חדשות    

לאחר שערכה בדיקת הריון לנוסעת חברת התעופה התנצלה

נשים בהירון צריכות לעתים ביטוח מיוחד לטיסה. לעתים זה יכול להיות מביך. חברת תעופה מהונג קונג נאלצה להתנצל לאחר שדרשה מנוסעת לעשות בדיקה שתוכיח כי אינה בהריון, לפני שהועלתה לטיסה לאי סאיפאן – הנמצאת במזרח האוקיינוס השקט ובריבונות האמריקנית.

החברה היא חברת הלואו קוסט הונג קונג אקספרס, ומדובר בבחורה יפנית בת 25 שסיפרה כי נדרשה לעבור בדיקת הריון, בזמן שביצעה צ'ק אין לטיסה בשדה התעופה הבין לאומי בהונג קונג.

את האירוע סיפרה בין היתר בוול סטריט ג'ורנל, שם אמרה: "זה היה מאוד משפיל ומתסכל" ואף הסבירה שהחברה טענה שזו בדיקה שגרתית לנשים "שנדמה כי גודל הגוף שלהן מזכיר כזה של אישה בהריון".

הדברים הסתבכו אף יותר, שצוות החברה מנע ממנה לעלות למטוס אף שהבדיקה, שנערכה בשירותים, התגלתה כשלילית. "היינו מעוניינים להתנצל על המצוקה שנגרמה", מסרה החברה שנרכשה על ידי חברת התעופה הלאומית של הונג קונג.

בהצהרה נאמר כי על חברת התעופה הופעל לחץ מצד הרשויות בסאיפאן, להגברת הבדיקות המבוצעות על נוסעים. "החל מ-2019 נקטנו הליכי בידוק בטיסות לסאיפאן,כדי להבטיח כי איננו פועלים נגד חוקי ההגירה של ארצות הברית", נאמר בהצהרה. "תחת ההנהלה החדשה שלנו, אנחנו מכירים במשמעות החששות שיצרה שיטה זאת. השעינו באופן מידי את שיטת הבידוק, ונבחן אותה מחדש".

החשש הוא שסאייפן, אי בריבונות אמריקנית, הפך ליעד תיירות לידה, כך שלפי החוק הילדים הנולדים שם יזכו לאזרחות אמריקנית.

בשנים האחרונות תיירות לידה גדלה והתפשטה באיחוד המדינות באזור, כך שיותר תינוקות נולדים לתיירים מאשר למקומיים: ב-2018 נולדו למבקרים באיים 584 תינוקות, בהשוואה ל-492 תינוקות מקומיים, כך לפי מספרים שסיפק משרד הבריאות והסטטיסטיקה של איי מריאנה הצפוניים. לרוב הלידות אחראים תיירים סינים – מתוך 582 לידות באותה שנה, 575 כללו אזרחים סינים.

האם מותר לטוס להיריון?

לרוב אפשר לטוס בהיריון, בתנאי שההריון תקין ומתקדם ללא סיבוכים.  אלא אם קיים סיכון מוגבר ללידה מוקדמת או סובלים מדימומים חוזרים בהריון או ממחלה רפואית כרונית, אז כדאי להתייעץ עם הרופא המטפל לפני שמתחילים בסידורי הטיסה.

רוב חברות התעופה, אם ההריון  תקין ולא בסיכון גבוה, יאפשרו לטוס עד סוף השבוע ה־36 (סוף החודש השמיני) להריון. במקרה של הריון מרובה עוברים, למשל, חברות התעופה לא מאפשרות לטוס מעבר לשבועות 32-28.

הסיבה לכך לא קשורה לסיכון להריון, אלא לסיכוי הגובר להתפתחות לידה במהלך הטיסה ככל שההריון מתקרב למועד.

רוב החברות  לא מכסות נשים בהריון מעבר לשבועות 32-30 (סוף חודש שביעי) בהריון.   חברות ביטוח רבות מציעות לנשים בהריון ביטוח מיוחד, הכולל הרחבה לפוליסה רגילה של נסיעות לחו"ל. מהשבוע ה-28 לרוב חברות התעופה ידרשו אישור רפואי.

מטען עודף: עיתונאית זייפה הריון כדי לשלם פחות על טיסה

מה צריך לדעת לפני שנוסעים לחו"ל