מדריכי כרטיסי אשראי    

כרטיס אשראי max בהצדעה

מעודכן ל-05/2019

כרטיס אשראי max בהצדעה

"בהצדעה" הוא מועדון שנועד, כשמו כן הוא, להצדיע לאות הערכה למשרתים פעילים במילואים ולמשוחררים בתום שירות סדיר מלא (עד שלוש שנים ממועד השחרור). וכן – האמת שמגיע להם – אנחנו שומעים על הטבות לעובדי חברת החשמל, הטבות לחברי ההסתדרות, ובכלל – הטבות לקבוצות מאורגנות ולמועדונים, אבל זה המועדון החשוב ביותר- מועדון שמספק הטבות לאנשי הצבא – בסדיר ובקבע ובמילואים. אז אנשי הקבע ועובדי משרד הביטחון יכולים ליהנות ממועדון הצרכנות "חבר" – אחד המועדונים החזקים ביותר שמעצם גודלו מאפשר הטבות משמעותיות לחברים בו – כאן תוכלו לקרוא על המועדון; ולמילואימניקים יש את "max בהצדעה" של חברת max (לשעבר "לאומי קארד").

המועדון הזה מקנה למילואימניקים ולמשוחררים הטבות רבות בתחומים שונים, למשל: בילוי, תרבות, פנאי, צרכנות ועוד. חברי המועדון ובני משפחותיהם מדרגה ראשונה – בן/בת זוג, הורים או ילדים עד גיל 21 – יכולים לקבל דרך max כרטיס ויזה בינלאומי שמעניק להם הטבות שונות.

כרטיס האשראי max בהצדעה מעניק למי שמחזיק בו פטור מלא מתשלום דמי כרטיס, כל עוד הכרטיס ממשיך להיות משויך למועדון. בנוסף, הוא לא כולל עמלות על שימוש נדחה. על משיכה של מט"ח מכספומט ישלם בעל הכרטיס עמלה של 3% מגובה המשיכה, כשעמלת המרת מטבע חוץ לשקל היא גם כן בגובה 3%. עם זאת, כיום ניתן לחסוך בעמלה הזו בצורה משמעותית דרך כרטיסים אחרים, לרבות כרטיס פיוניר ובאמצעות משיכה ישירה.

הכרטיס מאפשר משיכת מזומן בתקרה של 2,500 שקל.

באמצעות הכרטיס תוכלו לבצע את כל סוגי העסקאות: עסקאות רגילות, עסקאות בתשלומים, עסקאות עם קרדיט וקרדיט פלוס או עסקאות 30+. בעל הכרטיס יכול לבחור בין חיוב חשבון הבנק שלו בתאריך ה-2, 10 או ה-15 בכל חודש.

ההטבות הניתנות במסגרת הכרטיס

מי שמחזיק בכרטיס האשראי max בהצדעה, נהנה כמובן מכל ההטבות המוצעות במסגרת אתר המועדון – עם אפשרות להנחה נוספת בגובה של כ-10-20% עליהן מעצם החזקת כרטיס האשראי (הנחות אלה אינן ניתנות לבני המשפחה של חבר המועדון). הכרטיס מאפשר הנחות קבועות אצל כ-2,500 עסקים, הנחה בגובה של 21 אגורות בתדלוק בשירות מלא בתחנות סונול (בשירות עצמי ניתנת השלמה להנחה) וכן 5% הנחה בחנויות הנוחות Sogood בתחנות הדלק. מחזיק הכרטיס משתייך למועדון max וזכאי להטבות שמעניק המועדון: הטבות בנושאי אופנה וצרכנות, אטרקציות, ילדים, בתי קפה ומסעדות, נופש, פנאי, כושר ועוד, הטבות 1+1, תוכנית הפינוקים ועוד.

מחזיקי הכרטיס הטסים לחו"ל מקבלים ביטוח נסיעות חינם דרך AIG. ביטוח זה הוא בסיסי יחסית, אבל יכול לספק אנשים שטסים לחו"ל לשהות קצרה או נטולת סיכונים. הכיסוי הביטוחי כאן כולל עד 285,000 דולר הוצאות רפואיות במהלך אשפוז בחו"ל, 1,350 דולר ליום אשפוז, כיסוי מלא על הטסה רפואית, 10,000 דולר כיסוי לתאונות אישיות ועוד.

בנוסף, מחזיקי הכרטיס יכולים להזמין גיפט קארד נטען, עם הנחה של 15% ברשתות שונות.

