מדריכי צרכנות    קניות באינטרנט    

בלאק פריידי 2021 – המדריך: מה כדאי לכם לקנות ואיפה? המבצעים כבר החלו

FREEPIK

מעודכן ל-11/2021

בחנויות ובאתרים רבים בישראל ובעולם מציעים לכם מבצעים חמים ושפע של מוצרים במחירים חסרי תחרות במדריך זה ריכזנו לכם את רשימת המקומות שבהם ניתן למצוא את הדילים והקופונים הטובים ביותר לבלאק פריידי

בלאק פריידי (Black Friday) או בשמו העברי, יום שישי השחור, הוא כינוי ליום שישי שפותח את עונת הקניות שבין חג ההודיה בארצות הברית לחג המולד. הוא חל ביום שישי של השבוע הרביעי בחודש נובמבר. זהו יום שיא של צרכנות בארצות הברית ובשנים האחרונות הוא מלווה במבצעים רבים בעולם כולו. בלאק פריידי חל אחרי יום הרווקים הסיני ומיד לאחריו מגיע הסייבר מאנדיי. בלאק פריידי 2021 חל ביום שישי, 26 בנובמבר.

בלאק פריידי התחיל למעשה ב-24 שעות של קניות מטורפות בכל העולם שבהם המוני מותגים וחנויות בעולם מציעים הנחות והטבות משמעותיות. צרכנים רבים ממתינים במיוחד ליום הזה על מנת לרכוש מוצרים ושירותים בציפייה לקבל מבצעים אטרקטיביים. בשנים האחרונות אירוע המכירות מתרחש על פני כל סוף השבוע ועד סייבר מאנדיי ביום שני שאחריו.

במדריך שלפניכם נסביר היכן למצוא את המבצעים, הדילים והקופונים הטובים ביותר לבלאק פריידי 2021, בהתאם למבצעים שעלו באתרים השונים בבלאק פריידי בשנים הקודמות. אתם מוזמנים לקרוא ולעקוב.

טבלת מבצעים

אתר אינטרנט מה כדאי לקנות במהלך בלאק פריידי? אתר
מוצרי חשמל ואלקטרוניקה, טלפונים ניידים ואביזרים, מחשבים וטאבלטים, כלים לבית ומוצרים נוספים.
מוצרים לבית ולגינה, ביגוד והנעלה, מוצרי חשמל ואלקטרוניקה, תכשיטים, טלפונים סלולאריים ותכשיטים.
מוצרי חשמל ואלקטרוניקה, ביגוד והנעלה, כלים לבית ולגינה, מחשבים וטאבלטים, סמארטפונים ועוד.
מוצרי טכנולוגיה, מוצרי חשמל, מחשבים וטאבלטים, טלפונים סלולאריים, צעצועים ועוד.
מוצרים לבית ולגינה, ביגוד והנעלה, גאדג'טים, תכשיטים, טלפונים סלולאריים,תכשיטים ועוד.
מוצרי טכנולוגיה, מוצרי חשמל, מחשבים וטאבלטים, טלפונים סלולאריים ועוד.
מוצרי טכנולוגיה, מוצרי חשמל, מחשבים וטאבלטים, טלפונים סלולאריים ועוד.
מוצרי טכנולוגיה, מוצרי חשמל, טלפונים סלולאריים, רהיטים, מוצרים לבית ולגינה ועוד.
מוצרי טכנולוגיה, מוצרי חשמל, טלפונים סלולאריים, רהיטים, מוצרים לבית ולגינה ועוד.
ביגוד והנעלה
טלויזיות, מחשבים ניידים, רהיטים, מוצרי חשמל לבית
מוצרי חשמל ואלקטרוניקה, טלפונים ניידים ואביזרים, מחשבים וטאבלטים, כלים לבית ומוצרים נוספים.
ZIPY הוא אתר קניות בעברית דרכו ניתן לקנות מכל האתרים בחו"ל
שיפיטו הוא שרות משלוחים מחו"ל לאתרים ופריטים שלא נשלחים ישירות לארץ

