תיירות    

מה צריך לדעת לפני שנוסעים לחו"ל

 

מעודכן ל-05/2019

נוסעים לחו"ל? בדקתם כבר רישיונות, חיסונים, שההזמנה זהה למה שהובטח לכם בפרסום? טיפים לנסיעה לחו"ל

ישראלים אוהבים לטייל, בעיקר בחו"ל, אומנם רוב ההזמנות מתבצעות דרך האינטרנט אבל עדיין לסוכנים יש תפקיד משמעותי. לכן אם מבטיחים לכם הבטחות בעל פה, אל תסתמכו על כך. בקשו תיעוד בכתב. אם הזמנתם באינטרנט אל תוותרו על פירוט של הזמנה שתישלח אליכם, וכמו כן צלמו באמצעות צילום מסך את הפרסומת באתר, אם העסקה בטלפון תעדו את השיחה. למשל אם מדובר באוכל כשר, מזגן בחדרים, גישה לנכים ועוד. הכול צריך להיות כתוב.

אם הסוכן מגיש לכם טופס שבו מצוין שהסוכן רשאי לשנות את הפרטים בהזמנה, למשל בית המלון, אל תחתמו על כך בשום פנים ואופן. בכל מקרה, דרשו טופס גילוי נאות  שבו יפורטו כל פריטי חבילת הנופש.  ואל תאשרו את העסקה לפני שקראתם אותו.

אם מדובר בטיול מאורגן שימו לב מה כלולים המסלולים ואם התוספות בתשלום. אלו יכולים להיות סיורים, כניסות למוזיאונים ועוד.

כמו כן חשוב לרכוש ביטוח נוסעים קרוב ככל הייתר לרכישת הכרטיס ולהפעיל אותו מוקדם ככל האפשר. שימו לב שאתם מתאימים אותו למטרת הנסיעה, במיוחד למטרות מסוכנות כמו ספורט אתגרי וסקי. צריך גם לדווח הן לסוכן והן לחברת הביטוח על מצבים מיוחדים, למשל היריון, מחלה ונכות.

האם כבר ביררתם מה הרישיונות שצריך למדינת היעד? האם צריך חיסונים מיוחדים? הכניסה  למדינה בוויזה או לא? רישיון, האם צריך רישיון בינלאומי או שהמדינה מכירה ברישיון הישראלי? קראו עוד כאן: הרישיון הישראלי כבר לא תקף בהמון מקומות. אז איך מוציאים רישיון בינלאומי?

ביטול עסקת תיירות

אם עסקאות תיירות נעשות מרוחק, כלומר טלפון או אינטרנט, ניתן לבטל אותן תוך 14 יום מביצוע העסקה, אך רק בתנאי שהביטול הוא 7 ימים עסקיים לפחות לפני שהשירות אמור להינתן.

אם העסקה פנים מול פנים ניתן לבטל אותה 14 יום ממועד ביצוע העסקה או מסירת המסמך המפרט, המאוחר שבהם. כאן התנאי הוא שמועד הביטול הוא לפחות 14 יום לפני שהשירות אמור להינתן.

הזמנת כרטיס טיסה באינטרנט – ככה תבדקו שלא עובדים עליכם

רשת מלונות קפסולות תקום בת"א עם חדרים 2 על 2 מ"ר, ליחידים, ובזול