קניות באינטרנט    

לא רק יום הרווקים ובלאק פריידי: יום הקניות הישראלי חוזר עם מבצעים שווים

pixabay
מעודכן ל-11/2021

מבצעי קניות זה לא רק באתרים בחו"ל. גם השנה הגולשים הישראליים פותחים את חודש הקניות המקוון עם חגיגת הקניות כחול-לבן ברשת, שתיערך השנה, 2021, בפעם השישית. החל משעה 00:01 ביום שלישי, 9 בנובמבר, ולמשך 48 שעות, יתקיים ShoppingIL ובמסגרתו יוצעו הטבות ומבצעים מיוחדים של מיטב החנויות והרשתות במגוון רחב של תחומים: אופנה, ילדים, סלולר, מחשבים וגאדג'טים, מוצרי חשמל, עיצוב הבית, בריאות, טיפוח, תיירות ועוד. כל העסקים המשתתפים יופיעו באתר המרכז את החגיגה באתר shoppingil.co.il

מיזם ShoppingIL נולד ב-2014 ביוזמת Google במטרה לקדם את תעשיית המסחר האלקטרוני המקומית, להעלות מודעות ולחשוף את הצרכנים לעסקים ישראליים שמוכרים ברשת. המיזם שם לעצמו למטרה לתת במה לעסקים, בכלל זה עסקים קטנים, למינוף הפעילות שלהם לצמיחה. מנתוני Google עולה כי כ-80% מהעסקים המשתתפים בימי המכירות הם עסקים קטנים עם פחות מ-20 עובדים.

בשנת 2020, רכשו ישראלים מוצרים בחגיגת ShoppingIL ב-81 מיליון שקל, עלייה של כמעט פי 4 לעומת אותו נתון בשנת 2019. גידול של קרוב ל-80% בממוצע נרשם בתנועה באתרי המסחר שהשתתפו בחגיגה לעומת יום עסקים רגיל. ב-Google מציינים כי תקופת הקניות מאופיינת בפתיחות למותגים חדשים, דבר המסייע לעסקים המקומיים להרחיב את קהל לקוחותיהם. בשנת 2018 כ-22% מהרוכשים היו לקוחות חדשים של בתי העסק והחנויות השונות שהשתתפו בחגיגה.

אתר zap השוואת מחירים יפעיל את זירת המבצעים החמים שתציג באתר ייעודי אלפי מבצעים אטרקטיביים במיוחד לאורך החגיגה. העסקים יציעו אלפי מוצרים בהנחות ובהטבות מיוחדות כמו מבצעי 1+1, מבצעי הנחה מיוחדים ועוד.

גם השנה מטה כחול-לבן במשרד הכלכלה והתעשייה יציג באתר ShoppingIL מתחם כחול לבן שכולל עסקים המוכרים מוצרים בעלי תו "מיוצר בישראל". למעלה מ-2,700 עסקים משתתפים השנה בהפנינג הקניות הישראלי, גידול של כ- 25% לעומת השנה שעברה.

בדומה למתכונת שיושמה בשנים קודמות, ShoppingIL מתקיים במתכונת פתוחה המאפשרת לכל בית עסק מקוון בארץ לקחת חלק במיזם, כאשר גובה ההנחות, מספר המבצעים או הדילים השונים יהיו תחת אחריותו הבלעדית של בית העסק ויופיעו באתר בית העסק. חשוב לציין כי בתי העסק המשתתפים ב-ShoppingIL אינם נדרשים לשלם עבור ההשתתפות או הפניות מהאתר.

על פי מחקר שערכה Google על הרגלי קניות ברשת, כ-86% מהישראלים קונים אונליין. הקטגוריות הפופולריות לקנייה הן ביגוד ואופנה (61%), אלקטרוניקה וגאדג'טים (53%), קוסמטיקה וטואלטיקה (30%) ומזון ומוצרי ילדים ותינוקות (27% כל אחד). שלוש הסיבות המובילות לרכישה ברשת על פי הישראלים הן מחירים טובים יותר (75%), נוחות בתהליך הרכישה (58%) ומגוון מוצרים גדול יותר (32%). יותר ממחצית מהישראלים מעידים כי הם מקבלים החלטה על רכישה בתוך דקות ספורות מרגע שהחלו את החיפוש אחר המוצר בתחומי ילדים ותינוקות (56%), מזון (66%) ומוצרי קוסמטיקה וטואלטיקה (53%).

הישראלים לא אכזבו: הוציאו למעלה מ-6 מיליון שקל ב;פריים דיי של אמזון

בלאק פריידי 2019 – המדריך: מה כדאי לכם לקנות ואיפה?