שוק ההון    

לידר שוקי הון – עוד מכה לבזק; משרד התקשורת לא יאריך את הסדר שירותי הטלפוניה הסיטונאי

בזק הודיעה  כי אתמול התקבלה במשרדי החברה הודעת משרד התקשורת לפיה סבור המשרד כי אין להאריך את ההסדר הזמני בנוגע לשירות טלפוניה במכירה חוזרת.

בהתאם, החל מיום 1.8.2018, על החברה לספק שירות טלפוניה סיטונאי במתכונת הקבועה בתיק השירות. להערכת החברה יישום תיק השירות או פתרון אחר במקומו, ישפיע לרעה על תוצאותיה הכספיות, אך יחד עם זאת החברה אינה יכולה להעריך, בעת הזאת, את היקף ההשפעה שעלולה להגיע לכדי השפעה מהותית, היות והדבר תלוי במשתנים שונים ובהם היקף הביקוש לשירות, רמות המחיר של מוצרים תחליפים הקיימים בשוק כיום כגון שירות VOB ועוד.

סבינה לוי, מנהלת המחקר בלידר שוקי הון מנסה לעשות סדר – "במסגרת רפורמת השוק הסיטונאי בזק אמורה לפתוח את התשתית שלה לתחרות, הן בתחום תשתית האינטרנט והן בתחום הטלפוניה הקווית. בזק טענה בזמנו כי על מנת לפתוח את תשתית הטלפוניה הקווית לתחרות עליה לבצע התאמות מהותיות ברשת שיהיו כרוכות בהשקעות ובכלל כי קיים אתגר טכנולוגי לספק את השירות. היה ויכוח מתמשך מול הרגולטור ובסוף הוחלט כי באופן זמני החברה תספק את שירות הטלפוניה במודל resale, אולם המחירים שנקבע היו לא מספיק כדאיים, לפחות לטענתן של סלקום ופרטנר.

מחיר הקו במכירה חוזרת (resale) נקבע ברמה של 16 ₪ + 1.6 אגורות לדקה ומחיר הקו הסיטונאי אמור לעמוד על 6 ₪ +1 אגורה לדקה"

"ההשפעה האפשרית על סלקום ופרטנר: אין ספק כי מדובר בהודעה חיובית לסלקום ופרטנר והשינוי המסתמן עשוי לסייע להן בהמשך העמקת דריסת הרגל בשוק הקווי. עם זאת, להערכתנו השינוי לא צפוי להוביל לשיפור מהותי ברווחיות הכוללת של חברות הסלולר מהפעילות הקווית, זאת על אף שפוטנציאל הנזק לבזק יכול להיות גבוה יחסית".