טיפים לצרכנות חכמה

  1. הירשמו מראש לאתרי אינטרנט

כמעט כל אתרי המסחר האלקטרוני באינטרנט דורשים הרשמה לצורך רכישת מוצר או שירות כלשהו. מכיוון שמדובר ב-24 שעות בלבד, בהתחשב בהפרשי שעות בין ישראל לבין העולם, ייתכן שתפספסו דיל כלשהו שמסתיים בתוך דקות ספורות – רק בגלל שלא הספקתם להירשם. לכן רצוי להירשם מראש ולמלא את הפרטים שלכם ולחסוך את הזמן הזה (למעט מקרים שבהם ניתנת הטבה ללקוחות חדשים בלבד).

  1. אל תתמהמהו – המלאי מוגבל

מצאתם דיל טוב וכדאי – במחיר יוצא דופן או בהטבה שכנראה לא תחזור על עצמה? אל תהססו הרבה ואל תהיו אדישים – פשוט קנו את זה. אז נכון שאתם לא רוצים לצאת פראיירים, אולם אם הדיל חשוב ומשמעותי, רכשו אותו וגם אם לאחר מכן יתברר כי יכולתם לחסוך עוד איזה חצי דולר או דולר אחד. זכרו, אתם עשויים לפספס את ההזדמנות, כיוון שהמלאי מוגבל והביקוש גבוה.

  1. רכשו רק מה שאתם צריכים באמת

למרות הטיפ הקודם, אין זה אומר שצריך לקנות כל דבר. מבצעי בלאק פריידי מפתים מאוד. אבל לרכוש את מה שאתם זקוקים לו באמת – ולא כל מוצר, רק בגלל שהוא בהנחה. אחרת אתם עלולים למצוא את עצמכם מסיימים את היום הזה עם חור גדול בכיס.

  1. בדקו את המחיר המקורי של המוצר – לפני המבצע

כדאי מאוד לבדוק מבעוד מועד את המחירים של המוצר שברצונכם לרכוש. אתם עשויים להיות מופתעים לגלות כי המחיר שמוצג לכם כביכול לאחר 50 אחוז הנחה, זה המחיר הרגיל שהייתם משלמים גם בלי מבצע בלאק פריידי. מוכרים מסוימים מנצלים את התקופה שלפני החג ומעלים את המחירים, ואז באותו יום מציעים "הנחה גדולה", אך בפועל המחיר הסופי הוא המחיר שהיה ניתן לרכוש תמורתו גם ביום רגיל.

  1. ודאו כי קיים משלוח לישראל (ומהן העלויות – אם יש)

בדקו שהמוצר שאתם מעוניינים לרכוש אכן מגיע לישראל ומהן עלויות המשלוח. ייתכן מאוד כי תמצאו מבצע, הנחה או קופון מעניין אך תופתעו לגלות כי המוצר לא מגיע לישראל או לחילופין, יש עלויות משלוח נוספות על מחיר המוצר. ייתכן מאוד כי עלויות המשלוח יהיו גבוהות, כך שהמחיר הסופי כבר לא ישתלם לכם.

  1. זכרו את המיסים

זכרו כי קיימים מסי ייבוא אישי בעת רכישת מוצרים מחוץ לארץ. רכישות בסכום שעד 75 דולר פטורות ממס, מ-75 דולר ועד 500 דולר צריך לשלם מע"מ, ומעל 500 דולר יש גם מכס. לכן כאשר אתם בודקים את הנחות בלאק פריידי, הכניסו למשוואה גם את עלויות המיסים. חשוב להבהיר כי המיסים חלים על המוצר ולא על המשלוח, למעט מקרים שבהם עלות המשלוח כלולה במחיר המוצר. תוכלו לקרוא הכל על המכס במדריך המלא.

  1. אם אין לכם הרבה זמן לחיפושים – לכו לאתרים הגדולים

אמזון, עלי אקספרס, גיר בסט, איביי – חלק גדול מאוד מהמסחר בבלאק פריידי קורה באתרים האלה, ולא בכדי – הם דואגים לעדכן באופן שוטף הצעות ומבצעים אטרקטיביים מאוד, כדי לוודא שתישארו באתר שלהם זמן רב ככל האפשר, ולא אצל המתחרים.

