חדשות    

לא רק בתל אביב: הרשות לרישום זכויות מקרקעין מרחיבה את שירות קבלת הודעות על פעולות בנכס

קרדיט shutterstock
מעודכן ל-05/2021

השירות יינתן מעתה גם בלשכת רישום מקרקעין באר שבע, לבעלי זכויות בנכסים בדרום – מקריית גת ועד אילת – ובעתיד יורחב לכל הארץ

הרשות לרישום והסדר זכויות מקרקעין במשרד המשפטים מרחיבה בימים אלה את שירות קבלת הודעת טקסט על פעולות בנכס, בכל מקרה שבו נעשה שינוי ברישום הנכס על שמם, גם ללשכת הרישום באר-שבע.

השירות יינתן מעתה גם לבעלי זכויות ולבעלי הערות בנכסים בדרום הארץ הרשומים בלשכת רישום המקרקעין באר-שבע. בעל זכות בנכס יוכל להירשם לשירות (באתר https://tabu-alerts.justice.gov.il/.) ולקבל הודעות על רישומים המתבצעים בנכסים שבהם הוא מנוי. בכך יתאפשר מעקב אחר הרישומים המתבצעים בנכסים הללו ואפשרות תגובה מיידית בשעת הצורך, במקרה שמדובר ברישום כוזב.

את השירות יזמה לפני שנה וחצי לשכת רישום מקרקעין תל אביב, והוא מתקיים בגושים ששייכים ללשכת הרישום בערים תל- אביב, קריית אונו, רמת גן, רמת השרון וגבעתיים.

ציבור בעלי הנכסים אשר אינו מחזיק בתעודת זהות ישראלית, או המעדיף לבצע את הרישום לשירות מול נציגי הלשכה, יוכל להירשם לשירות בזמן קבלת קהל בהצגת תעודת זהות/דרכון/רישיון נהיגה זר, וזאת באמצעות זימון תור מראש ללשכת רישום המקרקעין באר-שבע באתר: https://www.gov.il/he/service/property-activity-messages

לאחר הזיהוי והרישום בלשכה, יקבל בעל הנכס עדכונים שוטפים.

עו"ד שלומי הייזלר, הממונה על המרשם, ציין: "מדובר בשירות בעל חשיבות עליונה לשמירה על הזכויות הקנייניות של הציבור, ויש בו כדי להוות צעד משלים למכלול הפעולות המקוונות שנועדו לטייב את הליכי הרישום ולקדם את זכויות הקניין בקרקע. המהלך החל לפני כשנה וחצי בלשכת רישום מקרקעין תל-אביב, אשר עובדיה נטלו על עצמם, במסירות רבה, להטמיע את השירות כפיילוט בלשכתם – והודות לאגף מערכות מידע במשרד המשפטים שפיתח את המערכת. בעקבות ההצלחה בתל-אביב, הוחלט על הרחבת הפיילוט גם ללשכת רישום מקרקעין באר שבע, אשר כוללת את רוב אזור דרום הארץ. בהמשך נפעל ליישום השירות בכל הארץ".

הדיווח על עסקאות מקרקעין עובר לאינטרנט

בגלל נגיף הקורונה: נוטלי משכנתאות יוכלו להגיש בקשה לרישום משכנתא בצורה דיגיטלית