חדשות    

לאומי: סעיף הדיור צפוי להמשיך להיות מחולל האינפלציה העיקרי בישראל גם בשנת 2015

דודי רזניק בסקירת אג"ח שבועית: " רמת הפעילות במשק (ייצור תעשייתי והפידיון במשק), חזרה לרמתה טרום הלחימה בדרום בקיץ. הייצוא מתייצב תוך עלייה בייצוא לארה"ב ואסיה על חשבון הייצוא לגוש האירו"

לאומי מפרסמים היום את סקירת האג"ח השבועית של דודי רזניק, בה כותב רזניק כי "סביבת האינפלציה בישראל ממשיכה להיות נמוכה כאשר במרבית הסעיפים נרשמות ירידות מחירים. בסעיף הדיור לעומת זאת נמשכות עליות המחירים, הן במחירי השכ"ד והן במחירי הדירות. סעיף הדיור צפוי להמשיך להיות מחולל האינפלציה העיקרי בישראל גם בשנת 2015".

לאומי סבורים כי העודף בחשבון השוטף וזרימת ההשקעות הישירות והפיננסיות מחו"ל לישראל תומכים ביציבותו של שער החליפין של השקל ביחס לסל המטבעות, וצפויים לאזן את הכוחות שפעלו באופן זמני, ככל הנראה, לפיחות בחודשים האחרונים. בנוסף מציינים לאומי כי  רמת הפעילות במשק (ייצור תעשייתי והפידיון במשק), חזרה לרמתה טרום הלחימה בדרום בקיץ. הייצוא מתייצב תוך עלייה בייצוא לארה"ב ואסיה על חשבון הייצוא לגוש האירו.

עוד עולה מסקירת לאומי, כי המשקל של סחר הסחורות הישיר עם רוסיה בפעילות אינו גבוה, למשבר הנפט לא צפויה בשלב זה השפעה משמעותית על הכלכלה העולמית ו/או השפעה על הכלכלה הישראלית. הפד משדר כי העלאת הריבית לא תתרחש במיידי, אך תתרחש, ככל הנראה, לכל המאוחר ברבעון השלישי של שנת 2015. פערי התשואות בין אג"ח ממשלת ארה"ב לאג"ח שאר המדינות המפותחות ממשיכים להתרחב.

ריכוז ההמלצות לפעילות של לאומי: ממליצים על מח"מ אחזקות של 5 – 6 שנים. אנו ממליצים על מח"מ אחזקות ארוך יותר בשקלים הלא צמודים; עדין ממליצים על מתן עדיפות להשקעה באפיק השקלי הלא צמוד; אמצע העקום השקלי, ממשיך להיות "יקר". תלילות העקום בטווח של 5 – 10 שנים עדין גבוהה יחסית למרות ירידה השבוע. אנו ממליצים על אחזקה של האפיק השקלי הלא צמוד על ידי אחזקת אג"ח ארוך ל 7 שנים ומעלה בשילוב מזומן מק"מ, ואג"ח קצר טווח בריבית משתנה המהווה הגנה במידה ויתחדשו הציפיות להעלאת ריבית בישראל; בצמודי המדד אנו ממליצים על אחזקות בעיקר בטווח של 2 – 5 שנים בשילוב רכישת מדד לשנה OTC (נסחר ב 0.45%, נמוך משמעותית מממוצע תחזיות המדד לשנה הקרובה של כלל החזאים); בחלק הארוך ביותר של העקומים נמשכת כדאיות החזקת שקלים לא צמודים (ממשק 142) חלף אחזקת צמודי המדד (סדרות 536 ו 841).