מדריכי כרטיסי אשראי    

לאומי קארד DEBIT

לאומי קארד DEBIT

לאומי קארד DEBIT הוא כרטיס לחיוב מיידי, מה ששונה כמובן מכרטיס אשראי במלוא מובן המילה. כפי שניתן להסיק משמו, העסקאות המבוצעות באמצעות כרטיס זה מחויבות מיד לאחר ביצוען – בדומה לאופן בו אנחנו מושכים מזומנים – כאשר ברור שהעסקה מאושרת רק אם היתרה בחשבון הבנק המשויך ללקוח מספיקה. בסך הכול ניתן לבצע בכרטיס עסקאות עד לסכום של 5,000 ש"ח ליום, או 400 ש"ח ליום אם בעל הכרטיס הוא בן פחות מ-18. לקוח שמעוניין בכך יכול לבחור לקבל הודעת SMS המאשרת את ביצוע העסקה (כשהעסקה היא בגובה של 100 ש"ח ומעלה כברירת מחדל, או 10 ש"ח לבחירת הלקוח).

לאומי קארד DEBIT הוא כרטיס בינלאומי, מסוג ויזה, שנועד במידה רבה להחליף את המזומן ואת פנקסי הצ'יקים. כדי להשתמש בו נדרש לשלם סכום חודשי של שמונה שקלים. לקוחות המחזיקים בכרטיס אשראי בנקאי אחר בתוקף עשויים לקבל פטור מתשלום דמי כרטיס הדביט. הכרטיס מאפשר לבצע עסקאות רגילות, בחיוב ישיר, באינטרנט או בטלפון, אבל לא עסקאות תשלומים או הוראות קבע. בנוסף, לא קיימת אפשרות לחייב את חשבון המט"ח עבור עסקאות במטבע חוץ, כשהחיוב שנעשה הוא בשקלים בלבד. אם מעוניינים להשתמש בכרטיס בחו"ל – וזה אפשרי מכיוון שהוא בינלאומי – נדרש לשלם לכן עמלות עבור המרת מטבע ומשיכה של מטבח חוץ.

הגבלה אחרת היא על סוג העסקאות המבצעים באמצעות הכרטיס. לא ניתן להשתמש בכרטיס לביצוע עסקאות בענפי התיירות, הנופש, התעופה והשכרת הרכב בישראל ומחוצה לה, וזאת על רקע העובדה שעסקאות אלה מותנות בשריון סכום מסוים מהמסגרת בחשבון כ"עסקאות לביטחון". שימוש בכרטיס לתדלוק בישראל עלול להיות בעייתי: יש תחנות דלק בהן קבלת אישור הבנק לעסקה תהיה בדומה לעסקאות אחרות, אך לעומתן תחנות שיבצעו את העסקה כ"עסקת ביטחון". התוצאההיא שסכום האישור שמתקבל עשוי להיות גבוה יותר מסכום החיוב בפועל, מה שאמור להסתדר כעבור מספר ימים. יש תחנות דלק שלא מאפשרות תשלום בכרטיס אשראי DEBIT, או לחלופין מגבילות את השימוש בכרטיס לסכום מסוים.

הבעיה: אין הטבות

מבחינת ההטבות הניתנות במסגרתו, לאומי קארד DEBIT הוא בסיסי באופן יחסי. הכרטיס לא מאפשר את קבלות ההטבות שניתנות ללקוחות לאומי קארד להם כרטיס אשראי, לרבות הנחות נקודתיות על מבצעים או אטרקציות, תוכנית הפינוקים וההטבות 1+1, חברות במועדונים שונים (כולל מועדוני תעופה) ועוד. בהמשך לכך בעלי הכרטיס לא יכולים להפעיל ביטוח נסיעות לחו"ל במסגרתו, להבדיל מרוב הכרטיסים של לאומי קארד, כשגם הטבת הכניסה לטרקלין דן לא רלוונטית עבורם.

פרטים נוספים על כרטיס לאומי קארד DEBIT תמצאו באתר הבית של לאומי קארד.