תוכן ממומן    

ליווי SEO בבניית אתר – מה זה כולל ומדוע זה חשוב?

קרדיט לתמונה: Depositphotos

בשיתוף תמי לב – קידום אתרים בגוגל

הנחה נפוצה יחסית אותה ניתן למצוא אצל אנשים רבים המקימים אתר אינטרנט עבור בית העסק שלהם, הארגון הו הם עובדים או כל מטרה אחרת, היא כי קודם כל מקימים את האתר ורק אחר כך פונים לקדם אותו בגוגל, מה שמוכר כ – SEO. אך זוהי בפירוש טעות שחבל לעשות. קידום אתרים הוא תהליך שכדאי מאוד להתחיל כמה שיותר מוקדם, בשאיפה כבר בשלבים הראשונים של תכנון והקמת האתר.

על מנת להבין טוב יותר מדוע מומלץ ביותר לקבל שירותי ליווי קידום אתרים כבר במהלך הקמת האתר, ננסה להסביר קודם מהו בכלל SEO ומהן מטרותיו, זאת על מנת שנוכל להבין כיצד נעשה הדבר מבחינה טכנית, ולכן – מדוע עדיף שהתהליך הטכני הזה יחל כבר בשלב הקמת האתר, ולא לאחר שהוא כבר קיים ומוכן לעלות לאוויר

SEO – קידום אתרים אורגני – מה זה בכלל וכיצד זה נעשה?

עבור מי שרק מכיר בכלליות את השם "קידום אתרים" אך אינו מכיר לעומק מה בדיוק כולל תחום זה, ננסה להסביר כאן בכמה מילים במה מדובר – קידום אתרים, או באנגלית – SEO (Search Engine Optimization), הפך בשנים האחרונות לתחום עצום ורב פעילות בו משתתפים אינספור אתרים מכל תחומי העניין האפשריים. הרעיון הוא לבצע פעולות שונות אשר יקדמו את האתר במעלה תוצאות החיפוש של גוגל (בתחום מכונה גם – "קידום בגוגל"…), כך שכאשר גולשים יחפשו אחר מילים ספציפיות וביטויים מרכזיים מהתחום בו עוסק אתר זה, האתר שלנו יופיע כאחת מהתוצאות הראשונות שגוגל ייתן להם.

לא קשה להבין את ה]פוטנציאל העצום של תחום זה – חיפוש באינטרנט הוא כיום הדרך העיקרית, הראשונה והנפוצה ביותר בה משתמשים מיליארדי אנשים בכל רחבי העולם על מנת למצוא אינפורמציה, כך שמנקודת מבט שיווקית מדובר כיום בהכרח בסיסי ביותר, בלעדיו קשה לעסקים רבים להישאר רלבנטיים ולהצליח לצמוח ולהרחיב את מצבת הלקוחות בצורה יעילה.

קידום אורגני, בניגוד ל"קידום ממומן" (בו משלמים ישירות כסף לגוגל וכד' על מנת להקפיץ את האתר שלנו לראש רשימת תוצאות החיפוש), הוא תחום במסגרתו מבצעים פעולות מורכבות שונות לאורך זמן ובצורה עקבית ומושכלת, במטרה להפוך את האתר לאטרקטיבי יותר עבור גולשים, וכך לגרום לו להתקדם בצורה "טבעית" (אורגנית…) במעלה תוצאות החיפוש. פעולות אלו כוללות, למשל, העלאה של תכנים רלבנטיים ואיכותיים, שיפור חוויית הגלישה באתר, בניית מוניטין לאתר זה ברשת ועוד.

