעוד כרטיס אשראי, כי טענו כבר בעבר שלדעתנו רצוי שיהיה לכם בארנק מספר מצומצם ואפילו מינימלי של כרטיסי אשראי.

על כל פנים, רשימת ההטבות של כרטיס האשראי CalFixNet די רחבה. המזמינים את הכרטיס יכולים לקבל עם הצטרפותם הלוואה בגובה של 5,000 שקלים ללא ריבית, בחלוקה ל-12 תשלומים שווים. הלוואה זו הינה מחוץ למסגרת: מצד אחד זהו יתרון (ההלוואה לא מגבילה את הכרטיס), אבל מצד שני כרוך בעמלה עבור החזר הלוואות מחות למסגרת. הלוואות נוספות בגובה של עד 50,000 שקלים יכולים לקבל מחזיקי הכרטיס בהמשך. הההלוואה היא ללא ערבים וניתנת תוך שלושה ימי עסקים, אבל כמובן שחשוב לבדוק את התנאים הספציפיים שלה (בעיקר הריבית).

מחזיקי הכרטיס זכאים להטבות שונות על אטרקציות ופעילויות ברחבי הארץ, וגם מחבילת Cal לחו"ל: זו כוללת ביטוח נסיעות חינם (מומלץ לברר מה בדיוק הוא כולל), הנחות בחנויות שונות בנתב"ג, הנחה על השכרת רכב בחו"ל, אפליקציית תיירות של שיחור ללא תשלום ועוד. במסגרת CalExtra מקבלים בעלי הכרטיס הנחות קבועות במעמד החיוב בחנויות ועסקים בישראל, הנחה אוטומטית במעמד החיוב של החשבון.

מחזיקי הכרטיס יכולים לבחור בתכנית החיוב החודשי הקבוע, עם סכום שהם בוחרים או לחלופין 3% מגובה ההתחייבויות או סכום החריגה הקיים ממסגרת האשראי (אם קיימת חריגה) – על פי הגבוה ביניהם. לא לכולם התכנית הזו מומלצת, כי היא כוללת ריבית על הסכום הנדחה עד למועד הבא של החיוב.

מי שרוצה כרטיס מעוצב יוכל לבחור בעיצוב אישי של הכרטיס (בחירת תמונה מבין הקטלוג הקיים) ללא תשלום. מי שרוצה לחדש או להחליף את העיצוב לאחר פרק זמן מסוים כן יצטרך לשלם.

מידע נוסף על הכרטיס תמצאו באתר Cal.