פיקדונות מובנים    

לאומי בפיקדון מובנה על הדולר ל-5 שנים; ריבית שנתית – מינימום 1.9%, מקסימום 6%

בנק לאומי מציע ללקוחותיו פיקדון מובנה (סטרקצ'ר) על הדולר. הפיקדון המובנה משלם ריבית שנתית בשיעור ריבית הליבור ל-3 חודשים, עם מינימום ומקסימום. הריבית משולמת בכל רבעון...

בנק לאומי מציע ללקוחותיו פיקדון מובנה (סטרקצ'ר) על הדולר. הפיקדון המובנה משלם ריבית שנתית בשיעור ריבית הליבור ל-3 חודשים, עם מינימום ומקסימום. הריבית משולמת בכל רבעון.

הפיקדון המובנה יחל ב-27 ביולי 2012 ויסתיים ב-27 ביולי 2017. סכום ההפקדה יניב כאמור את ריבית הליבור ל-3 חודשים, אך עם אפשרות לאפסייד, ועם הגבלת התשואה המינימלית והמקסימלית. אם שיעור הליבור לתקופת הריבית הרלבנטית יהיה נמוך או שווה ל-1.9% בשנה, אזי סכום ההפקדה יישא בתקופה האמורה, ריבית בשיעור של 1.9% בשנה (ריבית מינימום). אם שיעור ריבית הליבור לתקופה הרלוונטית יהיה גבוה מ-6% או שווה לשיעור זה, אזי סכום ההפקדה יישא בתקופת הריבית האמורה, ריבית בשיעור של 6% בשנה. ריבית הליבור הדולרית ל-3 חודשים הרלבנטית לפיקדון המובנה היא ריבית כפי שתתפרסם 2 ימי  עסקים לפני תחילת כל תקופת ריבית.

תדירות תשלום הריבית כאמור כל 3 חודשים; קרן הפיקדון מובטחת – 100% מובטחת בדולר בתאריך הפירעון. סכום המינימום להפקדה – 10 אלף דולר.

הפיקדון ניתן לשבירה רק בהסכמת בנק לאומי; ובמקרה של שבירה, הלקוח יקבל סכום נמוך מההשקעה ההתחלתית.

היתרונות של הפיקדון המובנה על הדולר, מדגישים בלאומי – "המוצר מציע תשואה הגבוהה כיום מהריבית על השקעות מקבילות; ריבית מינימלית מובטחת לאורך כל תקופת הפיקדון; קרן ההשקעה מובטחת בפירעון", ומנגד החסרונות והסיכונים של הפיקדון המובנה על האירו – "עלייה בשיעור האינפלציה בגוש בארה"ב  עשויה להוביל לעלייה מהירה בשיעור הריבית באירו לרמה הגבוהה מזו המוצעת בפיקדון; למרות שהמוצר משלם ריבית מובטחת, אין ודאות כי ריבית זו תהיה גבוהה מריבית השוק לאורך כל תקופת הפיקדון; היעדר נזילות לתקופת הפיקדון".

הפיקדון על הדולר מתאים ללקוחות של לאומי המעוניינים בתשואות גבוהות בהשוואה להשקעה סטנדרטית, ומעריכים כי במהלך תקופת הפיקדון, ריבית הליבור ל-3 חודשים תעלה מעבר לריבית המינימלית.

ריבית הליבור (London Interbank Offered Rate) היא אחת ממדדי הייחוס העיקריים בעולם, ממנה נגזרות שיעורי הריביות קצרות הטווח השונות המהוות בסיס לתמחור של הלוואות ומכשירים פיננסים שונים. גובה ריבית הליבור נמצא בקורולציה ישירה עם מספר גורמים עיקריים ובהם גובה הריבית המוניטרית הרלוונטית למטבע ומצבה של המערכת הפיננסית העולמית הקובעת את מוכנות הבנקים להלוות כספים למוסדות פיננסים אחרים. המרווח בין ריבית הליבור לריבית הפד הוא אינדיקטור עיקרי לרמת הלחץ במערכת הפיננסית העולמית.