שוק ההון    

לאומי קארד רושמת עלייה של 10% במכירות ו-6% ברווח הנקי

לאומי קארד היא חברת האשראי השניה המפרסמת את דו"חותיה לרבעון השני היום. החברה מדווחת כי ברבעון האחרון רשמה הכנסות בסך של כ-326 מיליון שקל לעומת כ-295 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-2017, עלייה של כ-10%. הרווח הנקי, מדווחת לאומי קארד, הסתכם בכ- 52 מיליון שקל.

לפני מספר ימים רכשה קרן ההשקעות ורבורג פינקוס את השליטה בחברת כרטיסי האשראי לאומי קארד בתמורה ל-2.5 מיליאר שקל במסגרת יישום חוק שטורם להגברת התחרות במערכת הבנקאית.

לאומי קארד מחזיקה בכ-25% משוק כרטיסי האשראי, והיא שחקנית בולטת בתחום האשראי החוץ בנקאי. למעשה, היא הגדולה ביותר מבין חברות כרטיסי האשראי בתחום ההלוואות החוץ בנקאיות.

לאומי מדווחת על כי ההכנסות ברבעון מעסקאות בכרטיסי אשראי הסתכמו בכ-251 מליון שקל לעומת 244 מליון שקל ברבעון המקביל של 2017.

ההכנסות מריבית הסתכמו בכ-76 מיליון שקל לעומת 53 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-2017.

מלאומי קארד נמסר כי כמות הכרטיסים קטנה ברבעון השני בכ-5%, לעומת סוף 2017. את הירידה מסבירים בלאומי קארד בחבירתה של שופרסל למתחרה כאל. בנטרול אובדן הכרטיסים של חברי מועדון שופרסל, מוסרים מלאומי קארד, עלתה כמות הכרטיסים החוץ בנקאיים בכ-26% בהשוואה משנה לשנה.

רון פאינרו, מנכ"ל לאומי קארד אמר לאחר פרסום הדו"חות: "אנחנו מסכמים את המחצית הראשונה של 2018 עם תוצאות טובות והמשך צמיחה בפעילות החברה, זאת בהתאם לאסטרטגיה ארוכת הטווח שלנו לביסוס איתנות החברה, על רקע סביבה עסקית ורגולטורית מאתגרת ומשתנה. הבחירה של קרן ורבורג פינקוס בלאומי קארד מעידה על הפוטנציאל העסקי של החברה, מיצובה התחרותי בשוק והתשתית הטכנולוגית החזקה שלה. אני בטוח שהחיבור עם גוף בינלאומי עתיר ניסיון בתחום הפיננסים והתשלומים יאפשר לנו להוציא לפועל פרויקטים חדשניים ומשמעותיים בשנים הקרובות לטובת ציבור לקוחותינו, ויוביל את לאומי קארד לכבוש פסגות חדשות".

לאומי קארד נמכרת – ורבורד פינקוס הרוכשת קיבלה אותה במחיר מציאה; צפויה להרוויח עשרות אחוזים בשנה