כך או אחרת, לכל המתעניינים חשוב להזכיר – אין טעם לעשות כרטיס אם לא תשתמשו בו, אין טעם לעשות כרטיס אם כבר יש לכם כרטיס. גם אם לכאורה זה בחינם, הרי שבסופו של דבר זה עולה כסף, או שזה יעלה כסף, אז למה להחזיק שניים (ויש כאלו שמחזיקים יותר). כלומר, אם יש לכם כרטיס ואתם חושבים לעשות את כרטיס בהצדעה, תשקלו לבטל את הכרטיס הקיים. אם אין לכם כרטיס זה כבר משהו אחר.

מועדון בהצדעה 

מועדון בהצדעה הוקם ומתופעל בידי משרד הביטחון, הקרן והיחידה לחיילים משוחררים ואכ"א (אגף כוח אדם), והוא ממומן באופן שוטף – כ-15 מיליון שקל, מכספי קופת המדינה.

 המועדון מציע לחיילי מילואים הטבות בתחומי פנאי וצרכנות.

המימון השוטף 15 מיליון שקל מתקזז מול העמלות שמקבל המועדון – השימוש באתר מכניס עמלות של קרוב ל-5 מיליון שקל בשנה. אלא שמשרד הביטחון מעוניין לקבל עמלות גבוהות יותר, והוא בחר בלאומי קארד כחברה שאיתה הוא יעבוד כדי לקבל תנאי טובים יותר וסכום גבוה יותר. הציפייה הייתה לקבל סכום שנתי העולה על 5 מיליון שקל.

הסערה סביב בחירתו של לאומי קארד ככרטיס ייעודי לחברי המועדון 

במהלך ספטמבר ואוקטובר 2017 התחוללה סערה סביב "החיבור" בין כרטיס לאומי קארד ומועדון הצדעה. ראשית נתחיל בכך שמקובל שלכל מועדון יש כרטיס ייעודי, אבל זה לא היה כך בהצדעה. עד אז ניתן היה לקנות דרך אתר בהצדעה ולשלם בכל סוגי כרטיסי האשראי. כשהמועדון החליט לשנות את פני הדברים – הוא נאלץ "להילחם" במילואימניקים.

המועדון יזם מהלך להעברת כל חיילי המילואים לכרטיס אשראי של חברת לאומי קארד לאחר שבעבר יכלו חברי המועדון לבצע קניות באתר באמצעות כל כרטיס שהוא.  המילואימניקים מחו על המהלך וטענו שמועדון הצדעה כופה עליהם להנפיק כרטיס אשראי של חברה מסחרית מסוימת, כתנאי למימוש ההטבות המגיעות להם מתוקף היותם משרתים במילואים. מה הקשר בין ההטבות האלה לבין הכרטיס של לאומי קארד? – הם שאלו – למה לחייב אותם ברכישת כרטיס של לאומי קארד, ולמה בעצם לסגור את האתר לתשלומים דרך כרטיסים אחרים? הרי יש כאן עניין מסחרי והוא לא צריך להיות חלק ממנגנון האינטרסים שלשמו הוקם מועדון בהצדעה – לעזור למילואימניקים.

המילואימניקים טענו בתקשורת כי מדובר במחטף, שכן החל מ-2018 לא ניתן על פי חוק לשנות תנאים של מועדון. הם התלוננו כי לאומי קארד מעוניין לקבל את רשימת 200 אלף המילואימניקים חברי המועדון והם לא באמת שקופים בנתונים מול החיילים.

חמדה מרק, ראש אגף חיילים משוחררים ומנהלת הקרן לחיילים משוחררים אמרה בהקשר זה – "במועדון בהצדעה חברים 220 אלף חברים, 100 אלף מתוכם פעילים, 75% מתוכם כבר מחזיקים בכרטיס אשראי בהצדעה. לפי מודל שהוחל ב-2015, ככל שיגדל השימוש בכרטיסי האשראי, תגדל עמלת הסליקה שחוזרת למועדון, ותנותב באופן מידי להגדלת הסבסוד וההטבות לחברים.

"החברה הזוכה התחייבה שלא לגבות דמי חבר וחויבה להציע כרטיס חוץ בנקאי ולמצוא פתרון למילואימניקים שלא יכולים להשתמש בכרטיס חוץ בנקאי. סכום הכסף לסבסוד ההנחות וההטבות לחברי בהצדעה צפוי לגדול ובכל מקרה הוא לא יהיה נמוך מהקיים.

