שוק ההון    

לאומי שוקי הון – לא להשקיע באג"ח בריבית משתנה

דודי רזניק - לאומי שוקי הון

 בלאומי ממליצים על מח"מ ארוך לחמש שנים ועל אג"ח קונצרניות בדירוג גבוה

בסקירה של לאומי שוקי הון  ציינו הכלכלנים את החלטת הנגיד להותיר את הריבית על כנה וכי תוואי העלאות הריבית יהיה איטי וזהיר. בהערכה ציינו, לא מן הנמנע ששנת 2019 תסתכם ביותר מאשר העלאת ריבית אחת, זאת לפני ההאטה בצמיחה העולמית שצפויה להתרחש ב-2020.

אומנם בבנק ישראל עדכנו את התחזיות לצמיחה כלפי מטה, אבל אלו עדיין אופטימיות יותר מתחזית האוצר והמשקיעים. כמו כן למרות זאת בבנק ישראל צופים המשך התרחבות הפעילות הכלכלית בשנתיים הקרובות ואף בקצב גבוה יותר מבשנה שעברה.

הסיכונים שעלולים להאט את קצב הצמיחה הם ההאטה בכלכלה הגלובאלית, על רקע המתיחות בין ארה"ב לסין, שאלת הברקזיט וסיכונים הן פוליטיים והן כלכליים באירופה. כמו כן ייתכן שהאטה בצמיחה בישראל תנבע מהאטה בביקושים המקומיים בקצב הצריכה.

אומנם שנת 2018 הסתיימה בגירעון הקרוב ליעד, אבל זה נעשה בעקבות פעולות מוגברות בסוף השנה, ושנת -2019 צפויה להסתיים בגירעון גבוה מהיעד שיסתכם ב-3.5%. ובארצות הברית בלאומי מעריכים כי צפויה העלאת ריבית נוספת אחת. באירופה אופטימיים פחות וכנראה מתוכננים עוד כמה סבבים של הלוואות לבנקים, עקב התמתנות בצמיחה, אי ודאות מוגברת ואינפלציה רחוקה מהיעד.

מח"מ ל-5 שנים מומלץ

כיוון ששוק האג"ח הממשלתי רשם עליות עקב הודעת הנגיד ממליצים בלאומי על מח"מ אחזקות של 5 שנים ובלא צמוד מח"מ לטווח ארוך יותר. מח"מ בינוני בצמודי המדד מומלץ להשקעה ישירה, באפיק השקלי הלא צמוד ממליצים על השקעה סינתטית. הוסרה ההמלצה על האג"ח בריבית משתנה.

התרחקו מסקטור הנדל"ן

עקב המפולת באג"ח הזרות בסקטור הנדל"ן והקושי שלהן להחזיר חובות לו עדיין לא מומלצות להשקעה. חוץ מהן שאר המדדים עלו, ולכן נשמרת ההמלצה על אג"ח בדירוג גבוה. ב- 2017 נפדו מקרנות הנאמנות המשקיעות באג"ח יותר מ-15 מיליארד שקל. זהו הסכום הגבוה ביותר מאז שנת 2011.

אופנהיימר בהמלצה פושרת על טבע

המלצה על טסלה; המניה מזנקת 12%