חדשות    

לאומי יתמזג עם לאומי מימון כך שהאג"ח ותעודות ההתחיבות יועברו לבנק עצמו

בנק לאומי  אומר כי לאומי חברה למימון והבנק בוחנים אפשרות למיזוגה של לאומי למימון עם ולתוך הבנק, באופן שתעודות התחייבות ובכלל זה אגרות חוב כתבי התחייבות נדחים ושטרי הון נדחים שהנפיקה לאומי למימון יועברו לבנק.

התמורות שהתקבלו מההנפקות של כתבי ההתחייבות שהנפיקה לאומי למימון הופקדו בבנק, לשימושו של הבנק, לפי שיקול דעתו. בהתאם לתנאי כתבי ההתחייבות, שהנפיקה לאומי למימון, הבנק הוא זה שמחויב כלפי הנאמנים לתעודות ההתחייבות וכלפי מחזיקי התעודות ההתחייבות לשלם את מלוא הסכומים המגיעים על פי תנאי תעודות ההתחייבות. לפיכך, ביצוע המיזוג, אם וככל שיבוצע, אינו משנה מזכויות מחזיקי תעודות ההתחייבות או מהתחייבויות הבנק.

בקשר עם בחינת האפשרות כאמור, פנו הבנק ולאומי (1372↑1.93%) למימון לרשות ניירות ערך, לקבלת עמדה מקדמית, לפיה ביצוע המיזוג והעברת כתבי ההתחייבות מאת לאומי למימון אל הבנק, לא יהווה הצעה לציבור, ולפיכך אינו מחייב תשקיף על ידי הבנק. ביום ה’ האחרון התקבל אישור רשות ניירות ערך, לפיו הרשות לא תתערב בעמדת הבנק, לפיה המיזוג אינו עולה לכדי הצעה או מכירה לציבור, הטעונה פרסום תשקיף.

ככל שיוחלט לבצע מיזוג כאמור, המיזוג כפוף לקבלת האישורים הנדרשים על פי דין ובכלל זה האישורים הנדרשים בהתאם לחוק החברות ואישורים רגולטורים. יובהר, כי האורגנים המוסמכים של לאומי למימון ושל הבנק טרם דנו במיזוג וממילא אין ודאות, כי תתקבל החלטה לבצע את המיזוג ואין ודאות שאם יוחלט לבצע את המיזוג הוא יקבל את כל האישורים הנדרשים על פי דין.