פיקדונות מובנים    

לאומי בפיקדון מובנה דולרי על הליבור ; תשואה 1.7% עד 5%!

מה זה  פיקדון מובנה? מה היתרונות והחסרונות של פיקדונות מובנים?  – היכנסו כאן למדריך פיקדון מובנה

בנק לאומי משיק פיקדון מובנה (סטרקצ'ר) דולרי ל-5 שנים עם מינימום תשואה של 1.7% ומקסימום תשואה של 5% כתלות בריבית הליבור ל-3 חודשים. הקרן הדולרית (קרן ההשקעה הדולרית) מובטחת בתום תקופת הפיקדון.

הפיקדון המובנה/ מוצר מובנה משלם ריבית שנתית בשיעור ריבית הליבור ל-3 חודשים (עם מינימום ומקסימום). הריבית משולמת בכל רבעון.

תאריך תחילת הפיקדון – 8 בפברואר 2013 ותאריך הסיום – 8 בפברואר 2018. סכום ההפקדה, מעדכנים בלאומי יניב ריבית ליבור לשלושה חודשים, אבל למרות האמור יהיה מינימום ומקסימום תחת ההתניות הבאות. אם שיעור ריבית הליבור לתקופת הריבית הרלוונטית יהיה נמוך או שווה ל-1.7% לשנה אזי סכום ההפקדה יישא בתקופת הריבית האמורה, ריבית בשיעור של 1.7% בשנה (ריבית המינימום). אם שיעור ריבית הליבור לתקופת הריבית הרלבנטית יהיה גבוה מ-5% לשנה או שווה לה, אזי סכום ההפקדה יניב בתקופת הריבית האמורה , ריבית בשיעור של 5% בשנה.

ריבית הליבור ל-3 חודשים היא ריבית ליבור דולרית ל-3 חודשים כפי שמתפרסם 2 ימי עסקים לפני כל תחילת תקופת ריבית. תדירות תשלום הריבית תהיה כל 3 חודשים, וכאמור קרן הפיקדון הדולרית מובטחת (בתום תקופת החיסכון), אם כי כמובן שהיא עלולה לבטא הפסד אלטרנטיבי ביחס לחלופות השקעה אחרות והפסד ריאלי (ביחס לאינפלציה).

מינימום ההפקדה האפשרית במוצר מובנה זה – 10 אלף דולר. ההפקדות הן עד 8 בפברואר שעה 12:00. בבנק לאומי מדגישים כי הפיקדון ניתן לשבירה רק בהסכמת הבנק, ובמקרה של שבירה הלקוח יקבל סכום נמוך מסכום ההשקעה ההתחלתי. וביחס למס, מסבירים בלאומי – "ניכוי מס במקור ליחיד תושב ישראל – 25% מהרווח; ניכוי מס במקור ליחיד תושב חוץ – פטור מניכוי מס במקור. שיעורי המיסים נקבעו בהתאם להוראות חוק והנחיות רשות המיסים בישראל כפי שהיו ידועות בזמן פתחת הפיקדון, וכפופים לשינויים בהתם להוראות חוק והנחיות חדשות כפי שמתפרסם מעת לעת".

למי הפיקדון המובנה מתאים?

בלאומי סבורים שקהל היעד לפיקדון זה הם לקוחות הבנק המעוניינים בתשואות גבוהות בהשוואה להשקעה סטנדרטית (הקיימת כיום בשוק), ומעוניינים בריבית גבוהה יותר אם ריבית הליבור ל-3 חודשים תעלה. היתרונות העיקריים של הוצר אליבא לאומי – "מוצר המציע תשואה הגבוהה כיום מהריבית על ההשקעות המקבילות. ריבית מינימלית מובטחת לאורך כל תקופת הפיקדון. קרן ההשקעה מובטחת בפירעון".

 מנגד הסיכונים והחסרונות העיקריים אליבא לאומי – "עלייה בשיעור האינפלציה בארה"ב עשוייה להוביל לעלייה מהירה בשיעור הריבית הדולרית לרמה הגבוה מזו המוצעת בפיקדון. למרות שהמוצר משלם ריבית מובטחת, אין וודאות כי ריבית זו תהיה גבוהה מריבית השוק לאורך כל תקופת הפיקדון. כמו כן, אין נזילות בתקופת הפיקדון".

ומה זאת ריבית ליבור דולרית? ריבית ליבור הינה ריבית הבסיס להלוואות בין בנקים והיא משמשת כאחד ממדדי הייחוס העיקריים בעולם, ממנה נגזרות שיעורי ריביות קצרות טווח שונות המהוות בסיס לתמחור של הלוואות ומכשירים פיננסים שונים. גובה ריבית הליבור הדולרית לשלושה חודשים נמצא בקורולציה ישירה עם שני גורמים עיקריים – הריבית המוניטארית של הפד (הבנק המרכזי) לרבות הציפיות לשינויים בריבית זו בשלושה החודשים הקרובים ומצבה של המערכת הפיננסית. ככל שרמת הסיכון במערכת הפיננסית גבוה יותר כך עולה המרוויח בין ריבית הליבור ובן העקום הממשלתי חסר הסיכון, כיוון שמרווח זה מבטא פיצוי לסיכון האשראי העודף בהלוואה לבנק בהשוואה להלוואה לממשלת ארה"ב. עקב כך המרווח האמור הוא האינדיקטור העיקרי לרמת הלחץ במערכת הפיננסית העולמית.

האם זה כדאי?

כלכלני לאומי מסכמים ביחס לכדאיות הפיקדון וקובעים כי – "לאור מצבה של כלכלת ארה"ב ורמת הריבית המוניטארית האפסית שם, ולאור הערכות בשוק לגבי תוואי הריבית בעתיד, להערכתנו הריבית המוצעת בפיקדון די אטרקטיבית, נציין כי ריבית הליבור ל-3 חודשים עומדת כיום על 0.3%".

מה זה  פיקדון מובנה? מה היתרונות והחסרונות של פיקדונות מובנים?  – היכנסו כאן למדריך פיקדון מובנה