הרשתות האמריקאיות מקדימות את הסיילים שבימים כתיקונם ממתינים לסוף דצמבר – במטרה לעודד את הצרכנים לקנות ■ התחזית: המכירות ברשת יזנקו
ארצות הברית והעולם כולו עדיין מתמודדים עם נגיף הקורונה ועם המשבר הכלכלי הגדול שנגרם בעטיו, אבל רשתות השיווק האמריקאיות מנסות בכל אמצעי לצמצם את הפגיעה במכירות החגים, שבשגרה מספקים שיאי קניות שנתיים. בהתאם לכך הודיעו חלק מהרשתות, ובהן בסט ביי, טארגט וקוהל'ס כי בכוונתן להקדים את מבצעי החורף שלהן, וחלקם יתחילו כבר בסתיו.
כמו כן, בשל ההנחיות לשמירה על הריחוק החברתי, הודיעו רשתות שיווק רבות כי יסגרו את שעריהן בחג ההודיה – ובכך יבוטלו מבצעי בלאק פריידיי, שמסמלים מדי שנה את תחילת עונת החגים והקניות. הקמעונאיות מנסות להתכונן מראש כדי להימנע משני תסריטים אפשריים: האחד – שהלקוחות יקנו מעט והעודפים ייערמו במחסנים, ומנגד, החשש שהקניות המקוונות יגיעו להיקף כה גדול, שייצור עומס ועיכובים משמעותיים במשלוחים.
במטרה להימנע מכך, חברות השילוח המליצו לקמעונאיות לחלק את המבצעים לזמנים שונים, כדי להפחית את הלחץ. כך למשל, אפשר להקדיש שבוע אחד שבו יוצעו מבצעים על מוצרי אלקטרוניקה ביתיים ושבוע אחר שבו יימכרו בהנחה פריטי ביגוד וטקסטיל.
הדואר האמריקאי ייקר משלוחים
40 אחוז מהמשלוחים בארצות הברית מתבצעים באמצעות שירות הדואר האמריקאי (USPS). עיכובים שנוצרים בשירות כתוצאה מעומס "תוקעים" את רשת המשלוחים של המדינה. לכן, בשירות החליטו להקדים תרופה למכה ולמנוע מראש עומסים כבדים שיוציאו את המערכת מכלל פעולה. כעת הצפי הוא לקפיצה משמעותית בכמות ההזמנות והמשלוחים לרגל החגים, שתתווסף לביקוש הגדול שיצרה המגפה.
מסקר שערך מכון מחקר אמריקאי עלה כי היקף המסחר המקוון בארצות הברית צפוי להגיע השנה לשיא של 15% מכלל המכירות במדינה. על כן, בשעה שהקמעונאיות מנסות לתכנן את הפעילות כדי שיוכלו למקסם את הרווחים, חברות השילוח מתכוונות לדרוש תוספת תשלום משמעותית עבור חבילות שיישלחו בתקופת החגים ולא מספקות את שירותיהן לכל בית עסק.
ראש חטיבת שרשרות אספקה בצפון אמריקה ב־DHL, סקוט שורדין, הבהיר כי "יהיה צורך לבחור מוצרים ספציפיים של כל חברה", כדי להימנע מ"בליץ של מוצרים", כלשונו. עוד הוא הוסיף כי הביקוש הצפוי גדול כל כך, ש־USPS תגבה תשלום נוסף עבור תקופת החגים, לראשונה בתולדותיה, כפי שנוהגות החברות הפרטיות UPS ופדקס.
מטארגט נמסר כי החברה תתמקד במשלוחים מהירים, שמועד מסירתם הוא ביום שבו הוזמנו, ובכוונתה להוסיף אלפי מוצרים להזמנה באמצעות שירות זה. שירות משלוח מהיר מפחית את עומס המשלוחים, כיוון שהוא מסופק על ידי נהגי "כלכלת החלטורה".
מדובר בנהגים שמועסקים בחברות כגון דורדאש, פוסטמייטס, ושיפט שבבעלות טארגט, חברות שהיו המרוויחות הגדולות של סגר הקורונה, כיוון שסיפקו משלוחי מזון, מוצרים וחבילות לציבור שהיה מסוגר בבתים.
בשבוע שעבר דיווחו הקמעונאיות על מכירות מתונות ביותר לקראת החזרה לבית הספר. אחת הסיבות לכך היא חוסר־הוודאות המתמשך לגבי מתווה החזרה ללימודים. כך למשל, הביקוש לתרמילי בית ספר ולתלבושת אחידה פחת באופן ניכר. חלק מהקמעונאיות השכילו להתמודד עם המצב באמצעות התמקדות במוצרים הנדרשים בתנאים של למידה מ
אחת הרשתות למשל מסרה כי ייחדה באתר שלה רובריקה מיוחדת בשם "קולג' בבית", ובה מוצגים מוצרים ש"יהפכו את חדרי השינה של תלמידים וסטודנטים, למרחב חלומי ללימוד מרחוק".