חדשות    

לא רק שדה דב: רובע מגורים במקום שדה התעופה בהרצליה

הופקדה תוכנית להקמת שכונת מגורים על שטח שדה התעופה בהרצליה. את התוכנית קידמה רשות מקרקעי ישראל,  ומדובר בתוכנית ראשונה מפורטת לרובע שיקום במקום שדה התעופה.

לפי התוכנית יוקמו  1,650 יחידות דיור ובהם בניינים של עד 10 קומות, לצד מספר מגדלים בגובה 25 קומות, וכן יוקצה שטח לדיור מוגן בהיקף של 300 יחידות דיור. התוכנית על 176 דונם בצפון מערב הרצליה..

לא רק שטחי דיור, צפויים לקום גם שטחי מסחר בהיקף של 12 אלף מ"ר בחזיתות מסחריות וכן שטחים למבני ציבור. בנוסף יהיה מרחב עירוני הכולל מדרכות רחבות ושבילי אופניים.  40 דונם יוקצו עבור שטחים פתוחים, כולל פארק עירוני אשר ישמר את תוואי מסלול ההמראה.

קו המטרו צפוי לקום בצמוד לרובע וכן תחנת הרכבת מדרום ומתחם תחבורה משולב שעתיד לקום סמוך לו, במסגרת תוכנית קרית שחקים המקודמת במקביל.

תוכנית קריית המסלול היא חלק מתוכנית השלד לרובע הצפוני של הרצליה, מתחם זה מתבסס על פינוי שדה התעופה והסרת המגבלות השונות שהטיל על המרחב העירוני, ועתיד לכלול כ-12 אלף יח"ד ושימושי קרקע מגוונים אשר מהווים את הפיתוח העתידי של הרצליה וחלקו הצפוני של מחוז תל אביב.

למרות דעת העירייה

ההחלטה אושרה למרות שהעירייה התנגדה  ולפי דיווחה קיבלה את הדיווח על הדיון בהתראה קצרה. לפי מכתב שהעביר ראש העירייה משה פדלון למתכננת הראשית של הותמ"ל, דקלה פרסיקו:

"מליאת הותמ"ל באופן שיטתי אינה מתאמת את פעולותיה עם עיריית הרצליה.אני דורש ממליאת הותמ"ל לדחות באופן מיידי את הדיון עד לרגע שמהנדסת העיר תלמד את התוכנית". י התוכנית נערכה על ידי פרחי צפריר אדריכלים.
זו לא פעם ראשונה שהעיירה מוחה על על תוכנית של הוותמל, בפעם הקודמת הצליחו התושבים והעיירה למנוע תוכנית מגורים גרדניוזית שאישרה בהרצליה.

שדה תעופה הרצליה

שדה התעופה הרצליה הוא שדה פעיל, הקיים טרם קום המדינה. השדה סומן בתמ"א 15 משנת 2000 כשדה תעופה בשימוש בדרגה 4 המיועד לענות בעיקר על הביקושים לטיסות מסחריות, טיסות שכר, טיסות פרטיות וחקלאיות, וכיום משמש השדה כשדה התעופה העיקרי בישראל לתעופה כללית.

ב-2009 החליטה המועצה הארצית, לגרוע את השדה מתוך תמ"א 15 ולקבוע אותו כשדה זמני על מנת לתכנן את השטח שלו מחדש. עם זאת מועד פינוי השדה נדחה מספר פעמים ולפני כשנה החליטה המועצה הארצית להאריך את תוקף השדה ב-3 שנים נוספות.

יו"ר הותמ"ל, אריאל יוצר, אמר כי זהו שלב ראשון לרובע מגורים חדש בהרצליה שיכלול אלפי יחדות דיור. מנהל אגף בכיר לתכנון ופרויקטים ברשות מקרקעי ישראל, רפי אלמליח, הוסיף כי "התוכנית מייעלת את השימוש בקרקע ותאפשר הקמת שכונה חדשה, אינטנסיבית ומעורבת שימושים, עם פארק עירוני איכותי, אשר תהווה חלק מרובע הצפוני של הרצליה".