תהליך שממש עדיף להתחיל עוד בשלב תכנון האתר

מאחר וחלק ניכר מהפעולות הטכניות הנכללות במסגרת קידום אורגני מקצועי הן פעולות המבוצעות על האתר עצמו, דוגמת ביצוע אופטימיזציה, שיפור חוויית המשתמש באתר, הפיכת הניווט בו לקל ופשוט וכו', כמה שנתחיל את התהליך מוקדם יותר כך נוכל לוודא כי האתר אכן עומד בדרישות השונות, כי ניתן לבצע בו שינויים אלו בצורה שוטפת, קלה ונוחה וכי הוא בנוי בצורה שמאפשרת קידום נוח ויעיל בהמשך הדרך.

לכן, ליווי בבניית האתר מצד מקדם אתרים מקצועי הוא שירות נחוץ והכרחי עבור בעל אתר המעוניין להיות מסוגל לקדם את האתר שלו באופן היעיל והמוצלח ביותר במהלך השנים הקרובות. תהליך קידום אורגני מקצועי של אתר אינטרנט מתחיל כבר בשלב תכנון האתר, עוד לפני שהוא בכלל נוצר או עולה לאוויר. כאשר דואגים לשיקולי SEO עתידיים ניתן לתכנן את האתר בצורה מסוימת ולשכור ספקים ושירותים מתאימים על מנת שיהיה קל ומהיר יותר לקדם את האתר בהמשך הדרך. 

ליווי טכנולוגי מקצועי בעת הקמת/שדרוג האתר – ליווי SEO 

אם כן – מה בדיוק כולל ליווי קידום אתרים מקצועי בעת הקמת אתר? ובכן, מדובר בליווי טכנולוגי מקצועי לכל דבר ועניין. מקדם/ת האתרים המקצועיים אשר ילוו אתכם בעת הקמת האתר או במהלך השדרוג והחידוש של אתר קיים, ישמשו למעשה כחלק אינטגראלי מתהליך הקמת האתר, יעבדו במשותף עם אנשי המקצוע האמונים על בניית האתר שלכם ויספקו ליווי טכנולוגי צמוד לכל דבר ועניין.

בתור התחלה, כבר בשלבים הראשונים של הקמת האתר יש לבחור בכתובת דומיין, אותה מומלץ לבחור בצורה מסוימת, כך שהדומיין יקל עלינו בשיווק והקידום של האתר כבר מימיו הראשונים. אפילו עוד לפני כן, גם את עצם בחירת החברה שתבנה עבורכם את האתר כדאי לעשות תוך התייעצות צמודה עם מקדם האתרים המלווה את הקמת האתר שלכם, שכן הוא יידע איזה סוג אתר בדיוק הוא המתאים ביותר לצרכיכם, עם אילו אנשי כדאי לעבוד, על אילו שרתים כדאי לאחסן את האתר על מנת שיעבוד בצורה טובה וחלקה בהמשך וכו'.

מלבד להחלטות בסיסיות אלו אותן יש לבצע כבר בתחילת הדרך (דוגמת בחירת חברת בניית אתרים מקצועית ומתאימה), גם כל תהליך הקמת האתר עצמו רצוף בנקודות בהן מומלץ לפעול בצורה ספציפית ולא אחרת, על מנת להעניק לאתר את התשתית הטובה ביותר לקידום אורגני יעיל. זה כולל, למשל, אופטימיזציה ראשונית לאתר (דוגמת החלטות בנוגע להיררכיית הדפים באתר, האופן בו יופיע בו תוכן, מהירות הפעולה שלו, התאמתו לגלישה ממובייל וכו'…), בחירה מושכלת של ספקים טכניים לדברים שונים באתר ועוד.

לסיכום, קידום אתרים מקצועי ואפקטיבי הוא כזה אשר מתחיל כבר בשלבים הראשונים להקמת האתר. במידה ואתם מקימים אתר חדש או משדרגים אתר ישן, מומלץ מאוד להתחיל במציאת מקדם אתרים מקצועי שילווה אתכם בתהליך. זה יחסוך לכם הרבה מאוד כסף וזמן בהמשך הדרך, כאשר תוכלו לקדם את האתר ביתר קלות…