 "לסיכום, באיזון שבין היתרונות הגלומים במימוש הטבות מועדון בהצדעה באמצעות כרטיס אשראי בלבד (שעיקריו הגדלת הסבסוד וההנחות לחברי המועדון ללא כל עלות לחברים), לבין חסרונות המהלך (הטרחה שבהוצאת כרטיס אשראי חדש, הטרדה שבהחזקת כרטיס אשראי נוסף), אנו סבורים, כי ביצוע המהלך לאחר תקופת היערכות והסתגלות, הינו צעד מאוזן וסידרתי שפגיעתו פחותה מתועלתו והוא אינו חורג ממתחם סבירות ההחלטות שבסמכות משרד הביטחון לקבל כמי שמפעיל את מועדון בהצדעה".


בשורה למילואימניקים – הטבות לעצמאיים. ועדת העבודה והרווחה של הכנסת, בראשות ח"כ אלי אלאלוף, אישרה (בסוף יוני 2017) הצעה שלפיה משרתי מילואים עצמאים יפוצו על אובדן הכנסות ופגיעה בעסק בזמן ששירתו.  על פי ההחלטה, המדינה תפצה מילואימניקים עצמאים המשרתים במילואים בשיעור 25% מהכנסתם הממוצעת בתקופה של שלושת החודשים שקדמו לשירות המילואים. שימו לב מדובר בשינוי משמעותי – אולי לא מספיק, אבל עד עכשיו הפגיעה בעצמאיים שמשרתים במילואים היתה אדירה. זה הישג, אבל צריך לתת להם יותר.

כמו כן, אושרו הטבות לבני ובנות זוג של משרתי המילואים. בנות הזוג/ בני הזוג יוכלו לצאת שעה קודם מן העבודה בזמן שירות המילואים ומבלי שיופחת שכרם. הצעת החוק אושרה בתמיכת המעסיקים. סכום התגמול לא יפחת מ־196 שקלים ליום, ולא יעלה על 1,441 שקלים ליום. כמו כן, הפיצוי יחול רטרואקטיבית עבור תקופות מילואים החל מ־01.01.2016.

פרטים נוספים על הכרטיס תמצאו באתר של חברת max.

עדכונים אחרונים:

מרץ 2019: לאומי קארד הופכת לmax: חברת כרטיסי האשראי, שנפרדה מבנק לאומי בחודש מרץ הופכת לגוף פיננסי עצמאי תחת השם max. החברה צפויה להציע שירותים גם בתחום הביטוח והחיסכון. מהחברה נמסר כי תוכנית ההטבות למחזיקי כרטיס לאומי קארד לא תשתנה באופן מהותי (לחץ כאן להרחבה).

ינואר 2019: משרד הביטחון האריך בשנה את המכרז עם לאומי קארד, כלומר עד סוף 2019. המועדון שהוקם ב-2010 מקבל מימון ממשלתי שנתי של 15 מיליון שקל. חברי המועדון זכאים להנחות בסרטים, מופעים, הצגות, מסעדות, פארקי מים ונופש, קניית מוצרי צריכה, ביטוחים ועוד.

כזכור, החל באוקטובר 2017 חיילי המילואים יכולים לממש את הטבות המועדון רק באמצעות כרטיס אשראי של לאומי קארד. כרטיס שניתן ללא עלות. המטרה הייתה לשפר את ההטבות באמצעות קבלת עמלות מחברת כרטיסי האשראי (שיעור החזר מסוים מעמלת הסליקה).

החיבור עם לאומי קארד עורר בזמנו התנגדות מצד אנשי המילואים, ואף גרר תביעה בטענה שמכריחים אותם להחזיק בכרטיס אשראי נוסף. בעתירה שהגיש בן-דוד, עורך דין המשרת במילואים, נטען כי מדובר בהחלטה לא שוויונית שפוגעת ביותר מ-100 אלף חיילי מילואים. בית המשפט דחה לחלוטין את הטענות האלו. השופט יצחק עמית אמר בדיון כלפי התובע – "חברי דיברו בעדינות עם אדוני, אני קראתי את כל הערימה הזו וחיפשתי בזכוכית מגדלת איזושהי פגיעה כאן ולא מצאתי. אין כאן פגיעה. צריכים להחזיק עוד כרטיס אשראי בארנק. זה הכל".

מהם כרטיסי קאשבק, והאם כדאי?             קרדיט: pixabay