מבצעים

טלפונים ניידים

אם נתבסס על מה שהיה בשנים הקודמות, מבצעים על טלפונים ניידים הולכים לככב בבלאק פריידי 2021.

האתרים הטובים ביותר לקניית טלפונים ניידים בבלאק פריידי בחו"ל הם בדרך כלל האתרים הגדולים – אמזון (Amazon), איביי (ebay), גיר בסט (Gearbest) ו-וולמארט (Walmart) – למבצעים על מכשירי אייפון, סמסונג, LG, Oneplus גוגל פיקסל ויתר המכשירים של היצרנות הגדולות.

מבצעים על מכשירי האנדרואיד של היצרנים הסיניים – xiaomi, huawei ו-Oneplus מומלץ לחפש באתר גיר בסט (Gearbest).

בישראל כבר פרסמו מבצעים מצוינים לטלפונים ניידים באתרים של KSP, אייבורי ו-Groo (לשעבר גרופון ישראל).

שימו לב – האתרים וולמארט (walmart) ובסט ביי (bestbuy.com) לא מבצעים כרגע משלוחים לישראל, דבר המחייב שימוש בחברות כדוגמת shipo ו-shipito – המספקות כתובת מקומית בארה"ב ומעבירות את המשלוחים לארץ.

מחשבים ניידים

קניית מחשבים ניידים יכולה להיות כדאית מאוד – בעיקר במותגי המחשבים דל, לנובו, אסוס ואייסר (acer). האתרים הטובים ביותר לקניית מחשבים ניידים בבלאק פריידי הם בדרך כלל אמזון (Amazon), איביי (ebay), בסט ביי (Best Buy), ו-dell.com.

בישראל כבר פורסמו מבצעים למחשבים ניידים ולטאבלטים באתרים של P1000, KSP ו-Groo .

שימו לב: אתר בסט ביי לא מבצע משלוחים לארץ, ויש צורך להיעזר בחברות המספקות כתובת מקומית בארה"ב ומעבירות את המשלוחים לארץ.

טאבלטים

גם בטאבלטים, החנויות הטובות ביותר לקנייה בבלאק פריידי היו בשנים הקודמות – אמזון (Amazon), איביי (ebay), טרגט (Target), בסט ביי (Best Buy), ו-וולמארט (Walmart).

ההנחות בשנים הקודמות היו בסביבות ה-100-150 דולר ל-ipad (כאשר ככל שהאייפד יקר יותר, כך ההנחה גדולה יותר), ו-200-500 דולר הנחה על מכשירי ה-Surface Pro של מיקרוסופט.

טאבלטים סיניים ניתן יהיה למצוא גם במחירים נמוכים בהרבה, בעיקר באתר גיר בסט (Gearbest).

אופנה וביגוד

יש לציין שלא כל חנויות האופנה והביגוד משתתפות בבלאק פריידי. אתר נקסט לדוגמה לא צפוי להשתתף בחגיגת המבצעים השנה, וכמוהו גם לא מעט אתרי אופנה אחרים.

אתרים כמו אסוס (asos.com), אמזון וזאפוס הם משתתפים קבועים בחגיגות הבלאק פריידי לאורך השנים.

גם בישראל חלק גדול מחנויות ורשתות האופנה כמו רנואר וטוונטי פור סבן(twentyfourseven) הצטרפו השנה להילולת הקניות, ומציעות מבצעי הנחות גורפים על כל האתר או על פריטים נבחרים.

צעצועים

בלאק פריידי הוא הזדמנות נפלאה לחדש את מלאי הצעצועים בחדר הילדים. האתרים של טויז אר אס , אמזון (Amazon) ואיביי (ebay) מובילים במגמת המבצעים, אך שווה בהחלט לבקר גם באתר של לגו – בשנים האחרונות עלו שם מבצעים ייחודיים שלא ניתן היה למצוא באתרים אחרים.

בישראל כבר פורסמו מבצעים לצעצועים באתרים של KSP ו-Groo.

מוצרי טיפוח, איפור וקוסמטיקה

שני אתרים בולטים שמציעים מבצעי מכירות מעניינים הם אתר אייהרב (iherb) ו-Cult Beauty.

