גיל דטנר, אנליסט תקשורת וקמעונאות בלאומי שוקי הון, מפרסם היום תגובה ראשונית לדוחות ויקטורי:
| 4Q17A | 4Q17E | Δ | |
| Revenue | 409 | 400 | 2% |
| Gross profit | 100 | 96.7 | 3% |
| Gross margin | 24.4% | 24.2% | |
| EBIT | 12.0 | 10.8 | 11% |
| EBIT margin | 2.9% | 2.7% | |
| Net Income | 7.2 | 8.0 | -9% |
| EPS | 0.53 | 0.59 | -10% |
ויקטורי פרסמה תוצאות חזקות לרבעון הרביעי, שלמעט הרווח הנקי היו מעל הצפי שלנו, וזאת בשל הוצאות חד פעמיות של 1.4 מ' ש"ח ושיעור מס גבוה יחסית. מה שבלט לחיוב זה גידול נאה בחנויות הזהות, לצד שיפור ברווחיות.
המכירות גדלו ב-18.5%, על רקע צמיחה של 6% במכירות בחנויות הזהות, ופתיחה של שש חנויות חדשות במהלך 2017 – במיקומים שניתן להעריך כי מאופיינים במכירות למ"ר גבוהות. כמו כן, השקת אתר האינטרנט החדש תרמה לגידול בהכנסות, כאשר לפי הדוחות, מכירות האתר עמדו על כ-4% מסך המכירות ב-2017.
במבט קדימה, המכירות צפויות להמשיך לצמוח על רקע הצמיחה בשוק, הגידול בשטחי המסחר הממוצעים – כתוצאה מחנויות שנוספו במהלך 2017 – ובשל פתיחה של ארבע חנויות חדשות שמתוכננות ל-2018. מנגד, החברה מתכוונת לסגור שני סניפים בטווח הקצר.
רווחיות גולמית. שיעור הרווחיות עלה מ-24.2% ל-24.4%. לדעתנו מדובר בשיפור עקב גידול במחזור המכירות, וגם לאור תנאי תחרות יותר נוחים.
רווחיות תפעולית. הוצאות התפעול עמדו על 21.5% מסך המכירות, ללא שינוי בהשוואה לרבעון המקביל. סך הכל מדובר בתוצאה טובה, בהתחשב בעלייה בשכר המינימום ובהוצאות הקשורות להשקת האתר החדש. הרווחיות התפעולית השתפרה ל-2.9% מ-2.5%, כאשר הרווח התפעולי גדל ב-18.2%.
אנו מצפים לראות המשך שיפור ברווחיות בטווח הקצר, בשל הגידול במחזור המכירות, השיפור בפעילות המקוונת (החברה מעריכה כי האתר יגיע לאיזון תפעולי ב-2018) ולאור שיפור משמעותי בתנאים עם ישראכרט.
הרווח הנקי קטן ב-16%, נוכח הוצאות אחרות (פחת מואץ שקשור לסגירת שני סניפים), בהשוואה להכנסות אחרות ברבעון המקביל. כמו כן, שיעור המס ברבעון עמד על כ-30% בהשוואה לשיעור של 24% ברבעון המקביל.
שורה תחתונה. נושא הרווחיות היה מקור לדאגה בשלושת הרבעונים הראשונים של השנה, אך ברבעון האחרון אנו רואים שיפור במגמה – שלהערכתנו צפוי להימשך. זאת, בשילוב עם נתוני מכירות טובים, מכניסים שוב עניין למניה.