רשת ללין מציעה בדרך כלל עד 40% הנחה על כל הפריטים האתר.

אסתי לאודר מציעים 30% הנחה על כל האתר – לא כולל Aerin ,ReNutriv, Last Chance ו-Blockbuster.

ב-mac מציעים עד 30% הנחה על כל הפריטים באתר ותיק נוצץ מתנה בקנייה ב299 ש״ח ומעלה.

בקליניק תוכלו למצוא 30% הנחה על מגוון מוצרים באתר.

טלוויזיות ומסכים

קטגוריה זו בעייתית משתי סיבות:

למרות שאתרי האינטרנט בחו"ל מציעים מבצעים מעולים על טלוויזיות, עלויות השילוח והמיסים הופכות ברוב המקרים את הקנייה בהם ללא כדאית (בדגש על טלוויזיות ומסכים של 50 אינץ' ומעלה שעליהן המיסוי מוגדל).

בנוסף, חשוב מאוד לזכור שהטלוויזיות הנמכרות בארצות הברית שונות מהסטנדרטים הישראלים – הן עובדות על 110V ולא 220V כמו בארץ, דבר המחייב מתאם חשמל מיוחד, ועל HDMI 60hz במקום HDMI 50hz הנהוג בארץ.

למי שעדיין מתעקש לקנות טלוויזיה מארצות הברית, מומלץ להכיר את המבצעים לבלאק פריידי של חברות השילוח השונות.

האלטרנטיבה היא כמובן לקנות טלויזיות ומסכים בחנויות בישראל. לאסט פרייס, Groo (לשעבר גרופון ישראל), KSP ן-P1000 כבר התחילו לפרסם מבצעים מיוחדים על טלוויזיות באתרים שלהם.

בלאק פריידי 2021 בישראל

בלאק פריידי בישראל הוא עניין חדש יחסית ומתקיים רק בשנים האחרונות, אך הוא תפס תאוצה במהירות מדהימה. בעוד שרוב הרכישות של ישראלים בבלאק פריידי מתבצעות באתרים בחו"ל, גם הרשת המקומית מוצפת בפרסומות לדילים ומבצעים.

השנה נראה שהחנויות והאתרים הישראליים הבינו את העניין, והחלו לפרסם מבצעים משתלמים על מגוון רחב מאוד של מוצרים – ממחשבים וטלפונים ניידים, דרך מכונות כביסה, שואבי אבק ומוצרי חשמל לבית, ועד לבגדים.

לפניכם רשימת האתרים והרשתות המרכזיים שבהם צפויים להיות דילים טובים:

 באג, אייבורי, KSP, זיפי Groo, P1000, וואלה שופס.

כמו כן, בבלאק פריידי 2018, אחרי שנים רבות של פעילות מוגבלת מאוד, התחילו גם אתרי האינטרנט של רשתות וחנויות האופנה הישראליות להשתתף בחגיגת המבצעים, עם כניסתם של עזריאלי ופוקס לתמונה.

אתרי הביגוד והאופנה שהציעו מבצעים והנחות גדולות הם: אתר Terminal X של קבוצת פוקס (פוקס, פוקס הום, מנגו, אמריקן איגל, Children's Place, בילבונג, ללין), אתר pioo pioo – אופנת מעצבים, אתר זוהרה – טייץ וגרביונים, אתר Factory 54, אתר דלתא, אתר QueenSize – אופנה במידות גדולות, אתר קיפלינג – תיקים, אתר ספידו, אתר Adika, אתר GIFTED (טבעות "צ'רמינס"), רשת גוטקס, רשת אינטימה (הלבשה התחתונה) ורשת גולף.

רשתות אלה עדיין לא הציגו את המבצעים לבלאק פריידי 2021, אך מומלץ לעקוב ולהתעדכן לקראת המועד.


יום הרווקים הסיני – מה כדאי לכם לקנות ואיפה?

קונים באינטרנט? מדריך המכס המלא לייבוא אישי

ביקורות מזויפות באינטרנט – איך נזהרים מהן ואיך מזהים אותן?